.

Beantwoord

HELP! PUK en Pincode werken niet meer

  • 19 June 2014
  • 5 reacties
  • 605 Bekeken

Ik heb gisteravond mijn telefoon uitgezet en deze ochtend wilde ik hem aanzetten, lukt het niet meer.

Nu vraagt hij om de PUK-Code en als ik die invoer vraagt hij: voer je NIEUWE Pincode in. Ik heb mijn pincode echter nooit veranderd en als ik mijn oude invoer blijft hij vragen om mijn nieuwe pincode. Er staat ook dat ik het 10 x mag proberen.. maar als ik iets invoer blijft er staan: dat ik het dus 10 x mag proberen.. hij telt niet af naar 9,8,7 ofzo.. Dus de pincode wordt ook niet geblokkeerd.

Help! Ik kan echt niet zonder mijn telefoon wegens werk en kinderen. Ik kan jullie dus ook niet bellen en jullie mij ook niet. Erg vervelend dit.

Dank alvast voor een spoedige reactie.
icon

Beste antwoord door Ernst 20 June 2014, 10:32

Bekijk originele reactie

5 reacties

Hoi Lentebloem.

Ik zou je adviseren, probeer een andere sim in je telefoon.
En je sim in een andere telefoon. (telecomspeciaalzaak.
Omdat je dit eerst niet had is 1 van de 2 niet goed lijkt me. (sim of telefoon)

Groet,
Friesian
Hoi Lentebloem.

Ik zou je adviseren, probeer een andere sim in je telefoon.
En je sim in een andere telefoon. (telecomspeciaalzaak.
Omdat je dit eerst niet had is 1 van de 2 niet goed lijkt me. (sim of telefoon)

Groet,
Friesian


Hallo Friesian,

Er komt zo een vriendin op bezoek dus dan kan ik het testen.]

Dank.

Ik zal de status hier bijhouden.

Groet
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Lentebloem, welkom op het Simyo forum!

Heb je het al kunnen testen?
Wanneer je telefoon in dit stadium trouwens vraagt om een nieuwe pincode, dan dien je ook een nieuwe pincode te verzinnen.
Je oude zal namelijk onbruikbaar zijn omdat deze dan 3 x foutief is ingevoerd. De PUK code is 10 x te gebruiken maar inderdaad, dit wordt niet afgeteld.
Na 10 pogingen is het echt einde verhaal voor je simkaart en zul je een vervangende simkaart moeten bestellen.

Ik hoop dat het lukt!

Friesian, dank voor het meedenken!
Hoi Ernst,

Dank voor je verhaal.

Het is uiteindelijk gelukt nadat ik een medewerker van Simyo sprak. Ze gaf aan dat het vaak voorkomt bij een Samsung Galaxy Young telefoon dat het invoeren van de code niet lukt. Het is namelijk niet duidelijk dat je 2! maal achtereen een nieuwe zelf-verzonnen pincode in moet toetsen. Als dat niet gezegd wordt.. kom er dan maar eens op. Gelukkig blokkeerde mijn telefoon niet na het zeker meer dan 10 x invoeren van een foute PUK code. Geen idee waar dit door komt. Belangrijkste is, hij doet het weer!

Overigens ook niet onbelangrijk te vermelden; de rede dat mijn telefoon geblokkeerd werd is dat zoonlief te vaak een foute PINcode had ingetoetst terwijl moederslief nog sliep.. Tja..

Dank allemaal voor de medewerking! 😃
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Lentebloem,

Bedankt voor je uitleg en het delen van de oplossing. Goed om te weten dat alles weer werkt 🙂. Toch maar een extra blokkering op je telefoon instellen 😉?

Groetjes,

Alex

Reageer