.

Beantwoord

inactieve simkaart

  • 9 October 2012
  • 8 reacties
  • 1082 Bekeken

Ik heb een prepaid telefoon die volgens mij simlock vrij is. Ik heb een nieuwe prepaid simkaart van simyo gekocht en nummerbehoud aangevraagd (gaat in per 10-okt). Als ik mn nieuwe simkaart in mn telefoon stop en de bijbehordende pincode in toets, krijg ik de melding: inactieve sim. Heeft dat te maken met het overzetten van mn telefoonnr? In dat geval; na 10 okt krijg ik deze melding niet meer?

Vriendelijke groeten,
Rianne
icon

Beste antwoord door Wayne 10 October 2012, 13:41

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Rianne03,

Zou je even jouw simkaart in een ander toestel kunnen proberen zodat we kunnen controleren of je dezelfde melding krijgt? Op deze manier kunnen we constateren of het aan het toestel of aan de simkaart ligt.
De login van het forum heeft een probleem. Ik heb me maar als nieuwe gebruiker geregistreerd. Ik heb de sim geplaatst in een andere telefoon. Nadat ik de juiste pin had ingevoerd kreeg ik een melding van netwerkblokkering met de mogelijkheid om een code in te voeren. Mijn telefoon geeft nog steeds aan: inactieve sim. Is mijn prepaid telefoon (van 2008) toch niet simlockvrij? Wat is nu de beste oplossing?

grts,
Rianne
Welkom op het forum Rianne03, Zou je even jouw simkaart in een ander toestel kunnen proberen zodat we kunnen controleren of je dezelfde melding krijgt? Op deze manier kunnen we constateren of het aan het toestel of aan de simkaart ligt.


De login van het forum heeft een probleem. Ik heb me maar als nieuwe gebruiker geregistreerd. Ik heb de sim geplaatst in een andere telefoon. Nadat ik de juiste pin had ingevoerd kreeg ik een melding van netwerkblokkering met de mogelijkheid om een code in te voeren. Mijn telefoon geeft nog steeds aan: inactieve sim. Is mijn prepaid telefoon (van 2008) toch niet simlockvrij? Wat is nu de beste oplossing?

grts,
Rianne
Welkom op het forum Rianne03, Zou je even jouw simkaart in een ander toestel kunnen proberen zodat we kunnen controleren of je dezelfde melding krijgt? Op deze manier kunnen we constateren of het aan het toestel of aan de simkaart ligt.
De login van het forum heeft een probleem. Ik heb me maar als nieuwe gebruiker geregistreerd. Ik heb de sim geplaatst in een andere telefoon. Nadat ik de juiste pin had ingevoerd kreeg ik een melding van netwerkblokkering met de mogelijkheid om een code in te voeren. Mijn telefoon geeft nog steeds aan: inactieve sim. Is mijn prepaid telefoon (van 2008) toch niet simlockvrij? Wat is nu de beste oplossing? grts, Rianne


Ik heb een andere simkaart (van kpn) geprobeerd in mn telefoon en weer krijg ik de melding: inactieve SIM. Het zou dus aan mn telefoon moeten liggen. Ik heb inmiddels de codes om de simlock op te heffen. Ben beniewd of mn nieuwe sim dan wel werkt.
Welkom op het forum Rianne03, Zou je even jouw simkaart in een ander toestel kunnen proberen zodat we kunnen controleren of je dezelfde melding krijgt? Op deze manier kunnen we constateren of het aan het toestel of aan de simkaart ligt.
De login van het forum heeft een probleem. Ik heb me maar als nieuwe gebruiker geregistreerd. Ik heb de sim geplaatst in een andere telefoon. Nadat ik de juiste pin had ingevoerd kreeg ik een melding van netwerkblokkering met de mogelijkheid om een code in te voeren. Mijn telefoon geeft nog steeds aan: inactieve sim. Is mijn prepaid telefoon (van 2008) toch niet simlockvrij? Wat is nu de beste oplossing? grts, Rianne
Ik heb een andere simkaart (van kpn) geprobeerd in mn telefoon en weer krijg ik de melding: inactieve SIM. Het zou dus aan mn telefoon moeten liggen. Ik heb inmiddels de codes om de simlock op te heffen. Ben beniewd of mn nieuwe sim dan wel werkt.


Simlock opheffen lukt niet. Is de simkaart wel geactiveerd??
Badge +2
Beste Riann,

De simkaart is goed geactiveerd. Wij adviseren je de simkaart even in een ander toestel uit te proberen om na te gaan of deze niet defect is. Voor het unlocken van het toestel adviseren wij je contact met de provider waar je het toestel hebt aangeschaft op te nemen.

Groetjes,

Arie
Beste Riann, De simkaart is goed geactiveerd. Wij adviseren je de simkaart even in een ander toestel uit te proberen om na te gaan of deze niet defect is. Voor het unlocken van het toestel adviseren wij je contact met de provider waar je het toestel hebt aangeschaft op te nemen. Groetjes, Arie


Ik heb het probleem opgelost door een nieuwe simlockvrije telefoon aan te schaffen. Nu werkt alles naar behoren. Telfort kon mij nl niet helpen omdat mijn simkaart te oud is (7 jaar, valt toch wel mee ; ) ? Een nieuwere simkaart van telfort werkte namelijk niet om de blokkering op te heffen. Na ja gelukkig ben ik nu eindelijk van telfort af!
Badge +2
Beste Riann,

Goed om te horen dat je probleem uiteindelijk is opgelost. Mocht je verder nog vragen hebben dan horen wij die graag.

groetjes,

Arie

Reageer