.

Beantwoord

5G met sim only abonnement, hoe krijg ik dat aan de praat?

  • 19 February 2022
  • 39 reacties
  • 6043 Bekeken

Hallo, ik wil graag 5G instellen bij mijn Simyo sim only abonnement maar kan niet vinden hoe of waar te activeren. Weet iemand hoe dit gaat?

 

Mijn Google Pixel 6 Pro telefoon ondersteunt 5G, dus dat kan het probleem niet zijn 😀

Graag jullie advies!

 

Groeten, Ton

 

 

icon

Beste antwoord door RicoK 19 February 2022, 18:09

Bekijk originele reactie

39 reacties

Reputatie 7

Dag @Ton Nijkamp , daar is een heel snel en simpel antwoord op: Simyo biedt geen 5G aan.

Mijn telefoon, een iPhone 13 Pro Max, heeft ook ondersteuning voor 5G. Een recente vraag van mij aan Simyo werd negatief beantwoord.

 

Dankjewel Rico, dan weet ik waar ik aan toe ben

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Ton,

 

Wat RicoK aangeeft, klopt inderdaad! Wanneer we dit wel aanbieden zul je als eerste op de hoogte zijn via onze socials/forum.

 

Bedankt RicoK!

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

@Daisy Fijn, dat je er weer bent.

Dankjewel voor de bevestiging Daisy. Wat schat je in, gaat dat nog heel lang duren? Moet ik uitwijken naar KPN? Het liefst blijf ik bij Simyo, bevalt heel goed namelijk.

 

Groetjes, Ton

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Ton Nijkamp,

 

Bedankt voor je bericht. Helaas is erg nog geen zekerheid over de komst van 5G. Wanneer hier meer informatie over zal zijn, zullen wij dit uiteraard op de website plaatsen.

 

Groetjes,

 

Nihad

Hoi @Ton Nijkamp,

 

Bedankt voor je bericht. Helaas is erg nog geen zekerheid over de komst van 5G. Wanneer hier meer informatie over zal zijn, zullen wij dit uiteraard op de website plaatsen.

 

Groetjes,

 

Nihad

 

Kunnen jullie hier is achteraan en een ‘officieel’ statement maken? Ik ga een nieuwe telefoon kopen en zal deze natuurlijk ‘5g proof’ halen. Een vergelijkbaar simonly abbo bij kpn zou mij 8 euro p/m schelen. Ik ben al jaren klant van simonly en hoef hier ook zeker niet weg, maar zonder enige duidelijkheid zal ik misschien toch eieren voor mijn geld gaan kiezen. Dus nogmaals, graag enige info m.b.t. tot de duur van de komst, als deze al zal komen bij simyo. Bij voorbaat dank. 

Houdt je er wel rekening mee dat 5G niet overal dekking biedt, minder dan 4G? Want een telefoon kan wel de specs hebben maar de praktijk is ook een punt van aandacht.

https://www.kpn.com/netwerk/dekkingskaart.htm

Reputatie 7

@Seren @Rutger Ik kan me wel bij @winkelwagen aansluiten. 5G is al weer enige tijd gemeengoed. Welhaast alle (grote) providers bieden het al weer een geruime tijd aan. Kan Simyo hier nu eens haast mee maken?

Reputatie 7
Badge +7

Volgens mij bieden de bekende budgetproviders (Simyo, Simpel, Ben enzovoort) nog geen van allen 5G aan.

Aan jullie de keus: Lekker met 4g internetten bij Simyo of fors meer betalen bij KPN, Vodafone of T-Mobile en dan lekker kunnen pronken bij je vrienden met 5g

Reputatie 7
Badge +9

Persoonlijk vraag ik mij af of er daadwerkelijk zoveel verschil gaat zijn tussen 4G en 5G dat sommige zelfs zouden overwegen naar een andere provider te gaan.

Ja, 5G kan sneller zijn en kan op zeer drukke locaties beter de drukte aan. De snelheid is daarin leuk, want 250 mbps max is geloof ik van alle Simyo databundels best wel snel. In het beste geval ga je dan in 2 en 40 seconde door een flink bundel hen… Capaciteit zou kunnen, maar hebben jullie dan nu problemen daarmee?

Ik ken overigens een persoon die 5G heeft, maar dat heeft uitgezet, want dat bleek kennelijk toch net meer accu te vragen…

Tuurlijk ben ik het wel eens dat het mooi zou zijn als Simyo ook richten 5G zou gaan, maar tegelijkertijd maak ik mij daar echt niet druk om. Ik verwacht immers dat je van een overgang van 4G naar 5G relatief weinig van gaat merken. Net zo overgaan van een wifi-5 naar wifi-6 netwerk! (Van 3G naar 4G was een heel ander verhaal!)

