.

Beantwoord

Nieuwe simkaart wordt niet geactiveerd, hoe kan ik hem gebruiken?

  • 22 August 2015
  • 7 reacties
  • 223 Bekeken

Hallo Allemaal, ik krijg mijn nieuwe simkaart niet geactiveerd , helpdesk gebeld gewoon nog een keer proberen zeggen ze dan
andere gsm geprobeerd , werkt ook niet . zit nu al een week zonder telefoon .
icon

Beste antwoord door MichD 22 August 2015, 17:23

Bekijk originele reactie

7 reacties

Wat vervelend zeg, ter controle sim only: controleer eens wat beschreven is op deze pagina.
En log eens in op mijn simyo daarna, tabblad instellingen......tabblad simkaart.
Staat er dan status >> actief?
Helpt dit niet, meld het dan.... een moderator zal er waarschijnlijk maandag werk van maken.
Doorgaans is er op zaterdag met wat geluk een moderator, zondag is minder zeker.

Friesian
Reputatie 4
Badge +8
Beste geen bereik (leuk gevonden trouwens),

Welkom op het forum van Simyo.
Ik zal je proberen te helpen, om zo snel mogelijk gebruik te kunnen maken van je simkaart.
Wel een beetje vreemd dat je een week voorbij laat gaan, en niet eerder tot actie bent overgegaan.
Want als je jouw topic eerder had geplaatst, had je nu waarschijnlijk al kunnen bellen met je nieuwe simkaart.

Als eerste, heb je jouw nieuwe simkaart goed geactiveerd binnen "mijn Simyo account"?
Je logt dan in op je persoonlijke account, waarna je uitkomt op het overzicht.
Je klikt dan op de link "instellingen" bovenaan, en vervolgens weer op "simkaart".
Daar krijg je dan de mogelijkheid om je nieuwe simkaart te activeren, om hem vervolgens te gaan gebruiken.

Heb je dit al inmiddels gedaan, dan zou je het nog eens kunnen proberen, om te zien of het bij de tweede keer wel goed gaat.

Mocht hij dan nog niet werken, dan is de kans aanwezig dat je nieuwe simkaart nog niet goed geregistreerd staat op het netwerk, en zou een moderator hem opnieuw moeten gaan aanmelden op het KPN netwerk, of eventueel contact op moeten nemen met een netwerkspecialist.
Helaas, kan dat pas weer aankomende maandag, aangezien iedereen bij Simyo vrij is in het weekend.

Hoop dat je gauw kunt bellen, sms'en en internetten met je nieuwe simkaart!
Een fijn weekend nog, en laat even weten of het is gelukt.
Bedankt voor de snelle reacties , het rare is ik actieveer hem op de site zie dat het veranderd is
log opnieuw in en staat weer op de oude gegevens , oude sim kaart in een oude nokia en die doet het nog
ik had een nieuwe micro sim nodig voor mijn nieuwe telefoon , ik denk hoe moeilijk kan het zijn, ha ha
maandag maar even bellen


Mvg Bas
Reputatie 4
Badge +10
Hoi geen bereik, welkom op het Simyo forum :)

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Simkaart. Andere forumgebruikers met een soortgelijke vraag, kunnen je topic dan sneller vinden.

Top dat Friesian en MichD al een aantal tips hebben gegeven. Normaal gesproken hoort het gewoon te lukken via je Mijn Simyo pagina. Net als MichD zegt, mag je echt eerder aan de bel trekken. Zo kunnen we je sneller helpen, zodat je je nieuwe simkaart kan gebruiken :)

Ik heb het doorgestuurd naar mijn collega's van de technische afdeling. Zij gaan je simkaart handmatig activeren. Morgen zijn ze aanwezig. Dit betekent dat je maandag ergens in de ochtend je nieuwe simkaart kan gebruiken. Zodra deze is geactiveerd, ontvang je een e-mail met de nieuwe pin- en pukcode.

Geef je door of je deze hebt ontvangen?

@Friesian & MichD; dank jullie wel voor de goede reactie's 😃 Leuk MichD dat je je wijze tips met ons hebt gedeeld 😃
Reputatie 4
Badge +10
Hoi geen bereik,

Mijn collega's hebben hem net voor je geactiveerd. Via de e-mail is er een nieuwe pin- en pukcode gestuurd.

Klopt het dat je je nieuwe simkaart kan gebruiken? 🙂
Hallo , het is gelukt Bedankt
Reputatie 4
Badge +10
Hoi geen bereik,

Top 🙂 Bedankt voor je terugkoppeling.

Graag tot ziens op het forum 😳

Reageer