.

Beantwoord

Nieuwe pincode van de nieuwe simkaart wordt niet herkend. Hoe komt dat?


Badge
Mijn nieuwe simkaart is geactiveerd op mijn Simyo. Maar de nieuwe pincode werkt niet. Er komt een melding binnen van: simkaart in sleuf 2 niet gedecteerd. Wie weet wat ik hieraan moet doen? Thanks.
icon

Beste antwoord door Tiury 6 April 2016, 14:48

Bekijk originele reactie

13 reacties

Krijg je die melding voor of na het intoetsen van de pincode. ?
Badge
Ik heb de mededeling maar eenmaal gekregen. Na het intoetsen van de code. De telefoon accepteert alleen de oude pincode zonder die simkaart.
Er komt een melding binnen van: simkaart in sleuf 2 niet gedecteerd.
Er wordt aangegeven dat de sim niet gelezen, niet aanwezig is. Probeer de sim eens in een andere telefoon en/of in sleuf 1 van je dual sim telefoon.
Ter controle, de sim ligt wel op de juiste methode, hij is juist geplaatst? Zie miniatuur voor voorbeeld of gebruiksaanwijzing telefoon.
Badge
Als ik de nieuwe pincode intoets, komt er deze melding: pincode onjuist. De oude pincode wordt zonder de simkaart die daarbij hoort gewoon wel geaccepteerd.
Badge
Sleuf 1 al geprobeerd, zelfde probleem. Mijn andere mobiel is in de reparatie. De touchscreen daarvan is defect. Daar heb je ook nog met adviezen mee geholpen, thanks. Maar hij was gewoon kapot. Ik ga kijken of de simkaart goed geplaatst is, maar denk het eigenlijk wel.
Badge
Ik denk dat ik de simkaart niet goed plaats. Het is een oud toestel, AcerZ130 en ik vind op Internet
de handleiding niet, zodat ik zou kunnen zien hoe ik de simkaart moet plaatsen. Ik kreeg een melding de simkaart is los.
Ik ga zo verder zoeken. Bedankt voor het meedenken
Badge
Ik heb de simkaart toch goed geplaatst en de nieuwe pincode werkt ook goed, de nieuwe pincode wordt ontgrendeld. Maar dan moet toch daar bovenop de oude code ingetoets worden voordat ik in de telefoon kom. Het is nog niet zoals het moet zijn. Ik ben wel al een stapje verder. Misschien de helpdesk morgen van Simyo voor de oplossing?
Hier is de handleiding. ..
https://www.gebruikershandleiding.com/Acer-Liquid-Z3---dual-SIM/preview-handleiding-567162.html
Badge
Dank je wel!
Zoals ik het zie lijkt het er op dat je eerst de sim ontgrendeld en dat daarna schermvergrendeling om een pincode vraagt.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Anne-Marie22,

Wat jammer dat je na het gedoe met de kapotte smartphone nu ook je oude telefoon met nieuwe simkaart niet werkzaam krijgt. Gelukkig krijg je al hulp van alle richtingen 😃. Ik heb ook het idee dat de telefoon om een schermbeveiliging vraagt. Kun je de simkaart eens opnieuw plaatsen in je telefoon en de pin/pukcode gebruiken uit de e-mail die je van ons hebt ontvangen?

Daarnaast hoor ik ook graag of de handleiding van je telefoon voor duidelijkheid heeft gezorgd 🙂!

Groetjes, Tiury

Dankjewel Friesian en Raytje 🙂
Badge
Het ontgrendelen gaat goed met de nieuwe pincode. Daarna wordt er om nog een code gevraagd om het scherm te ontgrendelen. Ik weet niet hoe ik dat met de tweede code kan uitzetten. Het is wel te doen. Ik kom wel in de telefoon. Bedankt voor alle adviezen! 🙂
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Anne-Marie22,

Goed om te horen dat je wel in de telefoon kunt komen! Als het goed is kun je schermbeveiliging of toestelvergrendelingen uitzetten onder Instellingen > beveiliging. Volgens mij vraagt de telefoon dan niet meer om een tweede code 🙂. Gelukkig heb je nu wel iets om op bereikbaar te zijn!

Mocht je toch nog verdere vragen hierover hebben, laat het ons dan weten!

Groetjes, Tiury

Reageer