.

Vraag

eSim installeren werkt niet, wat nu?

  • 18 August 2023
  • 10 reacties
  • 87 Bekeken

Badge

Ik probeer mijn esim te installeren als 2e nummer op mijn pixel 7 pro maar na het klikken op ‘activeren’ in de app, krijg ik steeds: ‘oeps, er ging iets mis’..

  • Via mobiele netwerk van andere mobiele nummer geprobeerd
  • Via wifi geprobeerd
  • Via andere wifi geprobeerd
  • Zonder andere simkaart

Ik heb inmiddels niet meer wat ik nog kan doen om dit werkend te krijgen.

Telefonisch wordt er simpel gezegd dat het te druk is en dat klantenservice daarom niet bereikbaar is dus ik hoop dat er vanaf hier geholpen kan worden.


10 reacties

@Elmoxx 

Ga je van een fysieke simkaart naar Esim?

Indien ja, dan nog voor het installaren de fysieke simkaart verwijderen.

Indien nee gaan we verder zoeken. 

Badge

Dank voor je reactie en nee, het wordt een 2e nummer voor werk. Heb al een privé nummer op mijn telefoon met fysieke Sim en nu moet de esim van simyo als 2e toegevoegd worden. 

Badge

Is er al een ander idee waar dit aan zou kunnen liggen? Ik kan nog steeds niets ..

 

Het valt me op dat - als ik bij instellingen kom - dat er dan staat dat ik een Esim IOS heb, terwijl hij op een android telefoon moet. zou dit er mee te maken kunnen hebben?

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Elmoxx,

Bedankt voor je reactie. Wat onhandig dat je steeds een foutmelding krijgt tijdens de installatie van je eSIM!

Ik zie in ons systeem dat je contact hebt gehad met één van mijn collega's die dit inmiddels heeft doorgestuurd naar onze technische dienst. Zodra wij een terugkoppeling hebben gekregen, zul je via hetzelfde kanaal van mijn collega horen.

Bedankt voor je hulp @Ray! 😊

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Ik reageer toch ook weer hier want wellicht komt er iets uit waar ook anderen aan hebben..

 

Naar aanleiding van opmerkingen via de chat hebben we de app inmiddels verwijderd en opnieuw geinstalleerd.. Bij het installeren/downloaden van de esim houden we echter hetzelfde probleem: ‘oeps, er ging iets mis’ dus ook dat heeft niet geholpen

Via Mijnsimyo zie ik nu wel dat ik mijn simkaart nu kan gebruiken en dat de status op actief staat; dus de TD heeft iets gedaan maar nog steeds kunnen wij hier nu niets mee.

Wat kunnen we nog doen om dit werkend te krijgen? Ik baal er enorm van dat we nu niet bereikbaar zijn

Badge

Vanochtend hebben we - na ruim 25 minuten wachten - weer met de klantenservice gesproken.

Nog steeds geen oplossing. We hebben opnieuw screenshots gestuurd en moeten weer een dag wachten. 

We zijn met nummerbehoud overgestapt van t-mobile naar simyo vanwege Esim maar na 2 weken nog steeds niet werkend. Eea begint flink te irriteren moet ik zeggen

 

Simyo kan kennelijk wel zien dat eea niet werkt. Daarom is nu ook ineens door Simyo de contracttermijn met een week verlengd. Wat is dat nu voor iets geks? 

@Ray  of @Roeqajja  Kan een van jullie dit tergende proces versnellen zodat we weer bereikbaar zijn?

Ik ben net als jou een klant @Elmoxx 

Kan wat betreft bereikbaarheid niks voor je betekenen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Elmoxx,

Bedankt voor je bericht. Ik kan het me voorstellen dat je hiervan baalt. Ik kijk graag met je mee of ik iets voor je kan doen om het proces te versnellen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je persoonlijke gegevens en 06-nummer? Dan kan ik je aansluiting er ook even bij pakken.

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Toch maar weer een keer een post hier.

 

Inmiddels zijn we al bijna 3 weken bezig om de esim aan de praat te krijgen maar nog steeds is dit niet gelukt. Dagelijks contact met klantenservice en telkens is het dat we bericht krijgen wanneer we het weer kunnen proberen. Dat bericht komt natuurlijk nooit.

De klantenservice is compleet incompetent lijkt wel en zelf met iemand van de technische dienst praten, dat is onmogelijk. Ondertussen wel doodleuk het contract verlengen. Het is werkelijk om te huilen hoe de service van simyo geregeld is

@Simyo Als eind deze week de esim nog niet werkt, dan wil ik het contract ontbinden. Het kan toch niet zo zijn dat we straks al een maand onbereikbaar zijn?

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Elmoxx,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt! Onze oprechte excuses voor het ongemak dat je hierdoor ervaart. 

Ik heb begrepen dat je al contact hebt via de privébox van mijn collega @Roeqajja. Zij zal je verder helpen 😊.

Hopelijk wordt het snel voor je opgelost! 

Groetjes,
Amy

Reageer