.

Vraag

Kan ik ''Find my Device'' gebruiken op een apparaat met een geblokkeerde Simkaart?

  • 27 February 2023
  • 6 reacties
  • 84 Bekeken

Hallo, ik ben mijn telefoon in het buitenland kwijtgeraakt of vermoedelijk bestolen. Ik heb toen meteen mijn simkaart laten blokkeren. Nu wil ik '’Find My Device'’ van Google gebruiken, en dan de vraag: werkt Find My Device nog op dit apparaat of moet ik de sim deblokkeren?

Op dit moment kan Find My Device mijn telefoon niet tracken

 

Bij voorbaat dank


6 reacties

Hoi @royh 

Nee hoor een simkaart is niet nodig. Om je toestel te kunnen traceren is het van belang dat hij aan staat. Als hij uit is (gezet), of als de batterij leeg is, dan is hij niet te traceren. Ook als het toestel in een gebied is waar locatiebepaling (gps) niet werkt, dan kan traceren ook niet. 

 

 

Reputatie 3
Badge

Maar het toestel moet zich wel via internet kunnen melden. En dat gaat of via mobiel internet of WiFi. Als de simkaart is geblokkeerd dan kan dat dus alleen als het toestel door iemand aan WiFi wordt gekoppeld of van een nieuwe simkaart wordt voorzien.

Ik heb het net getest met mijn Samsung Galaxy Watch 4 door de wifi verbinding te verbreken en hij kon gewoon gevonden worden. Dus nee, internet is niet persé nodig. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het net getest met mijn Samsung Galaxy Watch 4 door de wifi verbinding te verbreken en hij kon gewoon gevonden worden. Dus nee, internet is niet persé nodig. 

Het ligt eraan welke techniek deze "Find my phone” gebruikt. Sommige versies hebben geen internet nodig. Deze apparaten zenden simpelweg een bluetooth beacon signaaltje uit dat andere apparaten oppikken en melden aan de cloud. Nieuwe Apple apparatuur kan dat zelfs wanneer het uit staat en nog een korte tijd nadat de accu leeg is. In die cloud kan zo'n beacon melding herleid worden om te achterhalen welke apparaat het verstuurde en wat de locatie daarvan was.

Echter doen niet alle "Find my phone” providers dat. Sommige hebben wel daadwerkelijk internet nodig om te melden waar ze zich bevinden.

Bedankt voor de reacties!

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @royh,

Bedankt voor je bericht. Goeie vraag! Ik zie dat je bent geholpen door @Ray, @Hsd en @Groentjuh. Heel erg bedankt hiervoor! Het klopt inderdaad dat je “Find my device” vaak zonder internet kunt gebruiken.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer