Skip to main content

.

Hoi allemaal, 

Dit topic is bedoeld voor klanten die de validatiecode niet kunnen ontvangen. Alle topics gerelateerd aan het ontvangen van de eSIM validatiecode worden naar dit topic verplaatst en verder afgehandeld door een van de moderators.

Graag wil ik jullie verzoeken om het topic FAQ: Hoe activeer ik eSIM goed door te lezen voor alle vragen rondom het activeren van eSIM, de aanvraag van de validatie code en de meest gestelde vragen over het installatie proces.

Mocht het ontvangen van de validatiecode na deze stappen nog niet lukken kun je in dit topic een reactie achterlaten. Vergeet niet om in jouw reactie duidelijk aan te geven waar je tegen aanloopt. Een moderator zal dan contact met je opnemen en er voor zorgen dat je de validatiecode  ontvangt. 

Groetjes,
Seren

Hoi, helaas bij mij ook geen optie om validatiecode te ontvangen via sms kunnen jullie mij een code per mail sturen?


Hi @Noreen,

Bedankt voor je bericht. Gaan we regelen! Kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan stuur ik je de code per e-mail op.

Groetjes,
Roeqajja


Hi there,

I am moving to the Netherlands and bought an esim to arrive there using my phone. But I couldn’t validate my esim because I haven’t received the SMS. I’ve tried the options you mentioned here but I have no success. https://forum.simyo.nl/simkaart-en-esim-86/faq-hoe-activeer-ik-esim-46228

Could you please help me? 


Hi @Beatriz Facchini,

We are already in contact through private messages. I will help you there 😊

Greetings,
Seren


I need help before the weekend and I haven’t received any answer since Thursday. Please!!!


I need help before the weekend and I haven’t received any answer since Thursday. Please!!!

You got an answer that contact is going via private message. Did you read that? Simyo is closed now. 


Yes, I did. I was talking to them via private message and explained my particular reason for it to be solved before the weekend. It was told they would help me, that’s why I am putting it right here as well. @Ray 


Hi ik kan helaas ook geen code ontvangen. Er staat nu dat ik contact op moet nemen voor ondersteuning. Gaat om een iPhone.  Groet Rogier


Hoi @Rogier99,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat het niet lukt om je eSIM te installeren. Zou je mij een privé bericht kunnen sturen? Dan help ik je daar verder. 

Groetjes,
Seren


Ik heb mijn telefoon gereset en krijg nu mijn esim niet meer aan de gang. Zodra ik op validatie code aanvragen klik krijg ik alleen de optie om contact op te nemen met de klantenservice. Mocht de ideal optie wel werken kan ik die alsnog niet gebruiken omdat ik mijn 06 nummer nodig heb om in te loggen. Graag ontvang ik een validatie code 


Hi @tirzazoey,

Bedankt voor je bericht. Ik help je hier graag mee verder. Stuur mij maar een privébericht met je 06-nummer en persoonlijke gegevens, ik zorg er dan voor dat je de validatiecode per e-mail ontvangt zodat je je eSIM weer kunt installeren op je telefoon. 😊

Groetjes,
Roeqajja


Beste Simyo, het lukt mij niet om de esim te activeren. Als ik alle stappen volg en 1 cent heb overgeboekt krijg ik de melding Oeps, daar ging iets mis. We kondern eSIM niet downloaden en installeren. Probeer het opnieuw. Ik heb het nu drie keer geprobeerd en blijf deze melding krijgen. Ik hoor graag wat de oplossing is.

 


Hi @TomClasse,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je een foutmelding krijgt te zien!

Heb je nog een fysieke simkaart in je telefoon? Het is dan belangrijk dat je deze er even uit haalt tijdens de installatie van je eSIM. Zodra je het proces hebt afgerond kun je je telefoon opnieuw opstarten en de fysieke simkaart eventueel weer in je telefoon doen.

Ik hoor graag van je of het hiermee is gelukt!

Groetjes,
Roeqajja


Goedemiddag, ik heb afgelopen week een esim abonnement aangevraagd en per 20 oktober zal mijn nummer geporteerd worden. Afgelopen week tevens de iOS app geinstalleerd, eSim geactiveerd op mijn iPhone en dat werkte vlekkeloos. Maar vandaag mijn nieuwe iPhone 15 Pro ontvangen, alles (automatisch) van de oude naar de nieuwe iPhone overgezet, maar bij de eSim loopt dit spaak. Via Instellingen → Mobiel netwerk stond er dat de eSim geactiveerd moest worden, dat lukte niet en toen het esim profiel verwijderd in de verwachting dat ik hem via de Simyo app weer kon toevoegen.

