.

Beantwoord

Foutieve pukcode bij tweede simkaart

  • 17 October 2013
  • 5 reacties
  • 5494 Bekeken

Hallo,

Ik heb mijn telefoon ergens laten liggen en kan die pas over een paar dagen ophalen. Gelukkig heb ik een nog een toestel waar ik de tweede simkaart die ik eens heb bestel in wilde doen, zodat ik weer bereikbaar ben. Nu is aangegeven dat ik de foutieve pukcode heb ingevoerd. Ik heb alle gegevens die ik er bij heb gekregen erbij gepakt, maar er staat nergens iets over een andere pukcode. Echter, de pukcode die in mijn gegevens op mijn persoonlijke pagina staat werkt dus ook niet. Ik hoor graag waar ik de juiste pukcode kan vinden/opvragen.

Groet
icon

Beste antwoord door Natascha 18 October 2013, 10:51

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Log je wel in met de gegevens die bij die simkaart horen die je nu wilt gaan gebruiken?
Log je wel in met de gegevens die bij die simkaart horen die je nu wilt gaan gebruiken?


Hmm ik dacht hier op gereageerd te hebben maar zie mijn reactie niet meer, dus nog een poging:

Ik denk dat ik niet de gegevens gebruik die bij de tweede simkaart horen. Ik gebruik de gegevens van mijn gegevens op mijn persoonlijke pagina, en ik verwacht dat die horen bij mijn eerste simkaart. Probleem is alleen dat ik geen gegevens heb ontvangen bij mijn tweede simkaart (heb envelop en bijgestuurde informatie bewaard). Waar kan ik de gegevens (en dan in het bijzonder de pukcode) van mijn tweede simkaart vinden?
Badge +6
Hmm ik dacht hier op gereageerd te hebben maar zie mijn reactie niet meer, dus nog een poging:

Ik denk dat ik niet de gegevens gebruik die bij de tweede simkaart horen. Ik gebruik de gegevens van mijn gegevens op mijn persoonlijke pagina, en ik verwacht dat die horen bij mijn eerste simkaart. Probleem is alleen dat ik geen gegevens heb ontvangen bij mijn tweede simkaart (heb envelop en bijgestuurde informatie bewaard). Waar kan ik de gegevens (en dan in het bijzonder de pukcode) van mijn tweede simkaart vinden?


Hoi Maartjessambal,

Het lijkt er op dat je de vervangende simkaart niet hebt geactiveerd via je persoonlijke pagina. Ik raad je aan in te loggen op je persoonlijke en de simkaart te activeren. Dit kan door op de blauwe balk te klikken die je ziet in beeld. Kan je laten weten of het gelukt is?

@ Martijn® bedankt voor het meedenken.
]

Hoi Maartjessambal,

Het lijkt er op dat je de vervangende simkaart niet hebt geactiveerd via je persoonlijke pagina. Ik raad je aan in te loggen op je persoonlijke en de simkaart te activeren. Dit kan door op de blauwe balk te klikken die je ziet in beeld. Kan je laten weten of het gelukt is?

@ Martijn® bedankt voor het meedenken.
[/quote]

Hi Natascha,

ik heb nu de simkaart volgens je instructies geactiveerd. Het probleem breidt zich nu alleen verder uit, want de pincode die mij gegeven is na het activiren, is volgens de telefoon niet de juiste. Overigens vraagt de telefoon om een pukcode en niet om een pincode.
Ondertussen heb, eerder dan verwacht, mijn eigen telefoon terug. Met dus gewoon normale simkaart. Probleem is alleen nu dat is de tweede simkaart heb geactiveerd, dus de eerste simkaart geen service meer heeft. En de tweede simkaart doet het dus ook niet. Help!
Het liefst wil ik gewoon het activeren van de tweede simkaart ongedaan maken, of de eerste simkaart activeren waardoor de tweede simkaart gedeactiveerd wordt. Is dit mogelijk?? Alvast bedankt!
Badge +8
]
Hi Natascha,

ik heb nu de simkaart volgens je instructies geactiveerd. Het probleem breidt zich nu alleen verder uit, want de pincode die mij gegeven is na het activiren, is volgens de telefoon niet de juiste. Overigens vraagt de telefoon om een pukcode en niet om een pincode.
Ondertussen heb, eerder dan verwacht, mijn eigen telefoon terug. Met dus gewoon normale simkaart. Probleem is alleen nu dat is de tweede simkaart heb geactiveerd, dus de eerste simkaart geen service meer heeft. En de tweede simkaart doet het dus ook niet. Help!
Het liefst wil ik gewoon het activeren van de tweede simkaart ongedaan maken, of de eerste simkaart activeren waardoor de tweede simkaart gedeactiveerd wordt. Is dit mogelijk?? Alvast bedankt!


Hoi maartjesambal,

Bij Simyo is er maar 1 simkaart tegelijk actief. Als je een vervangende simkaart bestelt, en je activeert die, dan wordt de oude simkaart onbruikbaar. Je kunt dus niet even wisselen, daar is het mis gegaan.
Als je met de eerst niet geactiveerde simkaart te vaak de verkeerde codes hebt ingevuld, dan heb je die nu ook definitief geblokkeerd. Hoe je daar achter komt is door de simkaart even in een ander toestel te stoppen en daar proberen de blokkade te verwijderen met de juiste PUKcode.
Ik hoop dat je vervangende sim niet definitief geblokkeerd is. Dan kun je die gewoon blijven gebruiken en de oude simkaart weggooien.

Groetjes,
Charlene

Reageer