Als ik het forum een beetje bekijk lijkt eSim een compleet drama.
Is er nu echt iets mis met het gebruikers gemak of de workflow die gebruikers bij Simyo moeten volgen?
Als ik het forum een beetje bekijk lijkt eSim een compleet drama.
Is er nu echt iets mis met het gebruikers gemak of de workflow die gebruikers bij Simyo moeten volgen?
Het lijkt er inderdaad op, dit kan toch niet de bedoeling zijn.
je krijgt inmiddels het idee dat de medewerkers 60 a 70 procent bezig zijn met de esim.
Nou inderdaad, er zijn workarounds, maar die is voor iedereen belastend, voor zowel de klant natuurlijk die moet wachten en de moderator die weer via een pb een code moet gaan toesturen.
Om deze reden heb ik in mijn iPhone 13 Pro Max nog altijd gewoon een conventionele simkaart. Dat gezeur hoef ik er echt niet bij te hebben.
Maar volgens mij is eSim in principe geen drama, maar bij Simyo lijken de processen niet zo geoptimaliseerd te zijn…..
Het voornaamste probleem zit in de validatiecode alleen per SMS kunnen ontvangen.
Wanneer wil ik een nieuwe simkaart:
In die gevallen werkt mijn oude sim dus niet. Met het bijkomende gevallen dat eSims niet even te wisselen zijn bij een nieuw toestel (met goed informeren zou dit wel goed moeten kunnen gaan) en dat je eSim verdwijnt wanneer je jouw toestel factory reset (ook hier werkt de eSim niet meer!).
eSim aanvragen gebeurd daardoor veel vaker. Daarnaast luistert het installeren ook nog eens nauw.
Als er een manier is, die tegen simswapping beschermt, en niet de oude simkaart nodig heeft, dan zou het meeste minder een probleem zijn.
en dat je eSim verdwijnt wanneer je jouw toestel factory reset (ook hier werkt de eSim niet meer!).
Bij Pixels krijg je de vraag of je ook je sim wilt wissen. Weet niet of andere Android modellen of iPhone 's deze optie ook bieden.
Hoi
Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hier vragen over hebt! Wij merken inderdaad ook dat er veel vragen zijn omtrent het installeren of overzetten van de eSIM. Afgelopen week is hier dan ook een meeting over geweest over hoe dit beter kan. Uit veiligheid voor onze klanten is er in eerste instantie voor gekozen dat wij de validatie code zelf per e-mail versturen als de SMS niet kan worden ontvangen. We merken dat deze optie uiteindelijk niet erg voor de hand liggend is. Hier wordt dus actief aan gewerkt!
Het klopt inderdaad wat je zegt
Groetjes,
Amy
Wie kan ik berichten voor een code naar mijn e-mail? Ervaar ook het probleem dat ik geen sms meer binnen krijgt .
Hoi
Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit erg onhandig voor je is! Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik de code graag per e-mail naar je op!
Groetjes,
Amy
en dat je eSim verdwijnt wanneer je jouw toestel factory reset (ook hier werkt de eSim niet meer!).
Bij Pixels krijg je de vraag of je ook je sim wilt wissen. Weet niet of andere Android modellen of iPhone 's deze optie ook bieden.
Niemand die een antwoord heeft op deze vraag?
Hoi
Bedankt voor je bericht. Bij de iPhone wordt dit niet gevraagd, je krijgt enkel de vraag of je het toestel wilt terugzetten naar de fabrieksinstellingen (reset). Hiermee wordt dan ook de eSIM verwijderd helaas.
Groetjes,
Amy
Ok, misschien is het een Android / Pixel feature dan. Ik vind het wel ideaal want het levert een hoop minder ellende op. Tenzij je telefoon crasht natuurlijk.
Apple heeft veiligheid altijd hoog in het vaandel staan. Wellicht hebben ze de mogelijkheid om de eSim te behouden bij een reset juist daarom helemaal uitgezet om te voorkomen dat een eSim in verkeerde handen valt bij een verkoop van de iPhone.
Apple heeft veiligheid altijd hoog in het vaandel staan. Wellicht hebben ze de mogelijkheid om de eSim te behouden bij een reset juist daarom helemaal uitgezet om te voorkomen dat een eSim in verkeerde handen valt bij een verkoop van de iPhone.
Dat klinkt op zich heel veilig maar als ik bijvoorbeeld mijn telefoon zou verkopen en vergeet mijn Esim te wissen dan gebeurt dat wel zodra ik Esim op mijn nieuwe telefoon installeer. En ik mag aannemen dat je eerst een nieuwe telefoon koopt en instelt en alvorens je de oude verkoopt.
Ah ja,
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.