Skip to main content

Hoi, ik heb een nieuwe mobiel en wil mijn eSIM overzetten naar het nieuwe toestel. Hoe moet ik dat aanpakken? 

Hoi @IBante,

Bedankt voor je bericht. Zo lang je een toestel met eSIM heb dat wordt ondersteund kun je zelf makkelijk en gratis de eSIM activeren. Via deze link kun je controleren of je toestel geschikt is.

Om een Simyo eSIM te activeren ga je in het toestel waarin je het Simyo nummer wil gebruiken naar de Mijn Simyo app. Daar ga je na het inloggen naar Instellingen > Simkaart. Daar zie je onderaan de optie om de eSIM te installeren. Wanneer je hier voor kiest ontvang je een sms met een validatiecode, vanaf het moment dat je de code hebt ingevuld gaat in iPhones en Android toestellen net even anders.

  • iPhone: Na het invullen van de validatiecode kun je aangeven of je naast de eSIM nog een fysieke simkaart in je toestel wil gebruiken of alleen de eSIM. Gebruik je alleen de eSIM? Dan hoef je geen voorkeuren in te stellen. Gebruik je naast de eSIM een fysieke simkaart? Dan moet je voor bellen, internetten en iMessage apart aangeven welke simkaart je wil gebruiken. Maak je hier een fout in, dan kun je de keuzes altijd nog wijzigen via de instellingen van je iPhone. Doe dit wel pas als je de eSIM volledig hebt geïnstalleerd, anders download de eSIM niet correct en loopt de aanvraag vast! Als je dit alles hebt aangegeven tik je op download de eSIM om de aanvraag af te ronden.
  •  Android: In Android toestellen hoef je dit niet per functie aan te geven maar kun je aangeven dat je eSIM de 'hoofdsimkaart' is of dat dit de fysieke simkaart is. Hierna hoef je alleen op download eSIM te tikken en dan is de aanvraag afgerond.

Na het doorlopen van deze stappen is de eSIM direct te gebruiken! Mocht je toch vastlopen hoor ik dat graag.

Groetjes,
Seren


Hoi Seren, ik loop helaas vast.

  • Ik heb de eSIM op mijn oude mobiel op ‘inactief’ gezet. 
  • Ik heb de MijnSimyo app geïnstalleerd op mijn nieuwe iPhone. Direct gaf die alle info zoals saldo beltegoed, verbruik, simkaartnummer en -type correct aan. Er staat ook dat mijn Simkaartstatus ‘Actief’ is, ‘Je kan je simkaart gebruiken’. Dit allemaal zonder dat ik zoiets als een activatiecode heb moeten invoeren.
  • In de iPhone instellingen staat onder mobiel netwerk → mobiele abonnementen inderdaad mijn Simyo nummer. Maar de status is: ‘Geen simkaart’. Als ik erop klik staat er ‘Mobiel abonnement niet meer beschikbaar’. 

Kortom: de eSIM is nu niet actief op mijn oude iPhone maar ook niet op mijn nieuwe iPhone. Hoe moet ik nu verder?

 


Ik kan ook doen zoals gesuggereerd en aanklikken ‘Voeg mobiel abonnement toe’. Maar dan heb ik een QR code nodig van Simyo. En die heb ik natuurlijk ook niet. 

 


@IBante, totdat de eSim op je nieuwe toestel werkt, hoeft en niets te deactiveren of te verwijderen op je oude toestel. Je oude toestel moet bereikbaar zijn om een bevestigings-sms te ontvangen!

Op je nieuwe toestel wil je een eSim aanvragen.

Open op je nieuwe toestel de Mijn Simyo app. Daar ga je na het inloggen naar Instellingen > Simkaart. Daar zie je onderaan de optie om de eSIM te installeren/aan te vragen. Volg vanaf daar de stappen om dat te doen.


Hoi @IBante,

Zoals @Groentjuh aangeeft hoef je eigenlijk niets te deactiveren tot je de eSIM hebt geïnstalleerd op het nieuwe toestel. Omdat je dit al wel hebt gedaan kun je de validatiecode niet ontvangen. Deze kan ik je wel per e-mail toesturen. Ik wil je vragen om mij een privé bericht te sturen met het 06-nummer en jouw persoonlijke gegevens. Dan help ik je daar verder.

Thanks @Groentjuh voor je hulp! 

Groetjes,
Seren


Reageer