.

Beantwoord

Blijft simkaart actief bij bestelling vervangende simkaart?

  • 11 October 2013
  • 7 reacties
  • 6902 Bekeken

Badge
Bij het afsluiten van een nieuwe abonnement ontvang je standaard een micro simkaart. Vervolgens kan je kosteloos een nano simkaart aanvragen. Hierbij gebeurt er iets vreemds:

Je huidige simkaart wordt door Simyo automatisch geblokkeerd, waardoor je niet bereikbaar bent. Bellen en internet is dus niet mogelijk!

Je zal een aantal dagen moeten wachten tot je een nieuwe simkaart ontvangt.
De klantenservice van Simyo geeft aan dat je als klant de nieuwe simkaart op een zelf gekozen moment mag activeren. Dat staat ook vermeld in de handleiding die je bij een simkaart ontvangt. (zie bijlage)

Wat er in werkelijkheid gebeurt, is dat Simyo automatisch een andere simkaart activeert en deze opstuurt. Je krijgt dat een email dat de nieuwe simkaart is geactiveerd (door Simyo ipv door jezelf) met de nieuwe pin- en pukcode. (zie 2e bijlage van de voorbeeld mail) Het resultaat is dat je huidige simkaart eveneens automatisch geblokkeerd wordt, waardoor je (een aantal dagen) automatisch niet bereikbaar bent. Totdat je de nieuwe simkaart ontvangen hebt.

Dit gebeurt een aantal keren. En elke keer geeft een Simyo helpdesk medewerker aan dat je als klant zelf mag bepalen wanneer je een nieuwe simkaart wil activeren.
icon

Beste antwoord door Charlene 15 October 2013, 17:21

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Aiwen77, en welkom op het Simyo forum.

Je kon tot voor kort bij het plaatsen van je bestelling helaas nog niet kiezen voor een nano simkaart (sinds vorige week kan dit gelukkig wel). Het was dus, als je een iPhone 5 hebt, nodig om eerst de micro simkaart te activeren en vervolgens via Mijn Simyo een vervangende nano simkaart te bestellen. Deed je dit binnen 30 dagen, werd de nano simkaart automatisch gecrediteerd.
De te vervangen simkaart wordt dan geblokkeerd wanneer de nieuwe simkaart is geactiveerd. Niet eerder.

In jouw geval heb je een micro simkaart bij je bestelling ontvangen, waarna je een aantal keren vragen hebt gesteld via Twitter en mail en je een nano simkaart hebt besteld. Omdat je al wat vragen had gesteld, is de bestelling van je nano simkaart gemonitord door onze technische afdeling en is die nano simkaart handmatig door ons gekoppeld aan je aansluiting.

Vervolgens heb je via de mail weer een micro simkaart besteld waarna ook deze handmatig is gekoppeld.

Wanneer een simkaart handmatig word gekoppeld heb je inderdaad een tijdje een inactieve simkaart in bezit. In jouw geval zou dat niets uit moeten maken, aangezien je abonnement en je bundels pas 24-10 in gaan. Je belt tot die tijd dus nog met je oude abonnement bij je oude provider.

Gelukkig kunnen nieuwe klanten nu wel kiezen voor een nano simkaart bij hun bestelling en hoeven simkaarten in dit soort gevallen ook niet meer handmatig gekoppeld te worden 😃
Badge
Hallo Ernst,

Na deze vraag heeft een collega van je ook aangegeven dat ik eerst het afronden van nummerbehoud moet afwachten om daarna kosteloos een nanosim aan te vragen. In dat geval zou de oude simkaart dan, echt niet, automatisch per direct geblokkeerd worden. Maar pas nadat de nieuwe simkaart is ontvangen en nadat ik zelf de nieuwe simkaart activeer. Om te voorkomen dat de oude simkaart opeens (automatisch) geblokkeerd wordt als ik onderweg ben.

Dus dat komt denk ik wel goed.
Badge +8
Hoi iPhonefan,

Wat een toestand, zeg.. Even voor de duidelijkheid: normaal gesproken, als je een vervangende simkaart bestelt, dan blijft je oude simkaart actief tot je de nieuwe activeert. Je mag inderdaad zelf kiezen wanneer je dat doet. Als het maar binnen twee maanden is.
Bij jou is het op de één of andere manier ingewikkeld geworden. Ik denk dat het er ook mee te maken heeft gehad dat we je op twee verschillende kanalen tegelijk aan het helpen waren (twitter en email). Ik zou je dus graag morgen even bellen om samen te kijken hoe en wat en of het nu goed gaat. Als je dat goed vindt, kun je me dan in een privébericht het nummer sturen waar je morgen het beste op bereikbaar bent?

Groetjes,
Charlene
Badge
Hi Charlene,

Het lijkt erop dat het wel los loopt. Ik stuur je voor de zekerheid een prive berichtje.
Badge +8
Hi Charlene,

Het lijkt erop dat het wel los loopt. Ik stuur je voor de zekerheid een prive berichtje.


Hoi iPhonefan,

Ik heb je berichtje gezien. Ben blij dat je er nog vertrouwen in hebt 🙂 Laat je het even weten per privébericht als je de nano hebt besteld?

Groetjes,
Charlene
ik heb een normale simkaart,nu heb ikeen nokia lumia 920 gekocht waar en micro kaart in moet.
die moet ik dus bestellen bij jullie.
mijn vraag is nu  kan ik beide kaarten gebruiken in de verschillende telefoons.
anders heb ik niks meer aan mijn samsung telefoon omdat daar geen micro kaart in kan.
mvg aln
Badge +6
ik heb een normale simkaart,nu heb ikeen nokia lumia 920 gekocht waar en micro kaart in moet.
die moet ik dus bestellen bij jullie.
mijn vraag is nu  kan ik beide kaarten gebruiken in de verschillende telefoons.
anders heb ik niks meer aan mijn samsung telefoon omdat daar geen micro kaart in kan.
mvg aln


Hoi Aln,

Welkom op het forum!
Het is helaas niet mogelijk om meerdere simkaarten gebruiken bij Simyo met één telefoonnummer. Dit wordt ook Duo simkaart genoemd. Wanneer je de micro simkaart activeert dan komt je andere simkaart te vervallen.

Reageer