.

Beantwoord

Micro sim ipv normale sim voor nieuwe telefoon

  • 15 November 2013
  • 4 reacties
  • 854 Bekeken

Badge
Beste Simyo,

Omdat ik een nieuwe telefoon krijg waarin mijn normale simkaart niet past, wil ik binnenkort een micro sim aanschaffen.

Uit de forum posts wordt me echter niet duidelijk welke stappen ik precies moet ondernemen. Ik weet hoe ik een vervangende simkaart kan aanvragen via mijn simyo , dat het €5 kost en dat het dan 3 (werk)dagen duurt voor de kaart bij mij is. Maar als ik mijn nummer wil behouden op die nieuwe simkaart, wat dan? Moet ik dat apart ergens aangeven? En zo ja, werkt mijn oude simkaart dan meteen niet meer of begint het overzetten pas bij de activering van mijn nieuwe simkaart?

Alvast bedankt!

Sanne
icon

Beste antwoord door RicoK 15 November 2013, 20:39

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Hallo smg200,

Je gaat naar je Mijn Simyo. Daar zie je een aantal 'tabs'. Hier ga je naar het tabje 'Mijn instellingen & simkaart'. En daar zie je onder 'simkaart' de mogelijkheid 'Aanvragen vervangende simkaart >'. Als je daarop klikt moet het allemaal van zelf wijzen. Na de aanvraag krijg je een vervangende simkaart toegezonden. Deze moet je na ontvangst 'Activeren' in je Mijn Simyo. Hierna kun je gelijk van je nieuwe simkaart gebruik maken mét behoud van je nummer uiteraard. Kan niet misgaan. Succes en veel plezier.

NB Misschien heb je nu een zogenaamde combi-sim. Dit is een simkaart waar een microsim valt uit te drukken. In dat geval hoef je geen microsim aan te vragen. Als je geen uitdrukbare combi sim hebt of als je toch misschien een nanosim voor bijvoorbeeld een iPhone5 nodig hebt moet je deze bestellen via je Mijn Simyo.
Badge +6
Hoi smg200,

Het klopt helemaal wat RicoK aangeeft, bedankt daarvoor, RicoK 🙂.

Oftewel wanneer je een vervangende simkaart aanvraagt, wordt automatisch je huidige 'aansluiting' hierop overgezet, je hoeft niet aan te geven dat je je nummer wil behouden, dat gebeurt automatisch omdat het een vervangende simkaart is.

En deze simkaart wordt pas actief wanneer je 'm zelf activeert via Mijn Simyo en dan pas wordt de simkaart die je nu gebruikt gedeactiveerd.
Badge
Super, bedankt voor het antwoord!
Badge +8
Super, bedankt voor het antwoord!

Ja, bedankt RicoK,

Dat is nog eens een volledig en duidelijk antwoord. 🆒

Groetjes,
Charlene

Reageer