Skip to main content
antwoord

Hoe activeer ik mijn simkaart?

  • June 6, 2025
  • 2 reacties
  • 68 Bekeken

Mijn Simyo abbonement is net ingegaan met me nummerbehoud. Alleen toen ik het verwisselde wou hij niet activeren. Er staat in de app dat hij geblokkeerd is. Zouden jullie hem zo snel mogelijk kunnen activeren zodat ik weer bereikbaar ben? Snap niet dat hij geblokkeerd is als hij pas net aan zou moeten gaan.

Moderator: Titel is aangepast voor duidelijkheid en betere vindbaarheid.

Beste antwoord door Seren

Hoi ​@JoyP,

Bedankt voor je bericht! Ik zie dat je simkaart inmiddels geactiveerd is en alles naar behoren zou moeten werken. Zou je mij kunnen laten weten of dit inderdaad het geval is? :) Voor de klanten die dit topic lezen, wil ik graag een korte uitleg geven over hoe je jouw simkaart activeert:

Prepaid nieuwe klant:
Als je een nieuwe prepaid aansluiting hebt besteld ontvang je de simkaart al geactiveerd. Je hoeft deze dus niet zelf te activeren. Plaats de simkaart in je toestel en voer de pincode in om hem te ontgrendelen. De pin- en pukcode vind je in de e-mail die je ontvangt zodra de simkaart is verstuurd.

Sim Only:
Je kunt je simkaart activeren via Mijn Simyo. Ga hiervoor naar Instellingen > Simkaart > Simkaart activeren en volg de stappen. Zodra je klaar bent ontvang je per e-mail je pin- en pukcode. Dit kan zowel via de app als via onze website.

Vervangende simkaart:
Heb je een vervangende simkaart ontvangen? Activeer deze dan via Mijn Simyo → Instellingen → Simkaart. Houd er rekening mee dat het vijf tot tien minuten kan duren voordat de simkaart volledig geactiveerd is.

Zorg ervoor dat je het volledige simkaartnummer van 19 cijfers invult bij het activeren.

Mocht je nog vragen hebben of hulp nodig hebben laat het gerust weten! En uiteraard bedankt voor je hulp ​@JanD!

Groet,
Seren

2 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • June 6, 2025

Beste ​@JoyP heb je wel bericht gehad van Simyo dat de lijn actief is?

Werkt de simkaart bij je oude provider niet meer?

Als je nog geen bericht hebt gehad van Simyo loopt de overstap nog. de dag is nog niet om.

 


Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • antwoord
  • June 6, 2025

Hoi ​@JoyP,

Bedankt voor je bericht! Ik zie dat je simkaart inmiddels geactiveerd is en alles naar behoren zou moeten werken. Zou je mij kunnen laten weten of dit inderdaad het geval is? :) Voor de klanten die dit topic lezen, wil ik graag een korte uitleg geven over hoe je jouw simkaart activeert:

Prepaid nieuwe klant:
Als je een nieuwe prepaid aansluiting hebt besteld ontvang je de simkaart al geactiveerd. Je hoeft deze dus niet zelf te activeren. Plaats de simkaart in je toestel en voer de pincode in om hem te ontgrendelen. De pin- en pukcode vind je in de e-mail die je ontvangt zodra de simkaart is verstuurd.

Sim Only:
Je kunt je simkaart activeren via Mijn Simyo. Ga hiervoor naar Instellingen > Simkaart > Simkaart activeren en volg de stappen. Zodra je klaar bent ontvang je per e-mail je pin- en pukcode. Dit kan zowel via de app als via onze website.

Vervangende simkaart:
Heb je een vervangende simkaart ontvangen? Activeer deze dan via Mijn Simyo → Instellingen → Simkaart. Houd er rekening mee dat het vijf tot tien minuten kan duren voordat de simkaart volledig geactiveerd is.

Zorg ervoor dat je het volledige simkaartnummer van 19 cijfers invult bij het activeren.

Mocht je nog vragen hebben of hulp nodig hebben laat het gerust weten! En uiteraard bedankt voor je hulp ​@JanD!

Groet,
Seren