.

Beantwoord

nummerbehoud afgewezen vanwege inactieve simkaart.

  • 27 August 2020
  • 2 reacties
  • 642 Bekeken

Mijn aanvraag voor nummerbehoud was afgewezen omdat mijn nummer inactief is. Logisch want mijn telefoon is met mijn simkaart in het water gevallen. Ik heb dus een nieuwe simkaart nodig en het liefst met mijn vorige nummer omdat dat het nummer is waarmee ik persoonlijke zaken regel. Hoe moet ik dit nu aanpakken? Bij mijn vorige provider mijn simkaart opnieuw activeren zodat hij overgezet kan worden op mijn nieuwe simyo simkaart? Of alleen melden dat hij inactief hoort te zijn en nummerbehoud opnieuw aanvragen? Alvast bedankt.

Groet,

Melle

icon

Beste antwoord door Groentjuh 28 August 2020, 00:17

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ten eerste: Forum expert = behulpzame klant. Moderators = Simyo medewerker. Ik ga proberen je op weg te helpen, maar misschien klopt niet alles wat ik hieronder post. Meestal zit ik er wel vrij dichtbij door mijn kennelijk 9 jaar aan ervaring (Dank je, @Daisy).

 

Actief betekend in dit geval dat er aan aansluiting zit aan het nummer. Heb je je prepaid/abonnement opgezegd/laten verlopen, nadat je mobiel in het water is gevallen? In dat geval zit er geen aansluiting meer aan het nummer en is de kans groot dat je je nummer kwijt bent. Alleen je oude provider kan misschien nog iets betekenen in dat geval. Neem daar in dit geval zo snel mogelijk contact mee op; In het beste geval kunnen ze soms nog iets voor je betekenen, vaak ook niet! Nummer weg is vaak ook echt nummer weg! Zodra er een aansluiting aan het nummer zit, zou Simyo het nummer als het goed is kunnen overnemen. Daarvoor dient Simyo dat opnieuw te verzoeken, dus laat dat in dit topic even weten. Dan kan Simyo dat in gang zetten.

Heb je nog wel een prepaid/abonnement, maar is enkel de simkaart weg, dan is het lastig om je bevestigings-sms te ontvangen en te beantwoorden. Lees in dit topic hoe nummerbehoud normaal zou verlopen. In dit geval kun je met hulp/instructies van een moderator en je klantnummer bij je oude provider nummerbehoud via een alternatieve manier aanvragen, waardoor je zonder simkaart toch nummerbehoud kunt doen.

Een tip voor de volgende keer dat je je mobiel laat zwemmen: Neem contact op met de provider, die je dan hebt. Bijna alle providers kunnen een vervangende simkaart op dezelfde aansluiting leveren. Dat kost een paar euro en een paar werkdagen, maar je hebt daar geen hele nieuwe aansluiting voor nodig. Op deze pagina staat hoe en wat je kunt doen als er bij Simyo iets met je simkaart is.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi MelleH,

 

Super zuur dat je jouw telefoon met simkaart in het water hebt laten vallen, dit zou geen invloed moeten hebben op je nummerbehoudverzoek. Groentjuh heeft al een uitgebreid antwoord gegeven waar ik verder niks aan toe te voegen heb, bedankt Groentjuh! Mochten we je nog ergens bij kunnen helpen dan horen we het graag!

 

Groetjes,

Daisy

Reageer