Hoi @consumentenbond,
Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te lezen dat jouw telefoon stuk is! Als het nieuwe toestel geschikt is voor de eSIM dan kan je via de Mijn Simyo app de eSIM opnieuw activeren. De eSIM op je toestel die stuk is komt dan te vervallen. Op deze website kan je terugvinden of je toestel geschikt is voor de eSIM. Je kan de eSIM activeren via Mijn Simyo (app) > instellingen > simkaart > overstappen naar eSIM. Voor de validatiecode kan je mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens zodat ik de code naar je kan versturen per e-mail !
Groetjes,
Amy
Beste @Amy : een eSIM activeren via de Simyo app lukt dus niet. Voor een nieuwe Simyo eSIM, moet je dat via een sms activeren. En een SMS ontvangen lukt niet, als de oude telefoon stuk is.
De nieuwe telefoon is ook een Google Pixel 4a, net als de vorige telefoon die stuk is. Beide ondersteunen een eSIM, dus dat lijkt niet het probleem te zijn.
Bij andere providers kan je een QR code scannen via de app of via de website. Helaas kan dat niet bij Simyo.
een eSIM activeren via de Simyo app lukt dus niet. Voor een nieuwe Simyo eSIM, moet je dat via een sms activeren. En een SMS ontvangen lukt niet, als de oude telefoon stuk is.
Maar Amy geeft aan:
Voor de validatiecode kan je mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens zodat ik de code naar je kan versturen per e-mail !
Er is dus een mogelijkheid om ZONDER sms dit zelfde proces te doorlopen.
Bedankt @Groentjuh en @Amy : daar heb ik dus te snel over heen gelezen (dat stukje tekst).
Hoi @consumentenbond,
Bedankt voor je reactie. Wat @Groentjuh zegt klopt inderdaad, wij kunnen je de validatiecode per e-mail opsturen zodat je de eSIM kunt installeren op je nieuwe toestel. Als je mijn collega @Amy een privébericht stuurt, dan helpt zij je graag verder hiermee .
Groetjes,
Roeqajja