Skip to main content
Beantwoord

huidige sim werkt niet meer bij verplaatsen naar nieuwe telefoon

• June 17, 2026
  • 4 reacties
  • 28 Bekeken

Goedemorgen, ik heb een simlock vrije nieuwe telefoon besteld de Samsung galaxy s26. Bij het verplaatsen van mijn huidige sim kaart van mijn oude telefoon samsung galaxy s23 naar mijn nieuwe werkt deze niet meer. Als ik hem terug doet in mijn oude telefoon wordt deze ook noet meer herkent. Om het uit te testen de aim kaart van mijn parter omgeruild en haar sim kaart werkt wel in mijn nieuwe telefoon en mijn sim kaart werkt niet in haar telefoon. Kan mijn sim kaart iets van een reset krijgen of moet ik een nieuwe aanvragen? Ik heb op Youtube al filmpjes opgezocht met stappen die ik zelf zou kunnen doen. Deze werken allemaal niet.

Beste antwoord door Shaniqua

Hi ​@Ash Kroes,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je simkaart niet meer werkt, zeker als je net een nieuwe telefoon hebt!

Op basis van je beschrijving lijkt het erop dat het probleem bij je simkaart ligt, omdat deze ook niet meer werkt in andere toestellen terwijl andere simkaarten wel functioneren. Je kunt het beste een nieuwe simkaart aanvragen. Dit kun je doen via Mijn Simyo. Voor toestellen die eSIM ondersteunen, kun je eventueel ook kiezen voor een eSIM. Om over te stappen naar eSIM kun je de Simyo app installeren: Inloggen > Instellingen > Simkaart > Overstappen naar eSIM. Dit is kosteloos en kun je meteen gebruiken.

Mocht je nog vragen hebben of hulp nodig hebben, laat het gerust weten!

Bedankt voor jullie goede tips ​@Friesian en ​@Friesian!

Groetjes,
Shaniqua

4 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • June 17, 2026

Beste ​@Ash Kroes - Asch.

In dit geval is het het beste om een vervangende simkaart, via jouw mijn simyo, instellingen, simkaart te bestellen. Het kan zijn dat je oude simkaart is beschadigd.

Kosten bedragen €5,-

Forum|alt.badge.img+2
  • Actief Simyaan
  • June 17, 2026

Overstappen naar esim is een simpelere en goedkopere oplossing..

Shaniqua
Moderator
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • antwoord
  • June 17, 2026

Hi ​@Ash Kroes,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je simkaart niet meer werkt, zeker als je net een nieuwe telefoon hebt!

Op basis van je beschrijving lijkt het erop dat het probleem bij je simkaart ligt, omdat deze ook niet meer werkt in andere toestellen terwijl andere simkaarten wel functioneren. Je kunt het beste een nieuwe simkaart aanvragen. Dit kun je doen via Mijn Simyo. Voor toestellen die eSIM ondersteunen, kun je eventueel ook kiezen voor een eSIM. Om over te stappen naar eSIM kun je de Simyo app installeren: Inloggen > Instellingen > Simkaart > Overstappen naar eSIM. Dit is kosteloos en kun je meteen gebruiken.

Mocht je nog vragen hebben of hulp nodig hebben, laat het gerust weten!

Bedankt voor jullie goede tips ​@Friesian en ​@Friesian!

Groetjes,
Shaniqua

Friesian
  • Forum Expert
  • June 17, 2026

Hoi ​@Shaniqua  en ​@XTF jullie ook bedankt voor je reactie. En 1 x dankjewel ​@Friesian is heul veul meer dan genoeg… 😀