Skip to main content

Mijn iPhone is helaas vandaag gereset. Het merendeel vanuit de iCloud snel terug gekregen. Maar de eSim zit kennelijk niet in de backup. Ik heb dus sinds vanmiddag geen bereik meer. 
 

Simyo app geïnstalleerd maar die geeft aan dat mijn eSim al geactiveerd is… opnieuw eSim aanvragen kan ook niet want dan krijg je een activatiecode via SMS… echt … als je geen SIM hebt hoe ontvang je die code dan? Wat een rot systeem! 
 

simyo om 15:24 een bericht via WhatsApp gestuurd. Het is nu 21:09 en nog geen reactie… 

Ik ben inmiddels aardig gefrustreerd vooral ook omdat ik morgen dus ook niet kan werken… voor de authenticatie heb ik een sms code nodig. Die kan ik nu niet ontvangen.

 

Hoop dat hier snel een oplossing voor is want dit is echt heel erg vervelend. 

De klantenservice kan de activatiecode per mail toesturen, nadat ze controle vragen hebben gesteld. Later vandaag zal een moderator (=Simyo medewerker) jou vragen hem/haar een privébericht te sturen.

De reden van dit "rot” systeem is dat Simyo er ook op zouden worden aangekeken als je simpelweg iemands simkaart kan “swappen”. Dat betekend dat een kwaadwillende zomaar een simkaart kan overnemen (door achter jouw gebruikersnaam en wachtwoord/pin te komen). Indien dat mogelijk zou zijn, opent dat veel deuren voor kwaadwillende.


Oké dan is er dus kennelijk een reden voor maar inmiddels ben ik al een dag niet te bereiken … enig idee wanneer ik een reactie krijg van een moderator? Heb ook via WhatsApp een bericht gestuurd maar krijg nergens reactie. Voor mij nooit meer een eSim dat is duidelijk… 

 


Hoi @Mijno,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je de validatiecode voor je eSIM niet kunt ontvangen. Deze kan ik je inderdaad per e-mail opsturen zoals @Groentjuh zegt! Je kunt mij hier een privébericht voor sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens. Dan regel ik dit voor je 😊.

Groetjes,
Roeqajja


Hallo, ik heb hetzelfde probleem, kan iemand mij helpen?


Hoi @Simon_,

Bedankt voor je bericht. Wat balen dat het niet lukt om de eSIM te activeren!

Als het goed is kan je via een iDEAL optie alsnog de eSIM downloaden als je geen SMS kan ontvangen. Dit doe je via de Mijn Simyo app > Instellingen > Simkaart > Overstappen naar eSIM > Klik op '’Geen toegang tot sms berichten'’ > Betaal €0,01 met iDEAL om alsnog de eSIM te installeren. 

Mocht dit niet lukken dan hoor ik het graag! 

Groetjes,
Amy


hi Amy, thanks , 
Wat kan ik anders doen?


Hoi @Simon_,

Bedankt voor je reactie. Dat is jammer! 

Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik de code naar je op 😊.

Groetjes,
Amy


Reageer