.

Vraag

activering esim lukt niet, wat nu?

  • 17 August 2023
  • 20 reacties
  • 140 Bekeken

Hallo,

 

Helaas is het voor mij niet mogelijk om via de app de Esim te downloaden en te activeren ondanks dat ik alle stappen heb gevolgd. 


20 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Ukkie36,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat het installeren van je eSIM niet lukt!

Het is mij nog niet duidelijk wat er precies mis gaat. Loop je vast bij de stap waarbij je de validatiecode in moet voeren? Krijg je een foutmelding tijdens het proces?

Ik hoor het graag zodat ik je zo goed mogelijk verder kan helpen :).

Groetjes,
Roeqajja

Hallo Roeqajja,


Ik heb een Esim bij jullie besteld en deze krijg ik helaas niet gedownload en geïnstalleerd via jullie app. Ik heb van alles geprobeerd maar krijg steeds de foutmelding 'check of je voldoende bereik hebt'.

 

Badge

zelfde probleem hier. :(

 

@Roeqajja 

 

inmiddels na hulp van uw collega kom ik op het punt dat ik een code moet invullen. Alleen ontvang ik de SMS niet.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Ukkie36,

Bedankt voor je reactie. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat het installeren van je eSIM inmiddels is gelukt. Werkt alles naar behoren? :)

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Elmoxx,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je hetzelfde probleem hebt! 

Ik zie dat je ook een topic hebt geopend hierover. Het is niet helemaal de bedoeling om daarnaast nog op een ander topic te reageren met hetzelfde probleem om verwarring te voorkomen. Ik heb een reactie geplaatst onder je topic.

Groetjes,
Roeqajja

Hi @Ukkie36,

Bedankt voor je reactie. Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie dat het installeren van je eSIM inmiddels is gelukt. Werkt alles naar behoren? :)

Groetjes,
Roeqajja

 @Roeqajja 

Helaas werkt het nog niet naar behoren.

De simkaart is actief (volgens de simyo app)

Alleen krijg ik melding dat hij niet aangemeld is bij netwerk en heb ik alleen noodoproepen. Zowel in Nederland als ik Duitsland. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Ukkie36,

Bedankt voor je reactie. Jammer om te lezen dat je eSIM nog niet werkt. Heb je je telefoon al helemaal uitgeschakeld? Het zou kunnen helpen om je telefoon even voor 5 minuten helemaal uit te schakelen. Indien dit niet heeft geholpen kun je ook handmatig een netwerk selecteren in je telefoon via onze Toestelhulp.

Ik hoor graag van je of het is gelukt zo!

Groetjes,
Roeqajja

Hi @Ukkie36,

Bedankt voor je reactie. Jammer om te lezen dat je eSIM nog niet werkt. Heb je je telefoon al helemaal uitgeschakeld? Het zou kunnen helpen om je telefoon even voor 5 minuten helemaal uit te schakelen. Indien dit niet heeft geholpen kun je ook handmatig een netwerk selecteren in je telefoon via onze Toestelhulp.

Ik hoor graag van je of het is gelukt zo!

Groetjes,
Roeqajja

@Roeqajja 

Dit alles heb ik al geprobeerd…

Hij blijft aangeven Alleen Noodoproepen.

 

Ik vind het ontzettend vervelend dat ik vanaf vorige week donderdag al niet telefonisch bereikbaar ben.

Via whatsapp ook contact met verschillende collega's gehad. Begin van het gesprek antwoorden ze snel. En zo ineens reageren ze een hele dag niet meer. Dit moet vandaag of morgen opgelost zijn. Anders maak ik gebruik voor de 14 dagen bedenktijd.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Ukkie36,

Bedankt voor je reactie. Ik kan het me goed voorstellen dat je hiervan baalt.

Zou je een screenshot kunnen plaatsen van de melding die je ziet? Je kunt mij ook een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens en 06-nummer. Ik kan dit dan doorsturen naar onze technische dienst.

Groetjes,
Roeqajja

Hallo @Roeqajja 

En dan? Dan is het vandaag opgelost?

Ik krijg geen melding. Mijn telefoon zegt; alleen noodoproepen. En als ik automatisch selecteren uit zet en wil aanmelden bij een ander netwerk kan dit niet. Alle netwerken zijn niet beschikbaar.

Reputatie 7

@Ukkie36 Ik begrijp wat je bedoelt. Het komt regelmatig voor dat ondanks een nauwkeurige omschrijving van een probleem tóch gevraagd wordt om een screendump. Zo had ik ook recent, en nog steeds een issue, maar vanwege vakantie zit er een vertraging in aan de kant van Simyo, een verzoek om een screendump ontvangen. Omdat ik het nut daar niet van in zag, had ik die ook geweigerd. Niet dat ik die niet kon/wilde sturen, maar het was een principe kwestie. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Elmoxx,

Bedankt voor je reactie. De technische dienst vraagt vaak om een screenshot, ook in dit geval. Ik wil je daarom nogmaals vragen om een screenshot te plaatsen onder dit topic en ik help je dan graag verder via privébericht. Ik durf niet te beloven dat dit vandaag al opgelost zal zijn, maar ik kan het wel vandaag al doorzetten naar onze technische dienst als ik een screenshot heb ontvangen.

Alvast bedankt hiervoor!

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7

@Roeqajja deze screenshot van @Ukkie36, was deze nu echt nodig? Heeft de technische afdeling hier nu echt wat aan? Is deze nu echt van toegevoegde waarde?

@Roeqajja deze screenshot van @Ukkie36, was deze nu echt nodig? Heeft de technische afdeling hier nu echt wat aan? Is deze nu echt van toegevoegde waarde?

Extra vraagje van mijn kant. Wat zouden die kinderen ervan vinden om erachter te komen (later) dat een foto van hen op een openbaar medium staan? Wat te denken van hun recht op privacy? 👍

Vraag is niet alleen geldend lijkt me voor dit forum maar bijvoorbeeld ook voor Feestboek..

 

 

@RicoK heb hier helemaal niet bij nagedacht. Ben er zo klaar mee dat ik nu al een week onbereikbaar ben!! Er komt geen oplossing.

Helaas kan ik het bericht ook niet meer verwijderen 

Geen zorgen @Ukkie36 .

Jij kunt dit niet maar een moderator wel. Heb al een melding gestuurd. 👍

*edit*

Bericht kon binnen een uur worden bewerkt na plaatsing. Ik zou gewoon de tip geven om een plaatselijke simkaart te plaatsen. Geen gedoe met Esim. (Misschien ben je in het buitenland?)

@Roeqajja Ik zou ook ff beste antwoord selectie ongedaan maken.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Ukkie36,

Bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist de screenshot verwijderd uit het topic, ik kan het me goed voorstellen dat je liever geen foto van je kinderen op het Forum wilt hebben. Wij hebben contact via privébericht, ik help je graag verder via deze weg.

Bedankt voor de melding @Friesian!

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7

Graag gedaan @Roeqajja voor het scherp houden….

Ik geloof dat we allebei scherp zijn Rico. 🤔😉

Reageer