.

Beantwoord

Foutmelding: geen sim plaats sim-kaart. Hoe komt dat?

  • 9 May 2016
  • 8 reacties
  • 1988 Bekeken

Ik heb laatst een simkaart gekocht. toen ik hem in mijn telefoon deed gaf mijn telefoon aan dat er geen simkaart in zat. ik heb de simkaart geprobeerd in een andere telefoon te krijgen maar daarin werkte hij ook niet. ik heb een Samsung Galaxy S4 mini GT-I9195.
icon

Beste antwoord door Tiury 10 May 2016, 10:02

Bekijk originele reactie

8 reacties

Heb je de Simkaart geactiveerd?
Ik weet niet of ik hem moest activeren, want in de e-mails die ik heb gekregen stond niks over activeren.
Dat is wel nodig, anders weet het systeem niet dat de betreffende simkaart ontvangen / in gebruik genomen gaat worden.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-een-vervangende-simkaart-41?c=8
Reputatie 6
Badge +10
Hoi mikajeuring, welkom bij Simyo 🙂!

Leuk dat je een nieuwe Simyo simkaart hebt. Het is dan wel een beetje jammer dat deze het (nog) niet lijkt te doen. Raytje merkt op dat je de simkaart nog moet activeren, wat in jouw geval helaas niet op gaat. Je hebt een nieuwe Simyo Prepaid simkaart gekocht, die voor het versturen al zijn geactiveerd.

Ik weet toevallig dat de nieuwe Simyo simkaarten met daarin een NFC chip wat lastiger zijn voor de meeste Samsung telefoons. In dit geval zijn we erachter gekomen dat er een instelling aangepast moet worden. Ga in de telefoon naar Instellingen > Verbindingen > Meer netwerken > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus > Zet deze op WCDMA/GSM. Als het goed is ziet de telefoon de simkaart daarna wel.

Wil je dit eens testen?

Groetjes, Tiury

Bedankt Raytje 🙂!
Ik heb mijn telefoon momenteel niet bij me, maar ik zal er later vandaag naar kijken.
Het probleem is dat als ik op "mobiele netwerken" druk er komt te staan "plaats de sim-kaart voor netwerkdiensten"
Familie van mij heeft me al geholpen. Hij werkt nu
Reputatie 5
Badge +9
Hoi mikajeuring,

Kijk, dat is goed nieuws 😃 Top hij nu werkt!

Kwam het door de tip van Tiury door je toestel op WCDMA/GSM te zetten of was het iets anders?

Groetjes,
Caspar

Reageer