Maar dat lukt niet, ik ontvang ook geen verificatiecode want ik vermoed dat die naar het tijdelijke telefoonummer verstuurd wordt. De oude iPhone is helemaal gewist dus ik kan ook niets meer overzetten.


Hoi @henkdetank,

Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met jouw 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan zorg ik ervoor dat je de validatiecode per e-mail ontvangt. 

Groetjes,
Seren


Hallo,

Ik heb een nieuwe iphone15 aangeschaft maar ik kan mijn esim niet overzetten met mijn reservekopie. Hierdoor kan ik nu niet verder met mijn mobiele netwerk. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!


Hi @Nelis,

Bedankt voor je bericht. Leuk om te horen dat je een nieuwe telefoon hebt! Ik help je hier graag mee verder.

Je kunt de eSIM installeren via de Mijn Simyo app bij Instellingen> Simkaart> Overstappen op eSIM. Hier kun je je eSIM dan verifiëren door middel van een iDeal-betaling van €0,01 cent. Mocht dit niet lukken dan kun je mij een privébericht sturen voor de validatiecode, ik stuur je deze dan per e-mail op.

Groetjes,
Roeqajja


Hi,

Ik ben vandaag overgezet maar het lukt niet om mijn esim te activeren. Dit blog lezende lijkt het erop alsof dit komt omdat ik in Spanje ben. Kun je me helpen toch verbinding te krijgen?

Alternatief kan wat mij betreft ook zijn om de overgang terug te draaien en volgende maand Simyo te activeren.

Vr.groet, Diana


hallo, het opnieuw activeren van mijn esim doet het niet en fysieke kaart doet het ook niet. Graag hoop ik op een manier om een activatie code te krijgen. graag hoop ik contact omdat ik nu niet bereikbaar ben


Bij mij lukt het niet. opniuew install en toen perongeluk ergens op gedrukt. Nu vast in de authenticatie en esim is nog niet toegevoegd binnen android..


Hoi @DianaW, @Remon69 en @jaapdepaap,

Bedankt voor jullie bericht. Wat jammer dat het niet lukt om de eSIM te downloaden! Hebben jullie dit topic al gezien? Hier worden alle stappen uitgelegd over hoe je de eSIM kan activeren. 

Mocht het met behulp van het het topic niet lukken dan hoor ik dit graag. 

Groetjes,
Amy


Hallo Amy, ik ben overgestapt naar simyo, en op dit moment in het buitenland. Heb een nieuw toestel bij jullie aangeschaft. Mij esim staat in mijn simyo. Alleen krijg ik geen netwerk. Ik wil gewoon kunnen bellen. Desnoods nog een maand op mijn oude abonnement. Ben hier al 2 dagen mee bezig en wordt er niet echt vrolijk van. Jullie appjes/ berichten helpen mij ook niet echt verder. Verwijzen alleen maar naar de site wat ik moet doen. Dat heb ik allemaal al gedaan. Alleen verbinden van de esym naar een netwerk toe lukt niet. Of het downloaden van de esym op mijn toestel. Dan geeft hij aan er is een probleem opgetreden. Ik hoor graag hoe we dit kunnen oplossen.

Groet Diana 


Hoi @DianaW,

Bedankt voor je reactie. Wat jammer dat je hier al een tijdje mee bezig bent! Zit er tijdens het installeren nog een fysieke simkaart in het toestel? Je mag deze er dan tijdelijk uithalen zodat de eSIM geïnstalleerd kan worden. Verder zou het niet moeten uitmaken dat je in het buitenland bent om de eSIM te installeren. 

Waar heb je het toestel gekocht? Als het toestel in het buitenland is gekocht kan dit voor problemen zorgen. Zou je mij een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan kijk ik even met je mee.

Groetjes,
Amy


Hoi Amy, zoals ik schreef ben ik met aanschaf van een nieuw toestel overgestapt naar simyo, ik heb nu 3x geprobeerd mijn sim te downloaden maar krijg steeds deze melding. Ik heb een Samsung s22 gekocht bij jullie

 


Hoi @DianaW,

Bedankt voor je reactie. Zojuist heb ik alle eSIM aanvragen verwijderd die met jouw account zijn gedaan. Zou je nu opnieuw kunnen proberen om de eSIM te downloaden via de Mijn Simyo app > Instellingen > Simkaart > Overstappen naar eSIM. Voor de validatiecode kan je mij een privébericht sturen. Ik stuur deze dan naar je op! 

Groetjes,
Amy


Reageer