.

Beantwoord

eSIM is niet goed overgezet op nieuwe toestel. Hoe kan ik dit oplossen?

  • 12 August 2023
  • 6 reacties
  • 80 Bekeken

Gisteren geprobeerd mijn e-sim over te zetten naar nieuw toestel.

Er komt aldoor een melding Oops ….

Wordt wel een simkaart geïnstalleerd van Simyo maar zonder nummer.

Helaas niet gelukt en gister avond een melding via Whatsapp gemaakt.  om12:33 een medewerker die vraag het nogmaals te proberen, helaas niet geholpen. Aangegeven nu 15:15 en nog steeds geen reactie.
Wellicht kan iemand van het Forum mij helpen, ben de hele dag nu niet bereikbaar en dat is wel vervelend. Krijg totaal geen reactie dat het langer duurt oid.

icon

Beste antwoord door Seren 14 August 2023, 17:37

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @M-a-r-k,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je al een langere tijd niet bereikbaar bent. Wat bedoel je precies met dat de eSIM wel word geïnstalleerd maar zonder nummer? Op welke manier heb je de eSIM proberen te installeren op het nieuwe toestel?

Om de eSIM over te zetten op jouw nieuwe toestel moet je de Simyo app ook downloaden op dit nieuwe toestel. Wanneer je bent ingelogd op jouw nieuwe toestel ga je naar Instellingen > Simkaart. Daar zie je onderaan de optie om de eSIM te downloaden/installeren. Als het goed is zou je dan op jouw oude toestel een SMS moeten ontvangen met de verificatie code. Hiermee krijg je dan de eSIM terug op je nieuwe toestel. Zou je dit eens kunnen proberen? 

Ik hoor graag van je of het dan is gelukt. 

Groetjes,
Seren

Hoi Seren,

 

Bedankt voor je reactie.

Helaas werkt je beschreven reactie niet, na SMS code invullen melding OEPS…., Zie op het Forum veel onduidelijkheden, een betere instructie zou echt een goed idee zijn.
De SD heeft er voor gekozen een “ouderwetse” simkaart op te sturen, Vandaag nog niet binnen, hopelijk morgen.

In de Whatsapp kun je alle screenshots zien dat het echt niet werkt!

Het is als ik mijn simkaart binnen heb als het goed is opgelost, ik wacht weer even met de eSim totdat jullie de instructie goed werkend hebben.

Dus zoals ik van jullie gewend ben hebben jullie het opgelost!

Als mijn simkaart binnen is kan ik weer blij zijn, nu nog onbereikbaar.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @M-a-r-k,

Jammer om te horen dat het na mijn instructie toch niet heeft gewerkt. Wij hebben op het forum dit artikel: FAQ: Hoe activeer ik eSIM met o.a. instructies. Ik weet niet of je dit artikel al had gelezen maar mocht je nog aanvullingen hebben hoor ik dat graag. Uiteraard hoor ik het ook graag als er nog onduidelijkheden zijn na het lezen van dit artikel.

Ik hoop dat je inmiddels je simkaart binnen hebt (of vandaag nog gaat krijgen). Laat je mij weten of alles weer werkt na het ontvangen van je simkaart? 

Groetjes,
Seren

Hoi Sereen,

Fysieke simkaart is gelukt.

Voor een ander toestel van Simyo wel de e-sim over kunnen zetten.

Deze instructie heb ik voor mezelf gemaakt die voor mij goed werk, wellicht help ik iemand anders ermee.

Start bij oude toestel:
-Open Simyo app
-vervangende eSim aanvragen
-sms met code ontvangen oud toestel
-code NIET invullen op oud toestel

Stappen nieuw toestel
-Open Simyo app
-kies esim activeren, code wordt gelijk gevraagd
-code (die je ontvangen hebt op het oude toestel) op nieuw toestel ingevoeren en het werkt gelijk.

Nu 3x gedaan volgens bovenstaande methode gaat altijd goed.

Als het niet lukt verwijder NOOIT je werkende eSim met de gedachten dat die dan wordt overgezet!
Dat was mijn verkeerde aanname en fout. (lessons learnd)

Hopelijk heeft iemand wat aan mijn instructie.

Groet Mark
 

Reputatie 7

@M-a-r-k bedankt voor je post. Dit zal nuttig zijn voor anderen.

Ook al ondersteunt mijn iPhone 13 Pro Max wel eSim ik ga er nog altijd niet op over. De introductie was een gigantisch debacle. Er werd een oplossing bedacht in de vorm van een betaling van 1 Eurocent, maar nog altijd werkt het niet probleemloos getuige de vele reacties hier op het forum, waaronder die van jou.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @M-a-r-k,

Bedankt voor je bericht. Wat fijn om te horen dat het uiteindelijk is gelukt. Heel erg bedankt voor het delen van de instructies! Wie weet helpt dit een ander ook in de toekomst. 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer