Skip to main content
Vraag

Dit account kan Whatsapp niet gebruiken

• May 27, 2025
  • 10 reacties
  • 227 Bekeken

Sinds gisteren ben ik overgestapt naar Simyo en heb ik een nieuwe simkaart. Ik krijg bij Whatsapp nu de melding ‘Dit account kan WhatsApp niet gebruiken'. We hebben de beoordeling voltooid en geconstateerd dat de activiteit van dit account niet voldoet aan de Servicevoorwaarden van WhatsApp.

Ik heb geen spam o.i.d. verstuurd. Hoe los ik dit op?

10 reacties

Scotsman
Forum|alt.badge.img+9
  • Forum expert
  • May 27, 2025

Je hebt vermoedelijk een gerecycled nummer van Simyo gekregen (een die tot enkele maanden geleden in gebruik was bij een andere Simyo klant) en die klant heeft zich kennelijk niet netjes gedragen op Whatsapp waardoor Whatsapp het nummer geblokkeerd heeft. Als mijn vermoeden juist is dan is de enige oplossing een ander nummer aan te vragen bij Simyo. Een moderator als hij/zij dit leest kan dit in orde maken.

JanD
  • Forum Expert
  • May 27, 2025

Beste ​@Maureen Z je kunt ook via de WhatsApp helpdesk vragen je nummer goed te keuren.

CC ​@Scotsman 

• auteur
  • Beginner
  • May 27, 2025

Dank voor je reactie, maar ik ben met mijn ‘eigen’ telefoonnummer overgegaan van hollandsnieuwe naar Simyo. Aan het telefoonnummer kan het dus niet liggen.

JanD
  • Forum Expert
  • May 27, 2025

Dank voor je reactie, maar ik ben met mijn ‘eigen’ telefoonnummer overgegaan van hollandsnieuwe naar Simyo. Aan het telefoonnummer kan het dus niet liggen.

Beste ​@Maureen Z ik zou toch even met WhatsApp contact opnemen, zeggen dat je met je huidige nummer bent overgestapt naar een andere provider en dat je nu dat soort meldingen van WhatsApp krijgt.

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • May 28, 2025

Hi ​@Maureen Z,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je een foutmelding krijgt op Whatsapp!

Het lijkt mij in dit geval inderdaad het beste om rechtstreeks contact op te nemen met de servicedesk van Whatsapp zodat zij mee kunnen kijken wat er precies aan de hand is.

Ik hoor graag van je of het hiermee is gelukt.

Bedankt voor jullie hulp! ​@JanD ​@Scotsman 

Groetjes,
Roeqajja

• auteur
  • Beginner
  • May 29, 2025

Ik heb contact opgenomen met WhatsApp, maar het is helaas nog steeds niet gelukt. Het lijkt alsof ik een antwoord van een bot krijg. Ik word steeds terugverwezen naar de app om daar bezwaar te maken, maar die werkt dus niet.

JanD
  • Forum Expert
  • May 29, 2025

Beste ​@Maureen Z zie onderstaande link voor de webversie van de klantenservice van WhatsApp:

https://faq.whatsapp.com/

Forum|alt.badge.img+1
  • Allround active
  • May 29, 2025

Heb je al geprobeerd het probleem op te lossen door WhatsApp te volledig verwijderen, het toestel opnieuw op te starten (dus niet uitzetten en weer aan, maar ‘opnieuw opstarten’) en dan weer installeren? 

Heb je een nieuw toestel en zo ja, welke?

Friesian
  • Forum Expert
  • May 30, 2025

Sinds gisteren ben ik overgestapt naar Simyo en heb ik een nieuwe simkaart. Ik krijg bij Whatsapp nu de melding ‘Dit account kan WhatsApp niet gebruiken'. We hebben de beoordeling voltooid en geconstateerd dat de activiteit van dit account niet voldoet aan de Servicevoorwaarden van WhatsApp.

Ik heb geen spam o.i.d. verstuurd. Hoe los ik dit op?

Hoi ​@Summer2  

Ik lees net als Scotsman in hoofdlijnen dat het probleem zit in het account bij WhatsApp dus verwijderen, opnieuw opstarten, nieuw toestel is/lijkt hier niet van toepassing. De eenvoudige oplossing voor ​@Maureen Z is een ander nummer aanvragen bij Simyo vrees ik. En dan eentje die lang genoeg bovenop de stapel heeft gelegen op dezelfde soort locatie als die van mij.…

2e boom 4e tak rechts. 😀😉

Friesian
  • Forum Expert
  • May 30, 2025

Beste ​@Maureen Z zie onderstaande link voor de webversie van de klantenservice van WhatsApp:

https://faq.whatsapp.com/

Hoi ​@JanD 

CC:   ​@Maureen Z 

Voor zover ik het lees en ik verwacht dat jij ook misschien WhatsApp nog gebruikt maar in de app staat bij het helpcentrum dat antwoorden kunnen zijn gegenereerd door AI.  Dus, Maureen er kan inderdaad een reactie/chat zijn via een chatbot.