.

Beantwoord

Hoe fysieke simkaart toestel A omzetten naar eSIM toestel B?

  • 8 October 2023
  • 4 reacties
  • 84 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Beste Simyo en mede forumleden.

Na het nodige zoekwerk heb ik het antwoord in dit forum nog niet gevonden. Ik heb een misschien wat bijzondere situatie.

 

In een oude Motorola zit een fysieke simyo prepaid simkaart van mij (toestel A). Dit is alleen een bel/sms prepaid voor noodgevallen en wordt slechts incidenteel gebruikt.

 

In mijn iPhone 14Pro Max zit een fysieke simyo simonly simkaart van mij (toestel B). Dat is mijn dagelijkse telefoon.

Op mijn iPhone heb ik de Mijn Simyo app staan en zowel mijn simonly nummer als het prepaidnummer zijn zichtbaar. Echter alleen achter mijn simonly nummer staat beheerder.

 

Nu wil ik misschien mijn prepaid nummer overhevelen van toestel A als esim naar toestel B. Puur uit gemak en niet dat je een 2e toestel iedere keer moet pakken.

Voorlopig “misschien” want het is mijn persoonlijke afweging of ik dit goed gaat gelet op de vele problemen dit ik lees op dit forum met esim in een iPhone 14. 

 

Je zou denken dat ik via instellingen / simkaart in de Simyo app de aanvraag “ overstappen naar esim”  kunt aanklikken, maar dat werkt niet als ik mijn prepaidnummer selecteer.

Er staat een opmerking dat “ik esim niet kan activeren voor iemand anders en alleen op de telefoon van de gebruiker kan worden geïnstalleerd”.

 

1.

Die iemand anders ben ik zelf, ik ben zelf eigenaar en beheerder van dat prepaid nummer. Ik kan ook gewoon op de webpagina inloggen met mijn eigen prepaid nummer in Mijn Simyo. Maar daarin kom ik ook niet de optie van overzetten naar esim tegen.

 

2.

De telefoon van de gebruiker is ook mijn eigen telefoon, immers de Motorola (toestel A) ligt in mijn la voor het grijpen en kan ik inschakelen. Daarop kan ik wel wifi gebruiken, SMS ontvangen/verzenden en bellen maar beschikt niet over esim mogelijkheden.

 

Hoe kan ik nu toch op een of andere manier overstappen van de fysieke simkaart van toestel A naar esim op toestel B?

 

icon

Beste antwoord door Ron H 8 October 2023, 15:16

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Haal de fysieke simkaart uit je iPhone
plaats de fysieke simkaart van je prepaid in je iPhone( als dit past) 

log in  bij de app met het account van je prepaid 

ga naar instellingen simkaart  om de esim  te installeren

als dit gelukt is kun je de fysieke simkaart van je simonly abonnement weer terugplaatsen  

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Bink,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier over informeert. Eigenlijk heeft @Ron H al uitgelegd hoe het precies moet maar ik heb nog wel wat extra uitleg (thanks @Ron H!). 

De eSIM kun je niet via de webpagina of via een QR code downloaden. Dit gaat altijd via onze app op het toestel waarop je de eSIM wilt installeren. De reden waarom je de eSIM niet kunt downloaden is omdat je zoals je aangeeft inlogt op het beheerder account en hierna overschakelt naar jouw tweede nummer. Je zou dus moeten inloggen op het account van dat tweede nummer (wellicht moet je eerst uitloggen van het '’beheerder'’ account). Zodra je bent ingelogd op het account van het tweede (prepaid)nummer zou je de eSIM kunnen installeren. Zoals @Ron H aangeeft is het van belang dat je de andere simkaart in je telefoon verwijderd voordat je de eSIM gaat installeren. 

Laat je mij even weten of het gelukt is?

Groetjes,
Seren​​​​​​​

Reputatie 1
Badge +2

@Ron H en @Seren bedankt voor de input.

Het is mij nu wel duidelijk welke stappen ik moet ondernemen om mijn ding voor elkaar te kunnen krijgen. Wel een moelijkere weg dan ik had gehoopt en verwacht, maar ik begrijp de route.

Als ik wat meer tijd heb ga ik er eens rustig voor zitten. Maar niet voordat ik het topic over die esim problemen met een iPhone 14 verder heb gelezen wat nu uiteindelijk daarin de oplossing is.

Nu werkt het weliswaar omslachtig met 2 telefoons voor prepaid en simonly, maar als straks mijn esim niet werkt in mijn iPhone 14 Pro Max ben ik nog verder van huis. Dan maar nog even wachten en tot nader order voorlopig blijven aantobben met 2 telefoons.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Bink,

Fijn om te horen dat de instructie wel duidelijk is. Mocht je nog ergens tegenaan lopen kun je altijd bij ons terecht! 

Op dit moment is er over de eSIM issue met de iPhone 14 geen nieuwe informatie. Dit probleem doet zich niet voor bij alle klanten. In dit topic is een tijdelijke oplossing gedeeld, wellicht kun je dit doorlezen en gebruik maken van deze oplossing. 

Groetjes,
Seren

Reageer