.

Beantwoord

Hoe kan ik prepaid eSIM vervangen door fysieke simkaart?

  • 13 October 2023
  • 6 reacties
  • 73 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Stel ik wil mijn prepaid eSIM vervangen door een fysieke prepaid simkaart, dan moet ik gewoon een vervangende simkaart aanvragen?

icon

Beste antwoord door Roeqajja 16 October 2023, 14:06

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

ja klopt een poosje geleden zelf nog gedaan, maar wel een adres in Nederland wel bekend bij jou denk ik 😉

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Scotsman,

Bedankt voor je bericht. Goeie vraag!

Je kunt elk moment overstappen van eSIM naar een fysieke simkaart of van fysieke simkaart naar eSIM. Als je een fysieke simkaart wilt in plaats van je huidige eSIM, dan kun je via Mijn Simyo een simkaart aanvragen bij Instellingen> Simkaart> Vervangende simkaart aanvragen. Dit kost dan €5.

Heb je op dit moment een nieuwe simkaart nodig? Je kunt dan in dit geval mij een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens. Ik vraag deze dan graag voor je aan. :)

Bedankt voor je hulp topper! Het klopt inderdaad dat onze simkaarten alleen binnen Nederland geleverd kunnen worden. @Ron H 

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt @Ron H en @Roeqajja. Het idee om eventueel een fysieke Simyo simkaart aan te vragen ontstond omdat mijn tweede provider (Three UK die ik uiteraard het meeste gebruik middels een fysieke simkaart) nu ook eSIMs levert, en ik er ten onrechte van uit ging dat je slechts 1 eSIM in een iPhone kunt hebben. Maar inmiddels heb ik ontdekt dat je best twee eSIMS in een iPhone 13 kunt hebben, dus er is geen reden om de Simyo eSIM om te wisselen.

Reputatie 7
Badge +7

Klopt inderdaad @Scotsman! Je kan meerdere eSIM downloaden op een iPhone 13. Mocht je toch ooit liever een fysieke simkaart willen dan horen we het graag 😊.

Reputatie 7
Badge +9

De meeste eSim-chips kunnen meerdere eSims bevatten. Echter kun je meestal niet altijd meerdere eSims tegelijk gebruiken. Sommige toestellen kunnen dat, maar de meeste niet. Het is niet vanzelfsprekend dat je ondanks dat je bijvoorbeeld 1 esim en 1 fysieke sim tegelijk kunt gebruiken op het toestel dat je ook 2 esims en geen fysieke sim kunt gebruiken in datzelfde toestel.

Reputatie 7
Badge +9

De meeste eSim-chips kunnen meerdere eSims bevatten. Echter kun je meestal niet altijd meerdere eSims tegelijk gebruiken. Sommige toestellen kunnen dat, maar de meeste niet. Het is niet vanzelfsprekend dat je ondanks dat je bijvoorbeeld 1 esim en 1 fysieke sim tegelijk kunt gebruiken op het toestel dat je ook 2 esims en geen fysieke sim kunt gebruiken in datzelfde toestel.

Good point @Groentjuh. Ik geloof dat op de iPhone 13 er maar 1 eSIM actief kan zijn, maar een eSIM en een fysieke simkaart (mijn huidige situatie) kunnen wel gelijktijdig actief zijn. Kortom, ik hou het maar zo.

Reageer