.

Beantwoord

Kan ik de vervangende simkaart annuleren?

  • 31 May 2017
  • 6 reacties
  • 136 Bekeken

Goedemiddag,

Gisteravond heb ik een simkaart besteld, omdat ik een kleinere nodig had voor mijn nieuwe telefoon. Ik heb er meteen een bericht achter aan gestuurd dat ik deze wil annuleren, omdat ik de kaart al heb laten knippen. Nu staat er in mijn Simyo wel 5 euro aan kosten die ik volgende maand moet berslen, kan dit eraf?
icon

Beste antwoord door Jihane 1 June 2017, 15:36

Bekijk originele reactie

6 reacties

Nee je kan niet annuleren.

Het is een geautomatiseerd proces en op het moment dat jij je bestelling plaatst wordt de simkaart gereed gemaakt voor verzenden.

Advies om deze simkaart te gaan gebruiken. Knippen heeft risico's.
Is al geknipt en werkt prima. Nieuwe kan dus de prullenbak in..
Reputatie 7
Badge +6
Voor die 5€ zou ik Ray zijn advies opvolgen!
Reputatie 5
Badge +6
Hey Shirien,

je moet als het goed is vanaf dat de simkaart er is ook de nieuwe gaan gebruiken.
De oude wordt namelijk gedeactiveerd, en dus kan je de oude niet gberuiken.

Groet Paul.
Paul,

Dat gebeurt enkel als de nieuwe wordt geactiveerd. Doet Shirien er niks mee nadat de simkaart binnen is dan blijft de oude actief.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Shirien,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat tof dat je een nieuwe telefoon hebt 🙂 Over het algemeen raden we het af om simkaarten te knippen, maar dat komt omdat het risico bestaat dat de simkaart dan niet meer werkt. Uit jouw berichtjes haal ik dat alles toch goed is gegaan en dat de simkaart het prima doet. Fantastisch!

Een vervangende simkaart kun je inderdaad niet annuleren. Ik wilde net voorstellen om de € 5,- voor je te vergoeden en dan met jou afspreken dat je de nieuwe simkaart niet activeert zodat je oude actief blijft. Maar ik zie dat je contact hebt gehad met mijn lieve collega via Facebook. Zij heeft de vergoeding al voor jou doorgevoerd. Ik ben blij dat je dus al op een fijne oplossing gestuit bent.

Je kunt de simkaart die straks bij jou aankomt bewaren voor als je 'm in de toekomst toch nog nodig hebt.

Laat je het weten als je nog andere vragen hebt?

@ Ray, RonH en PaulH, dank voor de reacties! Paul, het klopt inderdaad wat Ray zegt. Een vervangende simkaart dient eerst geactiveerd te worden. Dan vervalt de oude pas.

Groetjes,
Jihane

Reageer