.

Vraag

eSIM wil niet installeren?

  • 23 April 2024
  • 9 reacties
  • 29 Bekeken

  • Beginner
  • 4 reacties

E-sim wil niet installeren op een Samsung Galaxy Z Flip 3 (zie screenshot). Wat kan ik hieraan doen?

 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Abi,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend dat je deze foutmelding krijgt. Ik wil je vragen om de Simyo app te verwijderen en opnieuw te downloaden. Vervolgens kun je deze FAQ: Hoe activeer ik eSIM? doorlezen met instructies voor de installatie. Mocht je hierna nog ergens tegen aanlopen laat het dan vooral even weten. Dan kijken we samen verder naar een oplossing.

Groetjes,
Seren

Beste @Seren 

Ik heb het al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. 

Met vriendelijke groeten

Abigail

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Abi,

Bedankt voor je reactie. Waar heb je de telefoon gekocht en zit er nog een fysieke simkaart in de telefoon? Het is belangrijk dat er geen fysieke simkaart aanwezig is in de telefoon tijdens het installeren van de eSIM. 

Heb je de blog helemaal doorgenomen die mijn collega Seren met je had gedeeld? Hier staan alle tips en stappen in over hoe je de eSIM kan installeren.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

Beste Amy

 

Ik heb mijn fysieke SIMkaart verwijderd en er komt nog steeds dezelfde foutmelding op. Ik heb wel gezien op de FAQ pagina dat er problemen kunnen zijn als de eSIM in een ander land wordt geïnstalleerd. Kan ik hier iets aan doen? Ik heb de eSIM betaald met een Nederlandse rekening maar ben eigenlijk van België.

 

Verder vroeg ik me ook af of ik in mijn instellingen op mijn gsm iets moet aanpassen (zie screenshot hieronder).

Met vriendelijke groeten

Abigail

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb mijn fysieke SIMkaart verwijderd en er komt nog steeds dezelfde foutmelding op. Ik heb wel gezien op de FAQ pagina dat er problemen kunnen zijn als de eSIM in een ander land wordt geïnstalleerd. Kan ik hier iets aan doen? Ik heb de eSIM betaald met een Nederlandse rekening maar ben eigenlijk van België.

Het installeren van een eSIM in het buitenland is niet zo zeer het probleem. Het gaat er om of het toestel zelf in het buitenland is aangeschaft. Heb jij jouw toestel in België gekocht? Dat zou namelijk verklaren waarom je een foutmelding krijgt. 

Beste Seren

 

Ja ik heb mijn toestel in België gekocht. Kan ik hieraan iets doen? Of kan ik de eSIM nog installeren op een Nederlands toestel?

 

Met vriendelijke groeten

Abigail

Reputatie 7
Badge +6

Beste Seren

 

Ja ik heb mijn toestel in België gekocht. Kan ik hieraan iets doen? Of kan ik de eSIM nog installeren op een Nederlands toestel?

 

Met vriendelijke groeten

Abigail

Aha, nu is het helder. Helaas is het dus niet mogelijk om onze eSIM te installeren op een toestel dat is gekocht in het buitenland. Je zou de eSIM inderdaad kunnen instellen op een toestel die gekocht is in Nederland. Ook zou ik eventueel een fysieke simkaart naar je kunnen sturen. Laat je mij weten of je dit wilt?

Beste Seren

Als de fysieke simkaart werkt op een smartphone uit België dan zou ik die zeker willen hebben! Laat maar weten hoe ik dan mijn adres kan delen.

 

Met vriendelijke groeten

Abigail

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Abi,

Bedankt voor je reactie. 

Je kunt mij een privébericht sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens. Dan vraag ik de simkaart graag voor je aan!

Groetjes,
Roeqajja

Reageer