.

Vraag

mobiel gestolen, wat kan iemand hiermee? sim geblokkeerd en nieuwe aangevraagd...

  • 14 May 2023
  • 12 reacties
  • 346 Bekeken

Sim geblokkeerd en via Anroid find stopte het volgen op een gegeven moment. Wat betekent dat? Simkaart verwijderd of zo? Wat kan iemand dan nog met die mobiel? Ik heb een nieuwe simkaart aangevraagd inmiddels .. ik kan toch wel gewoon mijn nummer blijven gebruiken via een andere mobiel?


12 reacties

Hallo @Sail met een nieuwe simkaart met hetzelfde nummer kun je in een andere mobiel gewoon weer verder.

De oude mobiel is ook weer te gebruiken met een andere simkaart, mits men de inlog tot de mobiel weet, dat  is dus niet hetzelfde als de inlog tot de simkaart, maar daar hoef jij je niet meer druk over te maken, of je moet je mobiel tegen diefstal verzekerjd hebben, dan aangifte doen en je melden bij de verzekeraar met hety proces-verbaal.

 

 

Sim geblokkeerd en via Anroid find stopte het volgen op een gegeven moment. Wat betekent dat? Simkaart verwijderd of zo? Wat kan iemand dan nog met die mobiel? Ik heb een nieuwe simkaart aangevraagd inmiddels .. ik kan toch wel gewoon mijn nummer blijven gebruiken via een andere mobiel?

Nog een een vraag, wordt het signaal van Android find gekoppeld aan de mobiel of aan de simkaart? Of kun je de mobiel alleen maar volgen zodra de dief toegang heeft gekregen tot de mobiel op een of andere manier, door bv het figuurtje op het scherm per ongeluk goed te hebben..... 

Misschien is het mogelijk voor je om via de aangegeven locatie ter plekke te zoeken naar je telefoon. Het laatste GPS signaal wordt via je telefoon gegeven toen de telefoon nog werkte, batterij actief was. Het GPS signaal is tot op enkele meters nauwkeurig.

Het Find my device is gekoppeld aan het imei-nummer van de telefoon. 

Misschien is het mogelijk voor je om via de aangegeven locatie ter plekke te zoeken naar je telefoon. Het laatste GPS signaal wordt via je telefoon gegeven toen de telefoon nog werkte, batterij actief was. Het GPS signaal is tot op enkele meters nauwkeurig.

Het Find my device is gekoppeld aan het imei-nummer van de telefoon. 

Ja dat hebben we gedaan en kwamen uit bij een riolering put in het trottoir.. opengehaald ook maar geen mobiel. Misschien wel een simkaart maar daar konden we niet bij.. Wat is een imei nummer?

Wanneer je een telefoon koopt staat op de verpakking 1 of 2 imei-nummer. Dit is iets wat vroeger in de telefoon stond bij de batterij. Dit is een uniek nummer waarmee je telefoon eenvoudig gezegd geïdentificeerd kan worden.

https://www.androidplanet.nl/tips/imei-nummer-vinden/

Misschien is het mogelijk voor je om via de aangegeven locatie ter plekke te zoeken naar je telefoon. Het laatste GPS signaal wordt via je telefoon gegeven toen de telefoon nog werkte, batterij actief was. Het GPS signaal is tot op enkele meters nauwkeurig.

Het Find my device is gekoppeld aan het imei-nummer van de telefoon. 

Ja dat hebben we gedaan en kwamen uit bij een riolering put in het trottoir.. opengehaald ook maar geen mobiel. Misschien wel een simkaart maar daar konden we niet bij.. Wat is een imei nummer?

Ff opgezocht, zou op het doosje staan. Is dat nummer gelinkt aan het GPS signaal? En als de mobiel uit is kun je het niet meer volgen? Dus als de persoon hem weer aanzet, kan ik hem weer volgen?

[....] Ff opgezocht, zou op het doosje staan. Is dat nummer gelinkt aan het GPS signaal? En als de mobiel uit is kun je het niet meer volgen? Dus als de persoon hem weer aanzet, kan ik hem weer volgen?

[....]

Klopt. 

 

Jouw telefoon is gekoppeld aan het imei nummer. Jouw telefoon geeft een GPS signaal wanneer werkend. 

Reputatie 7
Badge +9

Elke modem (de chipjes, die met het mobiele netwerk communiceren) heeft een uniek imei nummer. Dat nummer wordt soms voor FindMyDevice achtige diensten gebruikt. Bij android is het voor deze dienst veelal dat het toestel ofwel toegang nodig heeft tot wifi of mobiele data. Bij Apple wordt ook bluetooth gebruikt van andere Apple toestellen.

Het is goed mogelijk dat bij die put (waar jij dan mogelijk een simkaart in zag liggen) dat daar de simkaart is verwijderd en in die put is gegooid. Daarna had het toestel geen toegang tot het internet meer, waardoor het niet meer een volgende locatie kon doorgeven.

Indien het toestel weer toegang krijgt tot het internet zou het mogelijk weer zijn locatie melden. Ook is het mogelijk dat eventueel de "Factory Reset Protection” in werking treed indien de dief het toestel probeert te gebruiken. Echter zijn er veelal manieren om daar omheen te komen; Ik zou het toestel dus als gestolen en verloren beschouwen.

Elke modem (de chipjes, die met het mobiele netwerk communiceren) heeft een uniek imei nummer. Dat nummer wordt soms voor FindMyDevice achtige diensten gebruikt. Bij android is het voor deze dienst veelal dat het toestel ofwel toegang nodig heeft tot wifi of mobiele data. Bij Apple wordt ook bluetooth gebruikt van andere Apple toestellen.

Het is goed mogelijk dat bij die put (waar jij dan mogelijk een simkaart in zag liggen) dat daar de simkaart is verwijderd en in die put is gegooid. Daarna had het toestel geen toegang tot het internet meer, waardoor het niet meer een volgende locatie kon doorgeven.

Indien het toestel weer toegang krijgt tot het internet zou het mogelijk weer zijn locatie melden. Ook is het mogelijk dat eventueel de "Factory Reset Protection” in werking treed indien de dief het toestel probeert te gebruiken. Echter zijn er veelal manieren om daar omheen te komen; Ik zou het toestel dus als gestolen en verloren beschouwen.

Ja dat denk ik ook... heb nog één kans. Hij staat op marktplaats,  weet het bijna zeker.... nu een list verzinnen om daar op te bieden en langs te gaan.... is 5 min bij mij vandaan en gisteren geplaatst..

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Sail,

Bedankt voor je bericht. Ik zie dat je inmiddels goed bent geïnformeerd door @JanD, @abj, @Friesian en @Groentjuh. Ontzettend bedankt voor jullie hulp! 😊

Mocht je nog vragen hebben, laat het dan gerust weten.

Groetjes,
Roeqajja

Ja dat denk ik ook... heb nog één kans. Hij staat op marktplaats,  weet het bijna zeker.... nu een list verzinnen om daar op te bieden en langs te gaan.... is 5 min bij mij vandaan en gisteren geplaatst..

Hallo @Sail ik zou dit even in overleg met de politie doen en niet op eigen houtje.

De risico's zijn te groot en dat is een mobiel niet waard.

 

Reageer