.

Beantwoord

Mijn simkaart werkt niet in mijn Huawei telefoon. Hoe kan dat?

  • 25 September 2017
  • 9 reacties
  • 1074 Bekeken

Ik heb een nieuwe SIM kaart aangevraagd voor mijn Huawei telefoon. Als ik de gevraagde PIN code in toets, blijft the telefoon zeggen dat de SIM kaart is PIN-locked.

Als ik de SIM kaart in mijn iPhone doe, dan unlocked hij meteen na het invoeren van de PIN.

Ik wil graag mijn nieuwe SIM in mijn Huawei gebruiken omdat deze a dual-SIM applicatie heeft. Hoe kan ik dit oplossen?

Petra
icon

Beste antwoord door Ray 25 September 2017, 18:58

Bekijk originele reactie

9 reacties

Vraagt de Huawei wel om een simpin of om een andere pin? Als ik even snel op pin locked zoek dan krijg ik namelijk steeds te zien dat het om Scherm / toetsbeveiliging gaat.
Het is duidelijk dat het niet de schermbeveiliging is. Die heb ik en moet daarna worden ingevoerd. Het is echt SIM lock.
Je noemt het nu Sim lock, dat duidt op simlock en daarom de vraag waar de telefoon vandaan komt?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Petr,

Welkom op het Forum!

Ontzettend balen dat jij de simkaart niet gelijk in gebruik kunt nemen op je telefoon. :(

Het is belangrijk om na te gaan wat de exacte foutmelding is die je krijgt. Het kan namelijk inderdaad aan een simlock liggen zoals Ray al opmerkte. Kun je ons dit laten weten? Laat je ons ook weten waar de telefoon vandaan is gehaald?

@ Ray, bedankt!

Groetjes,
Asma
Reputatie 7
Badge +9
Geen garantie dat dit werkt, maar stop de nieuwe simkaart in de iPhone en verwijder (disable) de sim PIN. Hier heb je de huidige sim PIN voor nodig. Plaats de sim dan in de Huawei (die zou de simkaart zonder problemen moeten accepteren want er zit geen PIN op de simkaart) en stel de PIN vervolgens weer in (de originele PIN, of eventueel een andere zelfgekozen PIN).
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Scotsman,

Goed idee!

@ Petr, houd je ons op de hoogte?

Groetjes,
Asma
Bedankt allemaal voor de reacties. Sorry voor de verwarring. Het is een probleem met de PIN lock.

@ Scotsman, bedankt voor de tip helaas werkte het niet. Ook in mijn iPhone moet ik helaas elke keer weer opnieuw de PIN invoeren als ik mijn telefoon heb uitgezet.

Ik zal het na vragen bij de winkel waar ik de telefoon heb gekocht.

Bedankt allemaal
Reputatie 6
Badge +5
Hi Petr,

Dat maakt niet uit hoor, kan gebeuren 😉 Goed idee om even langs de winkel te gaan waar je de telefoon aan hebt geschaft! Laat je ons weten of zij wat aan de lock kunnen doen?

Groetjes,
Niels
En en en???

tromgeroffel 😛

Reageer