.

Beantwoord

Net nieuwe microsimkaart, weer nieuwe nodig bij overstap naar abonnement?

  • 26 October 2013
  • 6 reacties
  • 515 Bekeken

Ik heb vorige week een nieuwe telefoon gekocht waarvoor ik een microsimkaart heb aangeschaft bij simyo. Nu heb ik vandaag een abonnement bij simyo afgesloten en schijn ik weer een nieuwe simkaart te krijgen, terwijl ik dus net een nieuwe heb. Kan ik die eerste niet gewoon blijven gebruiken?

Vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Ernst 28 October 2013, 14:10

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Begrijp ik het goed dat je prepaid had met een werkende microsim en net bent overgestapt op een sim only abonnement? Als je de overstap via Mijn Simyo hebt geregeld dan krijg je geen nieuwe sim want de sim die je al hebt blijft het gewoon doen. Ook betaal je dan geen aansluitkosten.
Oké, dat zou mooi zijn! Ik had inderdaad eerst prepaid van simyo en nu een abonnement van simyo (de telefoon had ik al). Ik kreeg namelijk bericht dat mijn simkaart zou worden opgestuurd en in het overzichtje stonden wel de aansluitkosten van 15 euro vermeld. Ik hoop dat je gelijk hebt. 

Bedankt voor de reactie. 
Ik ben van Simyo-prepaid net over gestapt naar Sim-only. Eerst kreeg ik bericht dat ik mijn nr niet kon behouden. In die mail stond ook hoe dat wel kon, maar er stond niet in waarom ik geen nr-behoud kreeg (terwijl ik dezelfde provider had). Het bleek dat ik een negatief saldo had. OK, dat eerst maar eens opgelost en opnieuw Sim-only aangevraagd. Na 3 dagen had ik ineens 2 abonnementen; 1 met nr-behoud en 1 zonder. Dus de klantenservice gebeld.
Ik ben goed geholpen; mijn prepaid-tegoed werd behouden en verrekend met mijn volgende afrekening van mijn Sim-only. Echter mijn 250 MB data-tegoed ben ik volledig kwijt. Jammer dan. Intussen heb ik de simkaart terug gestuurd.
Bedankt voor de goede afwikkeling, en de redelijke wachttijd voor ik geholpen werd. Tot nu toe ben ik prima tevreden.
Groeten van Jan Vries.
Reputatie 7
Badge +9
Oké, dat zou mooi zijn! Ik had inderdaad eerst prepaid van simyo en nu een abonnement van simyo (de telefoon had ik al). Ik kreeg namelijk bericht dat mijn simkaart zou worden opgestuurd en in het overzichtje stonden wel de aansluitkosten van 15 euro vermeld. Ik hoop dat je gelijk hebt. 

Bedankt voor de reactie. 


Als ik dit zo lees denk ik dat je een abonnement hebt genomen buiten Mijn Simyo om. Dan word je als een nieuwe klant gezien en sturen ze je automatisch een nieuwe simkaart. Ook betaal je dan aansluitkosten. Ik ben ook onlangs overgestapt naar sim-only maar regelde dit via Mijn Simyo, en kreeg te horen dat ik mijn sim gewoon kon blijven gebruiken, en dat bleek te kloppen. Alles was binnen 1 werkdag geregeld.
Reputatie 5
Badge +11
Oké, dat zou mooi zijn! Ik had inderdaad eerst prepaid van simyo en nu een abonnement van simyo (de telefoon had ik al). Ik kreeg namelijk bericht dat mijn simkaart zou worden opgestuurd en in het overzichtje stonden wel de aansluitkosten van 15 euro vermeld. Ik hoop dat je gelijk hebt. 

Bedankt voor de reactie. 


HOi MBrokx, welkom op het Simyo forum :)

Ik zie dat je een overstap doet van voormalig Lowcall naar Simyo. Je kon dus niet net als prepaid klanten via Mijn Simyo overstappen en krijgt echt een nieuwe simkaart.
Zonde dat je net een nieuwe besteld had, maar helaas, die wordt uitgeschakeld zodra je nummer is overgezet.

Laat even weten wanneer je je nieuwe simkaart geactiveerd hebt, dan crediteren we die aansluitkosten voor je.
Reputatie 5
Badge +11
Ik ben van Simyo-prepaid net over gestapt naar Sim-only. Eerst kreeg ik bericht dat ik mijn nr niet kon behouden. In die mail stond ook hoe dat wel kon, maar er stond niet in waarom ik geen nr-behoud kreeg (terwijl ik dezelfde provider had). Het bleek dat ik een negatief saldo had. OK, dat eerst maar eens opgelost en opnieuw Sim-only aangevraagd. Na 3 dagen had ik ineens 2 abonnementen; 1 met nr-behoud en 1 zonder. Dus de klantenservice gebeld.
Ik ben goed geholpen; mijn prepaid-tegoed werd behouden en verrekend met mijn volgende afrekening van mijn Sim-only. Echter mijn 250 MB data-tegoed ben ik volledig kwijt. Jammer dan. Intussen heb ik de simkaart terug gestuurd.
Bedankt voor de goede afwikkeling, en de redelijke wachttijd voor ik geholpen werd. Tot nu toe ben ik prima tevreden.
Groeten van Jan Vries.


Hoi Jan Vries, welkom op het Simyo forum!

Wanneer je van prepaid over wilt stappen naar een abonnement, heb je daar inderdaad de mogelijkheid voor via Mijn Simyo.
Gelukkig is bij jou alles rechtgezet :)

Ik heb je bedankje doorgegeven aan de collega die je aan de telefoon hebt gehad vorige week, hij is er blij mee 😃

Reageer