.

Vraag

Geen inkomende gesprekken op Pixel 6. Hoe kan dit?


Sinds vorige week heb ik een pixel 6 toestel en ben ik op m'n Simyo sim niet bereikbaar. Zodra ik een binnenkomend gesprek heb, gaat de telefoon over en valt de verbinding compleet weg. M'n 2e Vodafone eSom heeft dit probleem niet. K heb m'n sim maar doorgeschakeld om toch bereikbaar te zijn. Uitgaand bellen gaat wel goed.

Inmiddels heb ik een nieuwe simkaart gekregen, maar dat kost het probleem niet op. Een Simyo eSim is volgens klantenservice ook niet mogelijk omdat de pixel 6 geen Nederlands toestel is.

K ben aan het spelen geweest met wel /geen 4g bellen, maar geen resultaat

Iemand een idee?

 

Grtz


22 reacties

Hoi @Impee 

Esim is gewoon beschikbaar op de Pixel 6 (pro).

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Impee,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je verbinding wegvalt wanneer je opneemt. Ik ben benieuwd of je dit probleem ook ervaart wanneer je de simkaart in een andere toestel plaatst. Zou je dit voor mij kunnen uit proberen? Zo kunnen we uitsluiten of het probleem bij onze simkaart ligt of aan jouw toestel.

Ik hoor graag van je.

Groetjes, 
Seren 

Hi all,

Simkaart heeft het in andere toestel altijd goed gedaan. T lijkt echt iets in de combinatie toestel / netwerk te zijn. Suffe is dat Vodafone het wel prima doet. Inmiddels is issue afgelopen vrijdagmiddag geëscaleerd naar technische dienst, maar nog niets vernomen.....

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Impee,

Bedankt voor de update. Ik lees dat deze issue is geëscaleerd op vrijdag. Mag ik vragen via welk kanaal? Wellicht kan ik even kijken of er al een update is en dit dan terugkoppelen naar jou. 


Groetjes,
Seren ​​​​​​​

Hi @Seren ,

Thnx voor je reply. De escalatie heeft geen zin gehad en ik heb via Whatsapp zelf om een update gebedeld.

Vandaag nog verder onderzoek gedaan en het volgende geconstateerd ( copy uit Whatsapp)

Ok, ik heb nog aanvullende testen gedaan door jullie simkaart te vervangen voor een vodafone simkaart en dan dezelfde testen te herhalen. Ik heb dan géén problemen. Het is dus echt iets tussen het toestel en jullie netwerk wat niet goed gaat. ik kan er nu niets anders meer van maken. Dus:

SIM1: Simyo (voice only) SIM2: Vodafone eSim (voice +data) ==> bellen met vodafone sim (op tweede toestel) naar simyo sim: gedoe met wegvallende verbinding direct bij binnenkomend gesprek of na 10-20 seconden

SIM1: Vodafone (voice only) SIM2: Vodafone eSim (voice + data) ==> bellen met simyo sim (op tweede toestel) naar vodafone1 sim geen gedoe met wegvallende verbindingen.

Ergo, de bal ligt bij jullie denk ik.

 

Verder vond ik nog dat bij een T-Mobile klant het uitzetten van 2g een oplossing bood, als ik dat doe heb ik helemaal geen verbinding meer met jullie netwerk. https://support.google.com/pixelphone/thread/134524577?hl=en&msgid=160841939 

Wat ik me kan voorstellen: omdat ik alleen een voice anno heb, heb ik een 2g verbinding?

Resumé, het duurt allemaal erg, erg lang terwijl het toch echt naar de combi met jullie netwerk wijst.

Hoi @Impee 

Esim is gewoon beschikbaar op de Pixel 6 (pro).

 

 

Hoi @Impee en @Seren 

In het startbericht staat te lezen dat Esim niet zou werken op de Pixel 6 (pro) omdat het geen Nederlands toestel is. Volgens mij werd hiermee bedoelt dat dit toestel niet door Google officieel op de Nederlandse markt is gebracht. Maar dit maakt voor Esim helemaal niks uit zoals is te zien in mijn eerste reactie in dit topic.

Maar ik zie hier verder geen enkele reactie meer over. 

Groet van een behulpzame klant. 

Edit: De Pixel 6 (pro) heeft diverse verbindingsproblemen gehad. Maar dit zou verholpen moet zijn. Misschien toch handig om een back-up te maken en vervolgens je toestel naar fabrieksinstellingen terug te zetten. 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Impee en @Ray,

Ik heb even nagekeken hoe dit precies zit met een eSIM op een buitenlandse telefoon. In dit geval levert het problemen op indien een telefoon in het buitenland is aangeschaft. Op onze website word inderdaad aangegeven dat de Pixel 6 gewoon ondersteund word.

Naast het advies wat @Ray aangeeft kan het ook helpen om de Mijn Simyo app even opnieuw te installeren en de eSIM opnieuw te downloaden. Onze technische afdeling heeft namelijk een nieuwe versie van de app uitgebracht welke de problemen met eSIM en Android 12 verhelpt.

Mocht je hier verder nog hulp voor nodig hebben dan hoor ik dat uiteraard graag.

Groetjes,
Rutger
 

Hey @Rutger , dank voor het nakijken. De telefoon is in NL gekocht, maar zal waarschijnlijk uit het buitenland komen. 

De update van de Simyo app heeft geen zin, ik heb de laatste versie en die knalt er bij het aanvragen van een esim gelijk uit met een niet gespecificeerde error. 

