Skip to main content
Beantwoord

Kan je vervangende SIM kaart activeren in buitenland?

• June 16, 2026
  • 3 reacties
  • 15 Bekeken

Ik ben op vakantie in Italie. Vorige week mijn telefoon verloren, aangifte gedaan bij politie en verzekering en simkaart laten blokkeren bij Simyo. Er wordt een vervangende kaart gestuurd naar mijn huisadres in NL. Aangezien ik tot 1 september hier nog op vakantie ben, wilde ik mijn vriend vragen de simkaart direct na bezorging thuis, aangetekend en per express op te sturen naar mijn vakantieadres. Op die manier kan ik hier een nieuwe telefoon kopen, alleen het toestel, en vervolgende mijn (Nederlandse) vervangende simkaart er in doen en deze activeren via de Simyo website. Maar kan dat op die manier? Of moet de kaart perse in NL geactiveerd worden? Bij voorbaat dank.

Beste antwoord door Shaniqua

Hoi ​@Suhil,

Wat vervelend dat je je telefoon bent verloren tijdens je vakantie! Ik snap dat je zo snel mogelijk weer bereikbaar wilt zijn.

Je kunt de vervangende simkaart gewoon laten opsturen naar Italië en deze daar in je nieuwe toestel plaatsen. Het activeren van de simkaart kan via de Simyo website, ook vanuit het buitenland, zolang je een stabiele internetverbinding hebt. De simkaart hoeft dus niet per se in Nederland geactiveerd te worden.

Mocht je nog vragen hebben of hulp nodig hebben, laat het gerust weten!

Groetjes,
Shaniqua

3 reacties

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • June 16, 2026

Hoi ​@Suhil,

Wat vervelend dat je je telefoon bent verloren tijdens je vakantie! Ik snap dat je zo snel mogelijk weer bereikbaar wilt zijn.

Je kunt de vervangende simkaart gewoon laten opsturen naar Italië en deze daar in je nieuwe toestel plaatsen. Het activeren van de simkaart kan via de Simyo website, ook vanuit het buitenland, zolang je een stabiele internetverbinding hebt. De simkaart hoeft dus niet per se in Nederland geactiveerd te worden.

Mocht je nog vragen hebben of hulp nodig hebben, laat het gerust weten!

Groetjes,
Shaniqua

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • June 16, 2026

Als de nieuwe Italiaanse telefoon geschikt is voor eSIMS dan is een Simyo eSIM een veel snellere manier om weer bereikbaar te zijn. Ik neem aan dat het installeren van een eSIM ook in het buitenland mogelijk is mits je een goede internetverbinding hebt.

• auteur
  • Beginner
  • June 16, 2026

Bedankt Shaniqua en Scotsman voor jullie snelle en nuttige reacties! Ik ben hier echt mee geholpen.