.

Vraag

eSIM werkt niet, wat nu?

  • 2 September 2022
  • 4 reacties
  • 37 Bekeken

Hoi! Ik ben een tijdje geleden overgestapt naar een eSIM. Nu was is in het buitenland en heb ik tijdelijk een andere simkaart gebruikt. Weer terug in Nederland werkt mij Sim kaart niet meer, ook de eSIM doet het niet. Simkaart wordt wel herkent, maar kan ik geen netwerk vinden, handmatig kiezen is ook niet mogelijk.


4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Zodra je overstap naar een eSim, dan vervalt de oude simkaart. Die gaat het sowieso niet meer doen.

De eSim zou wel moeten werken. Had je tijdens het proberen zowel simkaart als eSim in hetzelfde toestel? Dan zou ik eens proberen zonder de fysieke simkaart om verbinding te maken.

Maandag zijn er pas weer moderatoren (= Simyo medewerkers) op het forum, dus tot die tijd is er een hoop tijd om te kijken of we het toch aan de praat kunnen krijgen.

Het onhandigste dat je kunt doen met een eSim, is deze verwijderen voordat je een activatiecode voor een volgende eSim hebt. Dan heb je namelijk helemaal geen simkaart meer.

Dank voor je reactie. Ik heb inmiddels mijn simkaart verwijderd en zegt mijn iPhone ‘geen simkaart’. Volgens de simyo app is de eSIM wel geactiveerd, maar kan ik ook de functie ‘overstappen op eSIM’ activeren. Hoe kom ik aan een code wanneer ik geen service heb? 

Reputatie 7
Badge +9

Hoe kom ik aan een code wanneer ik geen service heb? 

De Simyo app weet niet of de simkaart verwijderd is van het toestel. Zie het een beetje als een fysieke simkaart, die je in de prullenbak gooit. Op Mijn Simyo blijft zo'n simkaart gewoon op "Actief” staan. Echter de simkaart is er niet meer, dus kun je hem niet gebruiken.

Een tip voor de volgende keer: Verwijder NOOIT een eSim voordat je elders een Simyo simkaart of Simyo eSim actief hebt. Anders is het minstens handig om te zorgen dat je eerst een activatiecode hebt.

Via de klantenservice (/een moderator op het forum), kun je een code per email opvragen. Maandag zal een moderator (= Simyo medewerker) je vragen om hem/haar een privébericht te sturen.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Neela,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat de eSIM niet lijkt te werken! Ik zie dat @Groentjuh jou al de juiste informatie heeft gegeven, bedankt! Het lijkt mij inderdaad nu het beste om de eSIM opnieuw te installeren in jouw toestel. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan stuur ik de validatiecode van de eSIM graag naar je op per e-mail 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer