Skip to main content
Beantwoord

Kan ik mijn oude nummer behouden bij Simyo?

• June 7, 2026
  • 7 reacties
  • 33 Bekeken

Ik wil graag mijn huidige Simyo-nummer overzetten mijn oude nummer.

Wanneer ik probeer nummerbehoud aan te vragen via porteren.nl, moet ik een sms-verificatie ontvangen. Dat lukt niet omdat mijn oude simkaart defect is en ik geen sms-berichten meer kan ontvangen.

Daarnaast zie ik in Mijn Simyo geen status van een lopende nummerbehoudaanvraag bij mijn overzicht staan.

Kunt u aangeven hoe ik mijn nummer alsnog kan overzetten nu ik de sms-verificatie niet kan ontvangen?

Beste antwoord door Amy

Hoi ​@Mitchel,

Bedankt voor je bericht. Als ik het goed begrijp wil je dus je oude nummer laten overzetten naar je Simyo aansluiting (waar nu een tijdelijk nummer aan is gekoppeld). 

Ik heb even meegekeken maar ik zie dat het nummerbehoud verzoek vanochtend is afgewezen omdat het nummer niet meer actief zou zijn. Heb je hierover ook geïnformeerd bij de oude provider? Als het nummer niet meer actief is dan kan het nummer niet naar ons worden overgezet. We kunnen dan in dit geval van het tijdelijke nummer je nieuwe nummer maken.

Ik hoor het graag van je! 

Bedankt voor jullie reacties ​@JanD en ​@Friesian 😊.

Groetjes,
Amy

7 reacties

JanD
  • June 7, 2026

Wat wil je precies ​@Mitchel 

overstappen van Simyo naar een andere provider of

overstappen van een andere provider naar Simyo?

Ik weet niet wat porteren.nl hier mee te maken heeft,

maar als je naar een andewre provider overstapt met nummerbehoud, regelt de nieuwe provider de overstap.

• auteur
  • Beginner
  • June 7, 2026

Ik stap niet over naar een andere provider. Ik ben al klant bij Simyo. Ik heb een tijdelijk 06 nummer gekregen en wil graag mijn oude 06 nummer overzetten naar mijn huidige Simyo-aansluiting.

Ik heb geprobeerd dit via Simyo/porteren te regelen, maar daarbij moet ik een sms-verificatie ontvangen op mijn oude nummer. Dat lukt niet omdat de simkaart van dat nummer defect is.

Daarnaast zie ik in Mijn Simyo geen status van een nummerbehoudaanvraag staan.

Mijn vraag is daarom: hoe kan ik mijn oude nummer alsnog overzetten nu ik de sms-verificatie niet kan ontvangen?

Friesian
  • Forum Expert
  • June 8, 2026

Beste ​@Mitchel 

Waarom ga je naar porteren.nl als je alleen maar bij Simyo hoeft te zijn? Het is dus goed om de vraag bij Simyo te stellen maar de eerste stap begrijp ik niet.

Een moderator, medewerker van Simyo zal zich ook nog melden en met je meedenken naar een oplossing. 

JanD
  • June 8, 2026

Beste ​@Mitchel dat tijdelijke nummer is een administratief nummer dat je niet moet gebruiken, valt buiten alle bundels.

Als je nummer toegewezen is, verwijnt het tijdelijke nummer vanzelf.

Je bent dus van een andere provider naar Simyo overgestapt?

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • antwoord
  • June 8, 2026

Hoi ​@Mitchel,

Bedankt voor je bericht. Als ik het goed begrijp wil je dus je oude nummer laten overzetten naar je Simyo aansluiting (waar nu een tijdelijk nummer aan is gekoppeld). 

Ik heb even meegekeken maar ik zie dat het nummerbehoud verzoek vanochtend is afgewezen omdat het nummer niet meer actief zou zijn. Heb je hierover ook geïnformeerd bij de oude provider? Als het nummer niet meer actief is dan kan het nummer niet naar ons worden overgezet. We kunnen dan in dit geval van het tijdelijke nummer je nieuwe nummer maken.

Ik hoor het graag van je! 

Bedankt voor jullie reacties ​@JanD en ​@Friesian 😊.

Groetjes,
Amy

Forum|alt.badge.img+10
  • Forum Expert
  • June 8, 2026

Ik stap niet over naar een andere provider. Ik ben al klant bij Simyo. Ik heb een tijdelijk 06 nummer gekregen en wil graag mijn oude 06 nummer overzetten naar mijn huidige Simyo-aansluiting.

Nummerbehoud van Simyo naar Simyo doe je slechts in enkele omstandigheden.

Heb je hierover ook geïnformeerd bij de oude provider? Als het nummer niet meer actief is dan kan het nummer niet naar ons worden overgezet.

Als ik de berichten lees, dan zou het een Simyo nummer van een ‘oud’ abonnement zijn… Dan zou jij moeten kunnen zien of dat wel of niet actief is en of je er nog iets mee kun. ​@Amy 

Amy
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator
  • June 8, 2026

Hoi ​@Groentjuh,

Bedankt voor je reactie. Ik kan uit zijn bericht niet perse opmaken dat het om een oud Simyo nummer gaat omdat er alleen '’oud nummer'’ wordt gezegd, of ik moet iets over het hoofd zien. Dan zou het om een interne nummerbehoud aanvraag gaan.

In ons systeem kan ik ook maar 1 aansluiting terugvinden (waar nu een tijdelijk nummer voor is) en komt het te behouden nummer ('’oude nummer'’) niet voor in ons systeem als bestaand Simyo nummer.

Groetjes,
Amy