Skip to main content
antwoord

E-Sim geeft telefoonnummer niet meer weer en mobiel netwerk niet beschikbaar

• October 21, 2025
  • 1 reactie
  • 15 Bekeken

Ik verblijf al een tijdje buiten Europa en mijn E-Sim heb ik een tijdje geleden overgezet van mijn oude telefoon naar mijn nieuwe telefoon. Dat ging direct goed en mijn E-Sim werkte altijd prima tot dat ik sinds iets meer dan een week geleden geen netwerk meer kon selecteren. Ook viel het mij op dat er nu bij de E-Sim informatie geen telefoonnummer meer staat vermeld, terwijl dat voorheen wel zo was.

Heeft iemand enig idee wat de reden hiervan kan zijn en hoe ik dit zou kunnen oplossen? 

Beste antwoord door Tessanne

Hoi Dagoonsah, 

Welkom op het forum en bedankt voor het aanmaken van dit topic! 

Fijn dat je contact hebt opgenomen, want ik denk dat ik direct al het probleem heb gespot op jouw aansluiting. Daar zie ik namelijk internet en bellen in het buitenland uit staan. Aangezien je in het buitenland verblijft, is dit de reden dat je nu geen verbinding kan maken. Ik kan dit voor je aanzetten, maar aangezien je buiten Europa verblijft en ik niet wil dat je ineens wel verbinding maakt met het netwerk en misschien kosten gaat maken zonder dat je dit direct door hebt, wil ik je aanraden om dit op jouw Mijn Simyo account bij netwerkinstellingen zelf aan te zetten. Mijn tip: zet deze netwerkinstellingen 1x aan (niet aan uit aan uit) en zet daarna de telefoon voor 5 minuten even uit. Op deze manier worden de veranderingen in deze instellingen correct verwerkt. 

Laat je weten of dit is gelukt? 

Groetjes, 

Tessanne 

1 reactie

Tessanne
Moderator
Forum|alt.badge.img+6
  • Moderator
  • antwoord
  • October 22, 2025

Hoi Dagoonsah, 

Welkom op het forum en bedankt voor het aanmaken van dit topic! 

Fijn dat je contact hebt opgenomen, want ik denk dat ik direct al het probleem heb gespot op jouw aansluiting. Daar zie ik namelijk internet en bellen in het buitenland uit staan. Aangezien je in het buitenland verblijft, is dit de reden dat je nu geen verbinding kan maken. Ik kan dit voor je aanzetten, maar aangezien je buiten Europa verblijft en ik niet wil dat je ineens wel verbinding maakt met het netwerk en misschien kosten gaat maken zonder dat je dit direct door hebt, wil ik je aanraden om dit op jouw Mijn Simyo account bij netwerkinstellingen zelf aan te zetten. Mijn tip: zet deze netwerkinstellingen 1x aan (niet aan uit aan uit) en zet daarna de telefoon voor 5 minuten even uit. Op deze manier worden de veranderingen in deze instellingen correct verwerkt. 

Laat je weten of dit is gelukt? 

Groetjes, 

Tessanne