.

Beantwoord

Klopt het dat mijn simkaart is geblokkeerd?

  • 21 December 2014
  • 3 reacties
  • 257 Bekeken

Hallo,  nadat mijn Ssg s3 van een nw firmw. was voorzien,  werd er om een pukcode gevraagd.
Wat vreemd mss, maar ik had geen keuze en vulde die in en daarna de pincode.
Maar kreeg toen melding dat dat de pukcode niet goed was, en de telefoon liet geen andere poging meer toe.
De telefoon toen opnieuw gestart, en hij liep goed de start door maar hij ziet de simkaart niet meer staan.
Later zag ik wel dat ik het verkeerde nr had ingetikt, maar ik heb natuurlijk geen herkansing want hij word niet herkend.
Ik heb de simkaart nog in een andere telefoon gestopt, deze ziet hem wel maar geeft door om contact op te nemen met de provider.
Nu is mijn vraag kan de simkaart nog gered worden, want al mijn contacten staan erop en ik heb geen backup. ????
Mvg Jaap
icon

Beste antwoord door Ruud 22 December 2014, 15:43

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Ik denk dat een moderator hierin moet bijspringen, maar, natuurlijk achteraf, waarom sla je je contacten in een moderne smartphomne als die van jou op op de SIMkaart? Je hebt eenAndroidfoon en Android leent zich er bij uitstek voor om contacten nu juist niet meer een SIMkaart op te slaan, maar 'gewoon' in de cloud.
Ik denk dat een moderator hierin moet bijspringen, maar, natuurlijk achteraf, waarom sla je je contacten in een moderne smartphomne als die van jou op op de SIMkaart? Je hebt eenAndroidfoon en Android leent zich er bij uitstek voor om contacten nu juist niet meer een SIMkaart op te slaan, maar 'gewoon' in de cloud.


je hebt gelijk, maar van achteren kijk je een koe in zn,,,,  🙂
Reputatie 3
Badge +7
Hoi J.Schaap,

Welkom op het forum:) Wel voor een vervelende kwestie, ik hoop dat we het nog kunnen oplossen.

Ik heb je bericht verplaats naar het subforum 'simkaart', zo kan iedereen mee genieten van de eventuele oplossing;)

Het kan zo zijn dat jouw toestel, de Samsung GS3, de pukcode van de simkaart niet herkent. Dit komt vaker voor, vooral bij toestellen van het merk Samsung. Het toestel herkent geen pukcode van 10 cijfers, je kunt dit dan ook in blijven vullen tot je een ons weegt.;)

Waar ik benieuwd naar ben is de telefoon waar je de simkaart vervolgens ingedaan hebt. Welke merk en type is dat? Als het goed is had je op het moment dat je de simkaart uit de Samsung GS3 haalde, nog 10 pogingen over om je PUK code in te voeren.

De oplossing voor dit euvel is namelijk dat je de simkaart in een ander toestel stopt, bij voorkeur van een ander merk, waarna dat toestel vraagt om de PUK code. Nadat je in dat toestel de PUK code hebt ingevoerd, vraagt hij om een nieuwe PIN code in te voeren. Zo koppel je een nieuwe PIN code aan de simkaart, en met die PIN code kun je weer terecht in je GS3.

De simkaart zal alleen worden geblokkeerd na 10 verkeerde pogingen om je PUK code in te voeren. Kun je eens testen wat de simkaart doet in een derde toestel? Of nog eens de andere 2 toestellen proberen?

Heb je je contacten ook niet op het toestel zelf opgeslagen? Echt alleen op de simkaart? :eek:

Reageer