.

Beantwoord

Na PUK-code invoeren, pakt hij mijn nieuwe pincode niet??

  • 28 June 2014
  • 1 reactie
  • 11601 Bekeken

Van de week heb ik een nieuwe simkaart ontvangen. Deze heb ik geactiveerd. Eenmaal met mijn nieuwe pincode kon ik mijn telefoon gebruiken. De tweede x pakte hij mijn pincode niet. Na 3x werd mijn simkaart geblokkeerd. De PUK code werkt, alleen als ik een nieuwe pincode wil invoeren pakt hij deze niet en vraagt weer opnieuw de PUKcode. Ik heb het twee x met een nieuwe code geprobeerd en ook nog een x met de pincode die ik had gekregen.
Waardoor lukt het niet? Wat kan ik nu doen?
icon

Beste antwoord door Ernst 30 June 2014, 12:35

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Marienka, welkom op het Simyo forum!

Simkaarten zijn zo gemaakt dat wanneer je de pincode fout invoert, je via de pukcode een nieuwe pincode moet instellen.
Je kunt dan dus niet dezelfde pincode weer gebruiken.
Waar het weleens mis gaat is bij de pin vergrendeling van de toestellen. Ik weet natuurlijk niet of dat bij jou ook zo is, maar dit zorgt weleens voor verwarring. Ook veranderen sommige klanten de pincode van de simkaart. Dat kan natuurlijk, maar op Mijn Simyo verandert ie niet mee.

Je pukcode mag je 9 keer fout invullen. Na een tiende keer fout is je simkaart permanent geblokkeerd en zul je een nieuwe simkaart moeten bestellen.

Wees dus zuinig met je pogingen om je simkaart te ontgrendelen. Als je pukcode niet wordt geaccepteerd en je kunt geen nieuw pincode meer instellen, dan zit er helaas niets ander op dan opnieuw een vervagende simkaart te bestellen.

Reageer