Beste Simyo en mede forumleden.
Na het nodige zoekwerk heb ik het antwoord in dit forum nog niet gevonden. Ik heb een misschien wat bijzondere situatie.
In een oude Motorola zit een fysieke simyo prepaid simkaart van mij (toestel A). Dit is alleen een bel/sms prepaid voor noodgevallen en wordt slechts incidenteel gebruikt.
In mijn iPhone 14Pro Max zit een fysieke simyo simonly simkaart van mij (toestel . Dat is mijn dagelijkse telefoon.
Op mijn iPhone heb ik de Mijn Simyo app staan en zowel mijn simonly nummer als het prepaidnummer zijn zichtbaar. Echter alleen achter mijn simonly nummer staat beheerder.
Nu wil ik misschien mijn prepaid nummer overhevelen van toestel A als esim naar toestel B. Puur uit gemak en niet dat je een 2e toestel iedere keer moet pakken.
Voorlopig “misschien” want het is mijn persoonlijke afweging of ik dit goed gaat gelet op de vele problemen dit ik lees op dit forum met esim in een iPhone 14.
Je zou denken dat ik via instellingen / simkaart in de Simyo app de aanvraag “ overstappen naar esim” kunt aanklikken, maar dat werkt niet als ik mijn prepaidnummer selecteer.
Er staat een opmerking dat “ik esim niet kan activeren voor iemand anders en alleen op de telefoon van de gebruiker kan worden geïnstalleerd”.
1.
Die iemand anders ben ik zelf, ik ben zelf eigenaar en beheerder van dat prepaid nummer. Ik kan ook gewoon op de webpagina inloggen met mijn eigen prepaid nummer in Mijn Simyo. Maar daarin kom ik ook niet de optie van overzetten naar esim tegen.
2.
De telefoon van de gebruiker is ook mijn eigen telefoon, immers de Motorola (toestel A) ligt in mijn la voor het grijpen en kan ik inschakelen. Daarop kan ik wel wifi gebruiken, SMS ontvangen/verzenden en bellen maar beschikt niet over esim mogelijkheden.
Hoe kan ik nu toch op een of andere manier overstappen van de fysieke simkaart van toestel A naar esim op toestel B?