.

Beantwoord

Mijn telefoon geeft aan: "mobiel netwerk niet beschikbaar", hoe los ik dit op?

  • 6 May 2015
  • 3 reacties
  • 21618 Bekeken

Sinds enkele dagen krijg ik de melding "mobiel netwerk niet beschikbaar". De telefoon aan- en uitzetten verhelpt het probleem dan.
Enige tijd geleden heb ik dit probleem ook gehad maar heeft het zich vanzelf opgelost.
Tevens heb ik geen verbinding in het buitenland, terwijl dit wel ingesteld staat bij de instellingen.

Is dit een Simkaart issue of kan het aan de telefoon liggen? Het betreft een Samsung Galaxy SIII mini.
Het kan niet aan de ontvangst liggen daar de overige familieleden geen problemen hebben.
icon

Beste antwoord door Ruud 7 May 2015, 15:38

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi Mystery,

Welkom op ons forum:D

Ik heb je aansluiting even bekeken. Daar is niets vreemds aan te ontdekken.
Voor de zekerheid heb ik je simkaart een reset gegeven. Kun jij je telefoon nogmaals opnieuw opstarten?

Mocht het probleem zich nu nog eens voor doen. Kun je dan niet alleen de telefoon opnieuw opstarten, maar ook de simkaart opnieuw plaatsen?
Het is overigens niet te zeggen of het aan de simkaart of aan de telefoon ligt.
Daarvoor wil ik je vragen een kruistest uit te voeren. Dit doe je door je simkaart in een andere telefoon te testen. En vice versa;)

Als laatste geef je aan geen verbinding te krijgen in het buitenland. Heb je het dan over internet of bellen?
Voor internet heb je nog een blokkade ingeschakeld staan. Die kun je eraf halen via het tabblad Mijn instellingen en simkaart op Mijn Simyo.

Je kunt met je instelling wel al bellen in het buitenland. :D
Het besten kun je even handmatig naar een netwerk zoeken en even je telefoon opnieuw starten als het niet lukt om een netwerk te vinden.

Werkt alles nu naar behoren?
Telefoon opnieuw opgestart en simkaart opnieuw geplaatst. Tot op heden werkt het goed maar dat wil niks zeggen want dat was eerder ook al zo. We wachten even af 🙂.

Geen verbinding in het buitenland heeft betrekking op bellen. Internet staat bewust uitgeschakeld.
Via mijn instellingen staat er geen blokkade ingeschakeld voor bellen in het buitenland, vreemd dus dat ik geen verbinding krijg. Opnieuw opstarten verhelpt het probleem niet, handmatig zoeken naar een netwerk ook niet helaas.
Hij blijft eindeloos zoeken naar een netwerk.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Mystery,

Fijn dat de reset heeft geholpen. :D

Wel jammer dat je nog steeds geen netwerk kunt vinden in het buitenland? Op het netwerk staat alles goed om je simkaart te verbinden in het buitenland.
In welk land ben je momenteel?

Kun je eens proberen wat jouw simkaart in een andere (simlockvrije) telefoon doet?

Reageer