Reputatie 7

Tuurlijk ben ik het wel eens dat het mooi zou zijn als Simyo ook richten 5G zou gaan, maar tegelijkertijd maak ik mij daar echt niet druk om. Ik verwacht immers dat je van een overgang van 4G naar 5G relatief weinig van gaat merken. Net zo overgaan van een wifi-5 naar wifi-6 netwerk! (Van 3G naar 4G was een heel ander verhaal!)


Omdat er al weer enige tijd is en ik een telefoon heb die 5G aan kan, wil ik het hebben.

De overgang van 3G naar 4G veroorzaakte bijna een aardverschuiving, maar bij die overgang liep Simyo voorop. 
Het is dat wat ik op dit moment mis bij Simyo. Simyo staat een beetje stil. 

Daarom: kom op Simyo ga weer eens wat laten zien.

Reputatie 7
Badge +7

En ben je bereid om daar KPN prijzen voor te betalen? Of dat toch weer niet?

Reputatie 7

@wimj12 Nee, uiteraard niet! Ik zou niet weten waarom een prijs dan verhoogd moet worden. 

Mijn vrouw die vanwege Ziggo-voordeel bij Vodafone zit heeft een vrij basis abonnement waarmee zij zonder enige bijbetaling wel 5G heeft. Echter heeft zij mijn oude iPhone 11 Pro Max die geen 5G heeft…

Tjonge, tjonge, tjonge. Nederland zou eens wat onthaast moeten worden. Ooh nee dat kan niet....nachtmerrie, catestrofe, natuurramp…

Wachtrij Schiphol voor iedereen die Nederland uitvlucht vanwege de traagheid van het mobiele netwerk.

 

😂😂

Reputatie 7

@Friesian Nu geen zaken door elkaar halen. 4G is retesnel en ik heb niet per sé behoefte aan nog sneller internet. Waar het mij om gaat is dat 5G er al weer een tijdje is, maar dat Simyo niet meer zo vooroplopend lijkt als dat zij destijds wel was.

En als iets er is, moet het ook kunnen werken.

Dat snap ik @RicoK ! Ik begrijp je zeker. Maar als ik zie op de dekkingskaart dat het nog niet dekkend is in Nederland dan zou ik ook kiezen voor eerst het netwerk gereed.  Maar dat is mijn mening.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi heren, @winkelwagen@wimj12@Friesian@RicoK en @Groentjuh (zó dat zijn veel namen 😅),

Ik kan mij voorstellen dat jullie willen weten wanneer 5G word geïntroduceerd bij Simyo. Op dit moment hebben wij (moderators) geen informatie over wanneer dit zal zijn. Ik heb in ieder geval een vraag uitgezet naar de juiste afdeling of er meer bekend is over 5G en of wij een '’officiële'’ statement kunnen maken. Zodra ik meer weet zal ik het even terugkoppelen in dit topic. 

Groetjes,
Seren 

@wimj12 Nee, uiteraard niet! Ik zou niet weten waarom een prijs dan verhoogd moet worden. 

Mijn vrouw die vanwege Ziggo-voordeel bij Vodafone zit heeft een vrij basis abonnement waarmee zij zonder enige bijbetaling wel 5G heeft. Echter heeft zij mijn oude iPhone 11 Pro Max die geen 5G heeft…

Bedoel je dit abonnement?

 

Reputatie 7

@JohnG Nee, gewoon een Start L.

5G zit bij Vodafone standaard in al haar abonnementen.

 

 

@Seren : Heb je al een '’officiële'’ statement van KPN te horen gekregen 😀 ?

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @JohnG,

Op het moment zijn wij, moderators, nog aan het onderzoeken of er een officieel statement gemaakt kan worden. Ook heb ik dit even nagevraagd bij mijn collega @Seren, zij heeft geïnformeerd bij de technische afdeling en zij geven aan dat er meerdere partijen hierin verantwoordelijk zijn. Dat is ook de reden dat er momenteel nog niets bekend is qua datum en verdere informatie. Mocht er meer informatie beschikbaar komen dan zal dit uiteraard op het forum worden gedeeld.

Groetjes,
Rutger

Ik heb sinds vandaag een sim only van Simyo en heb gewoon 5G??

Reputatie 7

Ik heb sinds vandaag een sim only van Simyo en heb gewoon 5G??

Dat lijkt mij onmogelijk. Heb je misschien een dualsim en heb je op de kaart vn de andere aanbieder 5G?

Yes, maar heb ook die simkaart al uitgeschakeld in m'n telefoon en het bleef 5G.

Reageer