.

Vraag

Hoe kan ik nummers blokkeren op mijn vaste telefoon?


Ik maak gebruik van een Maxcom Comfort MM35D telefoon. Dit is een huistelefoon met een simkaart. De telefoon en de Simyo verbinding werkt verder prima echter wil ik bepaalde telefoonnummers blokkeren.

Uit navraag bij de leverancier blijkt dat dit een netwerkdienst is en dit niet op de telefoon zelf is in te stellen. Als ik de de optie van nummerblokkering op de telefoon wil gebruiken krijg ik de melding “onvoltooid”

Kunnen jullie aangeven wat ik moet doen en/of instellen zodat ik bepaalde telefoonnummers kan blokkeren voor wat betreft inkomende oproepen?


13 reacties

Hallo @HenriF heb je hier misschien iets aan:

Telefoonnummers blokkeren: zo doe je dat! - Simyo Blog

@JanD Hartelijk dank voor je reactie. Het probleem is dat mijn telefoontoestel geen smartphone (Android of iPhone) is. Het is een eenvoudige huistelefoon met een simkaart waarvan de fabrikant zegt het nummerblokkering op het netwerk ingesteld moet worden.

Hallo @HenriF als je de betreffende kaart tijdelijk in een smartphone doet en daar de aanpassingen en daarna weer terugzet in de huisdtelefoon, is dat een optie?

In de handleiding zie ik o.a. het volgende staan:

Phonebook - Add to Black List, lets you add the number to the list of blocked numbers,

Zo begrijp ik dus dat je ongewenste telefoontjes op een zwarte lijst kunt plaatsen en daarmee dus geblokkeerd zijn.

 

 

Dat is een goede tip @JanD !! Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik ga het uitproberen.

DANK!

Hallo @HenriF zie ook de aanvulling in mijn reactie over de black list.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @HenriF,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt!

Het is niet mogelijk om vanuit Simyo nummers te blokkeren. Ik zie dat @JanD een aantal tips met je heeft gedeeld, bedankt hiervoor Jan 😊! Wij horen graag van je of het is gelukt zo.

Groetjes,
Roeqajja

Hallo @HenriF zie ook de aanvulling in mijn reactie over de black list.

 

Hoi @JanD die optie heb ik inderdaad voorbij zien komen maar daar kwam ik zo snel niet uit. Ik ga er nog eens naar kijken. Ik laat de uitkomst weten. Dankje!

Hoi @HenriF,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt!

Het is niet mogelijk om vanuit Simyo nummers te blokkeren. Ik zie dat @JanD een aantal tips met je heeft gedeeld, bedankt hiervoor Jan 😊! Wij horen graag van je of het is gelukt zo.

Groetjes,
Roeqajja

Hallo @Roeqajja Dank voor je reactie. ik ga de optie van de tijdelijke simkaart wissel zeker proberen. Het lastige is allen dat het formaat dan moet worden aangepast. Mijn huistelefoon heeft nog het “oude” grote formaat simkaart en een smartphone gebruikt het kleine microsim formaat. Nu kun je van het grote formaat simkaart wel een klein formaat maken alleen hoop ik dat het terugzetten naar het grote formaat geen storingen oplevert. ik laat weten of het lukt en wat het geworden is.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @HenriF,

Bedankt voor je reactie. Als je het grotere formaat van de simkaart bewaart dan zou je dit weer terug kunnen plaatsen in de vaste telefoon samen met de micro-sim. Je zou de simkaart dan weer in elkaar kunnen zetten 😊. 

Mocht je toch merken dat het niet goed werkt dan stuur ik je graag een nieuwe simkaart op. Je kan mij hiervoor een privébericht sturen met jou persoonlijke gegevens.

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk dat "Het in een smartphone doen, blacklisten en dan terug doen” niet het juiste effect geeft. Het probleem is dat die thuis telefoon ervan uitgaat dat de telecomprovider een code aanbied om nummers te blokkeren.

Bij sommige providers kun je met *60#<10 cijfers> een telefoonnummer blokkeren en met *61 het laatste nummer dat belde blokkeren. (Bij andere is dat overigens een ander nummer. Mijn thuis versie ziet graag *30, want met *60 hoor ik de huidige tijd...). Deze dienst biedt Simyo niet.

