.

Is eSim nu echt zo’n drama?

  • 17 September 2022
  • 14 reacties
  • 207 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Als ik het forum een beetje bekijk lijkt eSim een compleet drama. 

Is er nu echt iets mis met het gebruikers gemak of de workflow die gebruikers bij Simyo moeten volgen?
 


14 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Het lijkt er inderdaad op, dit kan toch niet de bedoeling zijn.

je krijgt inmiddels het idee dat de medewerkers 60 a 70 procent bezig zijn met de esim.

Reputatie 7

Nou inderdaad, er zijn workarounds, maar die is voor iedereen belastend, voor zowel de klant natuurlijk die moet wachten en de moderator die weer via een pb een code moet gaan toesturen.

Om deze reden heb ik in mijn iPhone 13 Pro Max nog altijd gewoon een conventionele simkaart. Dat gezeur hoef ik er echt niet bij te hebben. 

Maar volgens mij is eSim in principe geen drama, maar bij Simyo lijken de processen niet zo geoptimaliseerd te zijn…..

Reputatie 7
Badge +9

Het voornaamste probleem zit in de validatiecode alleen per SMS kunnen ontvangen.

Wanneer wil ik een nieuwe simkaart:

  • Als mijn sim niet werkt.
  • Als de sim met toestel en al kapot is.

In die gevallen werkt mijn oude sim dus niet. Met het bijkomende gevallen dat eSims niet even te wisselen zijn bij een nieuw toestel (met goed informeren zou dit wel goed moeten kunnen gaan) en dat je eSim verdwijnt wanneer je jouw toestel factory reset (ook hier werkt de eSim niet meer!).

eSim aanvragen gebeurd daardoor veel vaker. Daarnaast luistert het installeren ook nog eens nauw.

Als er een manier is, die tegen simswapping beschermt, en niet de oude simkaart nodig heeft, dan zou het meeste minder een probleem zijn.

en dat je eSim verdwijnt wanneer je jouw toestel factory reset (ook hier werkt de eSim niet meer!).

 

Bij Pixels krijg je de vraag of je ook je sim wilt wissen. Weet niet of andere Android modellen of iPhone 's deze optie ook bieden. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @wimj12,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt! Wij merken inderdaad ook dat er veel vragen zijn omtrent het installeren of overzetten van de eSIM. Afgelopen week is hier dan ook een meeting over geweest over hoe dit beter kan. Uit veiligheid voor onze klanten is er in eerste instantie voor gekozen dat wij de validatie code zelf per e-mail versturen als de SMS niet kan worden ontvangen. We merken dat deze optie uiteindelijk niet erg voor de hand liggend is. Hier wordt dus actief aan gewerkt!

Het klopt inderdaad wat je zegt @Groentjuh. Na een reset wordt ook de eSIM verwijderd waardoor klanten ook eerst weer contact met ons dienen op te nemen zodat wij deze code per e-mail kunnen versturen. Ik zal jullie tips daarom ook zeker meenemen, deze tips kunnen jullie uiteraard via dit topic delen! Bedankt voor jullie meningen hierover @Ron H  en @RicoK 😊. 

Groetjes,
Amy

Wie kan ik berichten voor een code naar mijn e-mail? Ervaar ook het probleem dat ik geen sms meer binnen krijgt :(.  @Amy 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Floortthijssen,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit erg onhandig voor je is! Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik de code graag per e-mail naar je op! 

Groetjes,
Amy 😊

en dat je eSim verdwijnt wanneer je jouw toestel factory reset (ook hier werkt de eSim niet meer!).

 

Bij Pixels krijg je de vraag of je ook je sim wilt wissen. Weet niet of andere Android modellen of iPhone 's deze optie ook bieden. 

Niemand die een antwoord heeft op deze vraag? 

Reputatie 7

@Ray Omdat ik nog altijd geen eSim heb, maar gewoon een simkaart vanwege het ‘gezeur’ rondom die eSim, kan ik geen antwoord geven op je vraag om welke reden ik dan ook niet gereageerd heb 😉.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ray,

Bedankt voor je bericht. Bij de iPhone wordt dit niet gevraagd, je krijgt enkel de vraag of je het toestel wilt terugzetten naar de fabrieksinstellingen (reset). Hiermee wordt dan ook de eSIM verwijderd helaas. 

Groetjes,
Amy

Ok, misschien is het een Android / Pixel feature dan. Ik vind het wel ideaal want het levert een hoop minder ellende op. Tenzij je telefoon crasht natuurlijk.

 

Reputatie 7

Apple heeft veiligheid altijd hoog in het vaandel staan. Wellicht hebben ze de mogelijkheid om de eSim te behouden bij een reset juist daarom helemaal uitgezet om te voorkomen dat een eSim in verkeerde handen valt bij een verkoop van de iPhone.

Apple heeft veiligheid altijd hoog in het vaandel staan. Wellicht hebben ze de mogelijkheid om de eSim te behouden bij een reset juist daarom helemaal uitgezet om te voorkomen dat een eSim in verkeerde handen valt bij een verkoop van de iPhone.

Dat klinkt op zich heel veilig maar als ik bijvoorbeeld mijn telefoon zou verkopen en vergeet mijn Esim te wissen dan gebeurt dat wel zodra ik Esim op mijn nieuwe telefoon installeer. En ik mag aannemen dat je eerst een nieuwe telefoon koopt en instelt en alvorens je de oude verkoopt. 

Reputatie 7

Ah ja, @Ray , dat klinkt wel logisch ;).

Reageer