Skip to main content
Beantwoord

Hup gezocht voor beste aanpak rond e-sim

• July 11, 2026
  • 2 reacties
  • 32 Bekeken

Graag jullie advies want is er een andere optie tot wachten voordat de klantenservice online komt?

Even de feiten:

• Iphone factory reset = gedaan a.g.v te vaak verkeerde toegangscode.
  • Apple icoud inloggegevens zijn bekend.
  • Verificatie SMS voor iphone back-up wordt verstuurd naar de eSIM op de geresette telefoon. Als ik online lees is deze eSIM gereset dus niet toegankelijk.
  • Inloggegevens van MijnSimyo zijn bekend.
  • Geen ander apple apparaat als mogelijkheid, enkel een Windows laptop met backup mogelijkheid.
  • Wens tot behoud optie back-up activatie.

Alvast enorm bedankt.

Beste antwoord door Khadija

Hoi ​@JMu,

Bedankt voor je bericht. Ik wil graag met je meedenken, maar ik weet nog niet helemaal wat je vraag is.

Begrijp ik het goed dat je iPhone is gereset en dat de verificatiecode voor iCloud naar de eSIM op diezelfde iPhone wordt gestuurd? En loop je daardoor vast bij het herstellen van de back-up? Kun je aangeven waar je precies hulp bij zoekt? Dan kijk ik graag met je mee naar de mogelijkheden.

En bedankt ​@XTF voor het meedenken! De voorgestelde oplossing zou inderdaad kunnen werken. Als er een andere telefoon beschikbaar is die eSIM ondersteunt, kan de eSIM daar tijdelijk op worden geactiveerd. Zo kan de verificatie-sms worden ontvangen om de iCloud-back-up terug te zetten. Daarna kan de eSIM weer op de iPhone worden geactiveerd.

Groetjes,
Khadija

2 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • July 11, 2026

Tot 17:00 waren ze online via Whatsapp..

Esim activeren op andere telefoon, daarmee SMS ontvangen voor terugzetten backup, daarna esim activeren op de iPhone.

Khadija
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • July 13, 2026

Hoi ​@JMu,

Bedankt voor je bericht. Ik wil graag met je meedenken, maar ik weet nog niet helemaal wat je vraag is.

Begrijp ik het goed dat je iPhone is gereset en dat de verificatiecode voor iCloud naar de eSIM op diezelfde iPhone wordt gestuurd? En loop je daardoor vast bij het herstellen van de back-up? Kun je aangeven waar je precies hulp bij zoekt? Dan kijk ik graag met je mee naar de mogelijkheden.

En bedankt ​@XTF voor het meedenken! De voorgestelde oplossing zou inderdaad kunnen werken. Als er een andere telefoon beschikbaar is die eSIM ondersteunt, kan de eSIM daar tijdelijk op worden geactiveerd. Zo kan de verificatie-sms worden ontvangen om de iCloud-back-up terug te zetten. Daarna kan de eSIM weer op de iPhone worden geactiveerd.

Groetjes,
Khadija