Smartphones blokkeren nummers echter anders door simpelweg het gesprek automatisch te weigeren (op rode hoorntje te drukken) zodra het dat geblokkeerde nummer binnen krijgt.

Een smartphone gaat prima belletjes blokkeren met een Simyo simkaart, maar dat werkt alleen zolang de smartphone het gesprek ontvangt, want dan ziet de smartphone het nummer en kan het op het rode hoorntje drukken.

Jouw huistoestel kan dat kennelijk niet en vertrouwd op een dienst, die Simyo niet biedt. Dat gaat dus simpelweg niet werkt. Een andere mogelijkheid is, indien het toestel biedt om contactpersonen een speciale ringtone te geven, om dat te doen. Als er een stille ringtone is, dan is dat ook een heel goed alternatief. (In de handleiding kan ik er niets over vinden, dus lijkt mij niet dat dat een optie is.)

Hoi @HenriF,

Bedankt voor je reactie. Als je het grotere formaat van de simkaart bewaart dan zou je dit weer terug kunnen plaatsen in de vaste telefoon samen met de micro-sim. Je zou de simkaart dan weer in elkaar kunnen zetten 😊. 

Mocht je toch merken dat het niet goed werkt dan stuur ik je graag een nieuwe simkaart op. Je kan mij hiervoor een privébericht sturen met jou persoonlijke gegevens.

Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Amy

Dank voor de toelichting @Amy Mocht ik een nieuwe simkaart nodig hebben kom ik zeker op de lijn.

Ik denk dat "Het in een smartphone doen, blacklisten en dan terug doen” niet het juiste effect geeft. Het probleem is dat die thuis telefoon ervan uitgaat dat de telecomprovider een code aanbied om nummers te blokkeren.

Bij sommige providers kun je met *60#<10 cijfers> een telefoonnummer blokkeren en met *61 het laatste nummer dat belde blokkeren. (Bij andere is dat overigens een ander nummer. Mijn thuis versie ziet graag *30, want met *60 hoor ik de huidige tijd...). Deze dienst biedt Simyo niet.

Smartphones blokkeren nummers echter anders door simpelweg het gesprek automatisch te weigeren (op rode hoorntje te drukken) zodra het dat geblokkeerde nummer binnen krijgt.

Een smartphone gaat prima belletjes blokkeren met een Simyo simkaart, maar dat werkt alleen zolang de smartphone het gesprek ontvangt, want dan ziet de smartphone het nummer en kan het op het rode hoorntje drukken.

Jouw huistoestel kan dat kennelijk niet en vertrouwd op een dienst, die Simyo niet biedt. Dat gaat dus simpelweg niet werkt. Een andere mogelijkheid is, indien het toestel biedt om contactpersonen een speciale ringtone te geven, om dat te doen. Als er een stille ringtone is, dan is dat ook een heel goed alternatief. (In de handleiding kan ik er niets over vinden, dus lijkt mij niet dat dat een optie is.)

@Groentjuh dank voor je uitleg!! Het blacklisten heb ik geprobeerd en daarvoor moet ik wel het te blokkeren nummer eerst toevoegen aan het adresboek. Aangezien het toestel voor mij 83-jarige moeder is sluit ik niet uit dat ze per ongeluk het bewuste nummer vanuit het adresboek gaat bellen en dat is zeker niet de bedoeling.

Ik had gehoopt dat het op het netwerk geregeld kon worden. Ik zit zelf bij KPN en daar was het voor mijn huistelefoon (vaste lijn) zo ingesteld. Omdat Simyo ook gebruik maakt van het KPN netwerk had ik gehoopt dat het voor dit nummer ook zo geregeld was.

Ik zal ook eens kijken naar jouw tip over de aparte ringtone, als ik die op stil zet is dan zeker een mogelijkheid. Dank daarvoor!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @HenriF,

Bedankt voor je reactie. Het kan inderdaad kloppen dat dit bij KPN wel een optie is maar helaas hebben wij deze mogelijkheid niet. Het spijt me dat we niet meer voor je kunnen betekenen. Hopelijk kom je verder met de handige tips van @Groentjuh, ook jij bedankt voor je reactie 😊!

Groetjes,
Amy

Reageer