Skip to main content
Vraag

eSim op buitenlandse telefoon

  • 24 July 2024
  • 4 reacties
  • 41 Bekeken

Hoi,

Mijn telefoon met eSim is laatst in het buitenland stukgegaan. Nu wil ik proberen om deze telefoon te repareren maar mocht dat niet lukken dan ga ik een nieuwe telefoon kopen.

Aangezien ik nog een tijdje in het buitenland zal verblijven (Verenigde Staten en Japan) zal ik deze telefoon ook in het buitenland kopen.

Nu lees ik in de faq op dit forum over eSim i.c.m. buitelandse telefoons het volgende:

"Op toestellen uit het buitenland kan het voorkomen dat het installeren van eSIM niet afgerond kan worden omdat de software dat niet toestaat. In dit geval kun je dus geen gebruik maken van eSIM."

Nu vraag ik me af waar dit dan precies aan ligt dat de software het instaleren van de eSim niet toestaat en of ik hier bij het kopen van mijn nieuwe telefoon rekening mee kan houden.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Mobiele telefoons hebben zogenaamde regioblokkades, met de bedoelding dat ze niet in andere landen of werelddelen  gebruikt kunnen worden zonder aanvullende maatregelen. @Hallo04725 

Voorbeeld: je kunt een Iphone 25% goedkoper in de US/VS kopen, maar gaat dus in NL niet zomaar werken.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Hallo04725,

Bedankt voor je bericht. Ik kan het me voorstellen dat je hier vragen over hebt!

Ik heb hier even navraag over gedaan en er is helaas niet perse iets waar je van te voren rekening mee kan houden in dit geval. Als je je telefoon in het buitenland koopt is er een kleine kans dat het wel lukt om onze eSIM te installeren op je telefoon, maar het lukt vaak ook niet. 

Verder klopt het antwoord van @J.D.L. helemaal, bedankt voor je hulp! 😊

Groetjes,
Roeqajja

Bedankt voor jullie antwoorden!

 

@J.D.L. Als de telefoon geregiolocked zou zijn zou een normale sim kaart ook niet werken. Terwijl dit probleem volgens de faq alleen met esims te maken heeft.

@Roeqajja jammer dat ze niet weten waardoor het soms wel lukt om een eSim te installeren. Is er wellicht een lijst met telefoon modellen waarmee het lukt?

Ik heb gegoogled om hier meer inzicht in te krijgen maar ik krijg het idee dat dit probleem alleen speelt bij Nederlandse providers en dat zij hier geen oplossing voor hebben. Jammer, want het eenvoudig kunnen overzetten van een simkaart als je telefoon gestolen is, was voor mij precies de rede om voor eSim te kiezen i.p.v. een normale sim.

Ik hoop dat het lukt om mijn telefoon te repareren. Als het niet lukt, en ik denk eraan, dan zal ik hier terugkoppelen welke telefoon ik heb gekocht en of het me gelukt is om hierop mijn simyo esim te instaleren. Waarschijnlijk zal ik dan een pixel 8 of pixel 8a kopen.

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Hallo04725,

Bedankt voor je reactie. 

Helaas is er geen lijst beschikbaar met de toestellen waar het wel lukt en waar het niet lukt. Dit is namelijk heel verschillend. 

Hopelijk lukt het repareren van je toestel of het installeren van de esim op je nieuwe telefoon. 😊

Groetjes,
Ashley

Reageer