.

Beantwoord

Hoe vaak je een foute pincode invoeren?

  • 4 September 2016
  • 11 reacties
  • 5074 Bekeken

Mijn dochter is haar pincode vergeten.
Ik las dat je dan een foute pincode pincode moet invoeren tot het toestel om de pukcode vraagt.

Nou zitten we al op 135 foute pincodes invoeren en worden het een beetje zat (understatement).
Hoeveel fouet pincodes moeten we nog invoeren voordat er om die pukcode gevraagd wordt?
Is er eventueel een shortcut richting dat pukcode invoeren?
icon

Beste antwoord door Ilias 5 September 2016, 13:34

Bekijk originele reactie

11 reacties

Normaliter mag je kun je 3X de foute pincode invoeren voordat de pukcode wordt gevraagd. Je bent i.ï. g. over de helft.. :)

Probeer.....
de telefoon eens uit en weer aan of dat verschil maakt. Anders sim in andere telefoon.
Reputatie 5
Badge +6
Hey aaaaaaaaaaargh,

je moet wel de pincode van de simkaart fout invoeren niet die van de mobiel zelf. Dat heeft geen nut.

Groet Paul.
Hey aaaaaaaaaaargh,

je moet wel de pincode van de simkaart fout invoeren niet die van de mobiel zelf. Dat heeft geen nut.

Groet Paul.


Juist, dat las ik ook met die 135 pogingen. Dat betreft de pincode van de schermbeveiliging niet van de Simkaart..

Scherp Paul 😉
En dat zou er niet uitkomen als de sim in een andere telefoon wordt gedaan? 🆒

**edit**

aaaaaaaargh doet de sim in een andere telefoon / eigen telefoon lijkt me sterk dat je dan weer heel vaak de pincode moet invoeren / de foute pincode heel vaak zou moeten invoeren voordat er ooit om de pukcode wordt gevraagd.

Geef mij ff het potje pilli pilli ! ;)

Is het niet zo bij heel veel de verkeerde pincode schermbeveiliging dat er (voorbeeld patroon i.p.v. pincode) op een gegeven moment onderaan in het scherm komt te staan vergeten? En dat je dan via je account een herstel kunt maken?

https://www.telefoonabonnement.nl/keuzehulp/veelgestelde-vragen/hoe-stel-je-een-nieuw-patroon-schermbeveiliging-in-nadat-je-hem-vergeten-bent/
Reputatie 3
Badge +5
Hoi aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh,

Welkom op 't Simyo Forum!

Allereerst, wat een bijzondere naam! Haha, welgeteld 23 keer een 'a' achterelkaar! Wel leuk. Ik hoop dat we van de 'aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh' een 'Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej' kunnen maken met 23 keer een 'e'.

Je kunt in totaal drie keer een verkeerde pincode invoeren. Dit kan dus niet de pincode zijn waar het omgaat. De pukcode kun je in totaal 10 keer verkeerd invoeren en dan wordt de simkaart definitief geblokkeerd.

Het lijkt dus te gaan om de ontgrendelingscode van het toestel. Ik raad je aan om contact op te nemen met de leverancier van het toestel als je deze niet meer weet en niet meer in het toestel komt. Je kunt ook langs een lokale telefoonwinkel gaan voor meer informatie.

Als je de pincode bent vergeten dan kun je deze heel gemakkelijk opvragen via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart > Pincode/Pukcode (tonen).

Laat je weten of je er uit bent gekomen?

Friesian, Raytje en PaulH, bedankt voor jullie hulp!

Groetjes,
Ilias
Iedereen bedankt voor de hulp.

Het is me nu duidelijik dat het niet de sim pincode is maar de toegangsbeveiliging van de foon.

BTW aaaaaaaaaaaaaargh heeft geen betrekking op Simyo maar op mijn puber dochter.
Denk dat ik een fabrieksreset doe, wie weet leert ze iets

BTW aaaaaaaaaaaaaargh heeft geen betrekking op Simyo maar op mijn puber dochter.
Denk dat ik een fabrieksreset doe, wie weet leert ze iets

Weet je, Beste aaaaaaaaaaaaaaaaaargh, het risico kan zijn dat je daarna iets installeert dat je achteraf niet wilt. Dan ben jij een ervaring rijker en een illusie armer.

:P:D:)

BTW aaaaaaaaaaaaaargh heeft geen betrekking op Simyo maar op mijn puber dochter.
Denk dat ik een fabrieksreset doe, wie weet leert ze iets

Weet je, Beste aaaaaaaaaaaaaaaaaargh, het risico kan zijn dat je daarna iets installeert dat je achteraf niet wilt. Dan ben jij een ervaring rijker en een illusie armer.

:P:D:)

Hahaha, tja, de tijd zal het leren
Reputatie 5
Badge +9
Hoi aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaargh,

Dat kan je inderdaad proberen. Laat je het ons weten of het dan gelukt is?

Groetjes,
Caspar
Caspar toch, jongen, je bent vergeten te zeggen dat aaaaaaaaaaaaaaaaargh wel eerst een back-up moet maken. Anders zul je straks een nieuwe gebruikersnaam moeten maken....

aiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Friesian,

Je hebt helemaal gelijk! Aaaaaaaaaaaaaaaaargh kan het beste eerst een back-up maken van alles! Goede toevoeging.

Groetjes,
Jihane

Reageer