.

Beantwoord

Nieuwe simkaart voor nieuwe telefoon + toevoegen internetbundel

  • 22 January 2013
  • 1 reactie
  • 719 Bekeken

Badge
Binnenkort vervang ik naar alle waarschijnlijkheid mijn oude Sony k550 mobieltje voor een Htc One x plus smartphone. Ik overweeg dan natuurlijk ook om een internetbundel te nemen.
Ik veronderstel dat ik voor de nieuwe telefoon een nieuwe simkaart nodig heb (microsim?).

A) Wat is nu de beste procedure?
1) Eerst een nieuwe simkaart aanvragen en dan op "mijn.simyo" de gewenste  internetbundel toevoegen?
of
2) Eerst de internetbundel toevoegen en daarna een nieuwe simkaart aanvragen?

😎 Hoe lang duurt het  na aanvraag voordat je een nieuwe simkaart ontvangt?

C) Kan ik het oude telefoontje met de oude simkaart gewoon blijven gebruiken? (bijv in het buitenland als ik daar een locale prepaidkaart gebruik om goedkoper te kunnen internetten en toch onder mijn normale telefoonnummer bereikbaar wil blijven of voor het geval de smartphone "leeg" of nog erger kapot is). Ik zal de telefoons niet gelijktijdig kunt gebruiken neem ik aan, maar kan ik de Sony met het huidige kaartje nog wel gebruiken als de Htc uitstaat?

D) Gaat er na aanvraag van een nieuwe simkaart, resp. uitbreiding met de internetbundel, weer een nieuw jaarcontract in of blijft mijn oude jaartermijn gewoon geldig? Mijn huidige jaarcontract loopt nog tot oktober 2013.

E) Hoe vraag ik een nieuwe simkaart aan?
icon

Beste antwoord door Natascha 23 January 2013, 16:58

Bekijk originele reactie

1 reactie

Badge +6
Hoi Levir3,

Welkom het forum!
Ik zie in het systeem dat je de micro simkaart al hebt besteld via de persoonlijke pagina. De simkaart zal je met 2 werkdagen ontvangen en het activeren dien je zelf te doen via je persoonlijke pagina. Je oude simkaart komt te vervallen op het moment dat je de micro simkaart koppelt aan je aansluiting. Het is niet mogelijk om bij Simyo 1 telefoonnummer op 2 simkaarten actief te hebben.
Wanneer je de internetbundel aanschaft dan blijft het termijn van je abonnement hetzelfde. Wanneer je de simkaart hebt ontvangen en geactiveerd kan je via je persoonlijke pagina de internetbundel toevoegen die zal dan per direct ingaan.

Reageer