Skip to main content

Goedemiddag, mijn telefoon met esim is kapot gegaan. Ik heb nu een vervangende telefoon waarop ik mijn simyo app op heb gedownload. Echter de esim staat nog actief op mijn kapotte telefoon. Hoe activeer ik de esim op mijn nieuwe telefoon?

Als je in die app de optie hebt “Overstappen naar eSIM ”, dan zou je die kunnen gebruiken. Vervolgens zal de app een SMS versturen naar het oude en kapotte toestel ter validatie. Die komt uiteraard niet mee aan, echter bied de app ook de optie om 1 cent via iDeal over te maken. Indien je dat doet vanaf de rekening waarmee je het abonnement betaald, dan kun op die wijze valideren en zou je daarna de eSim via de app kunnen installeren.

En mocht het dan nog niet lukken, dan heb je een moderator nodig om je verder te helpen. Hij/Zij zal morgen waarschijnlijk reageren in dit topic. Laat dus even weten of je met het bovenstaande verder bent gekomen en eventueel waar je vast komt te zitten indien het niet lukt.

@Mods: Tweede topic hierover staat hier.


Bijzonder toch dat men nog steeds denkt dat je eerder, sneller, beter wordt geholpen, zodra je meerdere topics hiervoor start……


Beste @Groentjuh , dank voor de reactie! Deze optie zie ik niet in de app staan. Alleen dat de esim “actief” is (bij instellingen>simkaart). Verder heb ik helaas ook geen bank app meer op m’n telefoon dus iDeal lukt ook niet..


Verder heb ik helaas ook geen bank app meer op m’n telefoon dus iDeal lukt ook niet..

Dan zit je dus vast totdat een moderator hier reageert. Via privéberichten zullen dan verificatievragen gesteld worden en daarna kan een moderator eventueel via een andere wijze de verificatiecode toesturen.

Kun je voor de zekerheid aangeven of jouw nieuwe toestel volgens deze pagina geschikt is voor eSim (zie "Is eSIM geschikt voor jouw toestel?”)? Heb je dat nieuwe toestel in Nederland of in het buitenland gekocht?


Hi @anne01021999,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over hebt opgenomen. Ik heb je tweede topic verwijderd omdat het niet de bedoeling is om meerdere topics te starten omtrent hetzelfde probleem.

Wat vreemd dat je de optie voor eSIM niet ziet staan in de Mijn Simyo app bij Instellingen> Simkaart. Het is inderdaad goed om even te checken of je telefoon wel geschikt is voor eSIM. Welke telefoon heb je nu? En zou je een screenshot kunnen sturen van de pagina waarbij je de optie voor eSIM niet ziet staan? Ik help je dan graag verder hiermee!

Bedankt voor de uitleg en hulp! @Groentjuh 

Groetjes,
Roeqajja


Beste @Roeqajja , 

dank voor uw reactie! Excuses, het tweede topic was niet nodig. Echter, de situatie was veranderd en ik kon niet vinden hoe ik de eerste moest verwijderen.

De situatie is momenteel als volgt. Ik heb het gecheckt en de tijdelijke telefoon is geschikt voor een esim. (iPhone 😵 Nu is mijn huidige esim geblokkeerd en heb ik al eerder van jullie te horen gekregen dat ik een validatiecode via de mail kan ontvangen. Echter, ik zie nergens de optie waar ik die zou moeten invullen of reactiveren. 
 

bijgaand vind je wat ik zie bij instellingen>simkaart.

 

Ik hoor graag van je! Dank voor de moeite.

Mvg,

Anne


Correctie, dit is inmiddels gelukt! Zou ik een validatiecode via de mail kunnen ontvangen?


Hi @anne01021999,

Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat het is gelukt! Mag ik vragen welke handeling je hiervoor precies hebt uitgevoerd? 

Voor de validatiecode kun je mij een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens (adres, geboortedatum, e-mailadres). Ik stuur je de code dan per e-mail op. 😊

Groetjes,
Roeqajja


Reageer