.

Beantwoord

Hoe kan het dat mijn simkaart ineens niet meer werkt?

  • 26 May 2016
  • 9 reacties
  • 2280 Bekeken

Ik heb zojuist mijn batterij vervangen van mijn Nexus 4.
Als ik hem daarna weer aanzet blijft het toestel de melding "Geen service - Simyo" geven (nadat ik de unlock-code heb ingegeven).
Verder werk het toestel gewoon via WIFI.
Wat kan het probleem zijn?
icon

Beste antwoord door franswon 26 May 2016, 18:00

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hallo meesterknoeier,

Welkom op het Simyo Forum.

Het beste kan je even een reset geven door de batterij en de simkaart uit je toestel te halen, wacht een minuut of 10-15 en zet alles weer terug, schakel je toestel weer in en kijk of die dan wel verbinding maakt.

Lukt het nog niet probeer dan een 'kruistest', jouw simkaart in een ander, simlockvrij, toestel en die andere simkaart in jouw toestel. Hier kan je dan zien of het aan de simkaart of aan het toestel ligt.

Doet de simkaart het in beide toestellen niet dan lijkt het me verstandig om via Mijn Simyo een vervangende simkaart aan te vragen.
Oke, dank, ik ga het uitproberen.
Helaas, de 15 minuten truuk heeft niet gewerkt. Zelfde resultaat.
Ik heb geen tweede toestel waarin ik deze kleine sim-kaart kwijt kan, dus kan ik de tweede optie niet uitproberen.
Wat nu? Iemand zoeken met toestel met kleine sim-kaart om simkaartprobleen uit te sluiten?
Persoonlijk heb ik de indruk dat een zendmast de verbinding heeft verbroken, een storing misschien. Een moderator kan meer duidelijkheid brengen. Geduld.... intussen kun je mogelijk een andere sim proberen bijvoorbeeld van de laat ik het noemen de gema.
Zou wel erg toevallig zijn. Ik wacht geduldig af.
Hoera, sim-kaart werkt in ander toestel.
Helaas is mijn mobieltje dus kaduuk :-(
Gaat wat meer kosten dan een sim-kaartje ben ik bang.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Meersterknoeier (wat een originele forumnaam, hihi ;))

Welkom op het Simyo Forum.

Heel goed om te zien dat Franswon en Friesian je al zo goed op weggeholpen hebben. Hun tips hebben uiteindelijk geleid tot de oorzaak. Wel erg jammer om te zien dat het jouw telefoon is die niet meer mee wil werken. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt 😞 Je zou voor de zekerheid nog een andere simkaart kunnen testen. Zo weet je echt zeker dat je telefoon de boosdoener is. Al ben ik bang dat dit puur een bevestiging is en dat er geen ander resultaat uitkomt.

Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, laat het dan weten. We helpen je graag. Mocht je opzoek gaan naar een nieuwe telefoon, dan kun je eens een kijkje nemen in onze Telefoonshop. Hier krijg je ook nog eens wat korting omdat je een Simyo klant bent :)

@Franswon & Friesian, bedankt voor het helpen :D

Groetjes,
Angela
Dank allemaal voor de hulp.
Vanmorgen in de buurt van Uithoorn kreeg ik plots een SMS-je binnen???
Toen ik daarop wilde reageren was het weer gedaan met de pret.
Het probleem dat ik had met snel leeglopen van de batterij en het warm worden van de telefoon (de reden dat ik een andere batterij heb aangeschaft) is nog steeds aanwezig.
Dus denk ik dat ik maar eens op zoek ga naar een vervanger en werp daarbij eerst een blik in de aangegeven Telefoonshop.
Nogmaals dank voor alle hulp.
Reputatie 7
Badge +10
Dat klinkt allemaal niet best! Wat jammer dat je telefoon langzaam de geest aan het geven is. Wie weet staat er wat leuks in onze TelefoonShop. Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, laat het dan even weten 🙂 We helpen je graag.

Groetjes,
Angela

Reageer