Era zou vandaag opnieuw geëscaleerd worden, maar geen reactie. Ik kan inmiddels ook niet meer uitbellen.

 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Impee,

Dat is inderdaad een teken dat er iets niet helemaal goed gaat. Zou je mij anders even een privé-bericht kunnen sturen met daarin het telefoonnummer waar het om gaat? Dan kijk ik direct even met je mee om te kijken waar dit precies fout gaat en hoe we dit het beste kunnen oplossen. Ik hoor het graag van je!

Groetjes,
Rutger

Hey @Rutger 

Ik ben er net 10 minuten geleden met een collega van je achter wat het was: Omdat ik geen databundel heb in m'n abbo, staat data aan toestel én netwerk kant uit.

En daar zit de crux.

Data aan netwerkkant moet altijd aan staan, ook al heb je geen data in je abonnement. Het netwerk wil namelijk 4G bellen en daarvoor moet data aan de netwerk kant aan staan.

Data aan netwerkkant aangezet, én gefixed.

over en sluiten.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @Impee,

Dat klinkt goed, fijn om te horen dat het probleem nu helemaal is verholpen! Alles bij elkaar klinkt dat inderdaad erg logisch. Zo leer ik er ook iedere dag weer wat nieuws bij.

Over en sluiten, ik wens je nog een hele mooie dag toe! 😀

Groetjes,
Rutger
 

Hoi @Impee , kun je uitleggen wat je precies gedaan hebt? Ik heb hetzelfde probleem, en kom via de helpdesk niet echt veel verder nog…

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @msmilde,

Bedankt voor je bericht. 

Ik geloof dat @Impee hier goed uitlegt wat er precies is gedaan om het probleem op te lossen: 

Hey @Rutger 

Ik ben er net 10 minuten geleden met een collega van je achter wat het was: Omdat ik geen databundel heb in m'n abbo, staat data aan toestel én netwerk kant uit.

En daar zit de crux.

Data aan netwerkkant moet altijd aan staan, ook al heb je geen data in je abonnement. Het netwerk wil namelijk 4G bellen en daarvoor moet data aan de netwerk kant aan staan.

Data aan netwerkkant aangezet, én gefixed.

over en sluiten.

Groetjes, 
Seren

@Seren Wat heeft hij/zij dan gedaan? 

“Data aan netwerkkant aangezet, én gefixed.” Hoe/wat/waar ?

 

Ik had "Internetten in Nederland” al aangezet via Mijn Simyo, maar uit op mijn mobiel. Dat is voor mij helaas niet de oplossing.

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @msmilde,

Ik vermoed dat @Impee de netwerkinstellingen in Mijn Simyo bedoeld 😉!


Groetjes,
Seren​​​​​​​

Ja, dat dacht ik ook, maar dat werkt bij mij dus niet.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @msmilde,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je niet gebeld kunt worden. Heb je de simkaart al in een ander toestel uitgeprobeerd? Ik hoor graag van je wat het resultaat hiervan is!

Groetjes,
Roeqajja

Goedemiddag,

Ik heb hetzelfde probleem als onderstaand bericht.

Ik heb een Simpel fysieke simkaart met telefonie + data. En bij Simyo een ESIM met alleen telefonie. Verbinding Simyo valt steeds weg. 

Moet SImyo dit ‘aanzetten’ of moet ik in MijnSimyo Data aanzetten en op het toestel data uitgeschakeld houden?

______

 

Ik ben er net 10 minuten geleden met een collega van je achter wat het was: Omdat ik geen databundel heb in m'n abbo, staat data aan toestel én netwerk kant uit.

En daar zit de crux.

Data aan netwerkkant moet altijd aan staan, ook al heb je geen data in je abonnement. Het netwerk wil namelijk 4G bellen en daarvoor moet data aan de netwerk kant aan staan.

Data aan netwerkkant aangezet, én gefixed.

over en sluiten.

Hoi @CK_pixel 

 

Ik ben net als jou een klant en wil je ( en alle andere die dit lezen en iets soortgelijks hebben) onderstaand advies graag meegeven :)

 

Je kan ook 4G bellen uitzetten en het risico vermijden dat je per ongeluk mobiel internet gebruikt met misschien wel nare ervaring (hoogverbruik)  tot gevolg. Maar dat is uiterraard alleen een keuze die jij kan maken. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @CK_pixel,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je contact opneemt! Ik begrijp dat je inmiddels de oorzaak hebt gevonden met een collega. Fijn dat het is opgelost 😊. Wellicht dat je inderdaad iets hebt aan de tip die @Ray heeft gegeven, bedankt voor je reactie! 

Groetjes,
Amy

Hi @Amy,

Het is inderdaad opgelost!

Binnen MijnSimyo internet aangezet. Op het toestel zelf staat deze uit. Nu geen problemen meer 

Het lastige van 4G uit of aan is dat dit meteen voor beiden simkaarten geldt. Ik heb nooit slechte ervaringen gehad met teveel verbruik.

Ik denk dat mijn eerdere advies kan vervallen. Naar nu blijkt heeft Google het uitzetten van Volte/4g bellen voor iedergeval de Pixels geblokkeerd. Dit zal er mee te maken hebben dat 3G niet meer bestaat en ze er blijkbaar vanuit gaan dat iedereen wel 4G/5G gebruikt

 

 

Reageer