.

Vraag

overstap van fysieke sim naar esim op nieuwe telefoon. Hoe doe ik dat?

  • 25 August 2022
  • 3 reacties
  • 145 Bekeken

Stap over van oude mo met sim naar esim op z flip 4. simyo app geinstalleerd op oude mo, ga naar instellingen, dan naar simkaart maar vind daar geen optie om met oude nummer naar de esim op de nieuwe te gaan. Wat heb ik gemist.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

De "Mijn Simyo” app dien je te installeren op je nieuwe toestel. Op je nieuwe toestel zou je de optie moeten hebben om over te stappen naar een eSim.

Op je nieuwe mobiel vraag je dus een overstap naar eSim aan. Ter bevestiging krijg je dan op je oude simkaart een SMS met code. Deze code vul je dan in bij de Mijn Simyo app op je nieuwe mobiel en dan zal de “Mijn Simyo” app de eSim op je nieuwe toestel installeren.

Het beste voor de app is om geen andere simkaarten in het toestel te hebben terwijl deze de eSim installeert.

Klinkt logisch. Bedankt voor de tip.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @poder,

Bedankt voor je bericht. Wat @Groentjuh zegt klopt helemaal, bedankt voor de duidelijke uitleg! 

Je installeert eerst de Mijn Simyo app op je telefoon. Daarna ga je naar Instellingen> Simkaart> Overstappen op eSIM. Hier voer je dan de validatiecode in die je per sms ontvangt. Mocht je de validatiecode niet kunnen ontvangen, dan kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens. Dan stuur ik je deze per e-mail op. Verder kun je de stappen in de app volgen. Belangrijk is dat je geen fysieke simkaart in je toestel hebt tijdens het installeren van de eSIM. Nadat de installatie is voltooid kun je je toestel opnieuw opstarten en dan zou hij moeten werken 😊. 

Succes!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer