.

Beantwoord

Oud toestel reguliere sim nieuw toestel micro sim, wat moet ik doen?

  • 31 October 2014
  • 5 reacties
  • 479 Bekeken

Badge
ik heb een vraag: ik wil als dat kan mijn oude mobiel met normale simkaart in dien mogelijk bruikbaar houden , ik ga wel zeer binnenkort over naar een ander toestel met een micro sim.

kan ik 2 werkende simkaarten hebben van een verschillend formaat met het zelfde telefoonnummer dat ik dus beide toestellen kan blijven gebruiken op dat nummer/

groet Rian
icon

Beste antwoord door Scotsman 31 October 2014, 18:56

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dit is een veelgehoorde vraag, maar het antwoord is: helaas kan bij Simyo per aansluiting slechts 1 simkaart actief zijn. Zodra je een vervangende simkaart aanvraagt en deze activeert, werkt de oude niet meer.

Je kunt uiteraard wel een tweede abonnement of prepaid sim bestellen, maar die heeft dan een ander nummer. Niet wat jij bedoelt...
Badge
ok als ik een sim adapter koop van micro naar reguliel kan ik dan wel beide toestellen blijven gebruiken zo ja zijn die mee te leveren via julie?

wat ik me ook afvraag is of als ik een micro simbestel dat de oude dan actief blijft tot ik de micro aanmeld en zit daat een termijn aanvast dat ik hem moet activeren 
Reputatie 7
Badge +9
Dezelfde sim al dan niet met een adapter in twee verschillende toestellen gebruiken kan altijd. Maar een adapter levert Simyo bij mijn weten niet, maar daar is makkelijk aan te komen, in een telefoonwinkel of via het internet.

Als je een nieuwe simkaart bestelt en je activeert hem niet, dan kan je de oude sim uiteraard blijven gebruiken. Maar zodra je de nieuwe activeert dan kan de oude in de prullenbak. Volgens mij kan je een niet-geactiveerde sim behoorlijk lang bewaren.
Badge
dank scotsman ik hoor net ook dat elke telefoon winkel een tang heeft om je simkaart op maat te knippen dat scheeld weer
Reputatie 4
Badge +10
Hoi kiekje,

Super om te lezen dat Scotsman je al zo goed heeft geholpen! Je kunt inderdaad een SIM adapter gebruiken. Ook klopt het dat je oude simkaart actief blijft totdat je de nieuwe hebt geactiveerd. Een andere mogelijkheid is inderdaad dat je je simkaart knipt.

Als je nog vragen hebt, dan horen wij het graag.

@Scotsman; Top, dat je zo goed meehelpt 😃

Reageer