.

Beantwoord

3 in 1 simkaart werk niet in Samsung Galaxy S4. Hoe komt dat?


Heb gisteren een prepaidkaart voor mijn dochter binnen gekregen.
maar als ik de kaart in het toestel stop, krijg ik de melding dat er geen simkaart aanwezig is.
mijn eigen (geknipte) simyo simkaart welke in een S5 gebruikt wordt werkt wel in de S4 van mijn dochter.
maar de 3 in 1 kaart prepaidkaart werkt niet in de S4 maar wel in de S5.
Heeft iemand dit probleem ook wel eens gehad?, en wat was de oplossing daarvoor?

heb reeds met de klantenservice van Simyo gebeld en ik wordt vandaag nog teruggebeld hoe ze dit op gaan lossen.
icon

Beste antwoord door Tiury 25 March 2016, 12:40

Bekijk originele reactie

12 reacties

Dan zou ik even wachten tot je terug gebeld word. :)
Kans dat de simkaart een reset krijgt vanuit Simyo.
Hoi Raytje.
bedankt voor je reactie.
zou een reset het probleem verhelpen?
de 3 in 1 kaart werk namelijk wel gewoon in mijn S5.

Groeten.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Lionheart, welkom op het Simyo forum 🙂.

Wat vervelend dat de 3-in-1 simkaart niet lijkt te werken in jouw Samsung S4! Helaas gaat een simkaart reset niet werken, als de simkaart niet eens gezien wordt door de telefoon. Gelukkig kreeg ik gister in dit topic een hele goede tip van een klant, die dit op zou moeten lossen.

Ga in de telefoon naar Instellingen > Verbindingen > Meer netwerken > Mobiele Netwerken > Netwerkmodus > Zet deze op WCDMA/GSM. Als het goed is ziet de telefoon de simkaart daarna wel.

Zou je dit eens willen testen?

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je hulp Raytje!
Beste Tiury,

bedankt voor de tip.
heb het reeds getest, maar krijg na het kiezen van "mobiele netwerken", de melding: "simkaart plaatsen: plaats de simkaart voor netwerkdiensten".
maar de simkaart zit er al in.

Gr. Leon.
vanmiddag nog enkele simkaarten geprobeerd. en het blijkt dat alleen het oude formaat micro simkaart goed werkt.
alle 3 in 1 kaarten die ik geprobeerd heb werken niet. (simyo en jumbo mobiel).

ben niet teruggebeld door de klantenservice van Simyo, dus zelf maar gebeld.
gaan een nieuwe dikkere simkaart opsturen.
ik ben benieuwd of deze wel werkt.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Lionheart,

Wat vervelend dat je niet bent teruggebeld. Mijn excuses hiervoor.

Er is een dikkere simkaart onderweg, de levertijd kan iets langer zijn dan normaal in verband met de Paasdagen.

Laat je ons weten of deze simkaart wel wordt herkend?

Groetjes,
Sean
Gisteren een nieuwe simkaart binnen gekregen. Het is een oud type Usimkaart welke reeds weer naar een microsim "geknipt" is. Deze wordt wel herkend in de Galaxy S4. En na deze vandaag via de klantenservice aangemeld te hebben, werkt deze eindelijk. Bedankt Simyo voor het oplossen van het probleem.

enige kanttekening die ik nog wil melden is, dat ik teruggebeld zou worden als de kaart geactiveerd zou zijn.
Dit is niet gebeurd. ik zag op "Mijn Simyo" dat het simkaartnummer aangepast was, en kwam er zo achter dat de nieuwe kaart reeds werkend was gemaakt.


Iedereen bedankt voor de hulp en reacties.


Groeten Leon.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Lionheart,

Niet heel netjes dat je uiteindelijk niet meer teruggebeld bent 😞 Het kan zijn dat onze IT afdeling de activering pas na half 6 heeft doorgevoerd waardoor mijn collega niet meer aanwezig was. Dan nog, is het niet heel netjes dat je niet op de hoogte gesteld bent. Sorry hiervoor!

Gelukkig werkt dit allemaal zoals het hoort. Heel fijn dat het probleem opgelost is voor je. Mocht je onze hulp nog eens nodig hebben, dan weet je ons te vinden :)

Groetjes,
Angela
Beste Angela,

dankjewel voor je reactie.

ben inderdaad blij (voor mijn dochter, kan ze eindelijk appen) dat het probleem verholpen is.
de kaart was na een uur dat ik gebeld had al geactiveerd. dit was rond een uur of 10:00.
er zal iets anders misgegaan zijn.
maar het belangrijkste is dat het nu werkt.
misschien had men het druk met andere klanten helpen 🙂

Gr. Leon
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Leon,

We zijn altijd druk met het helpen van onze klanten natuurlijk 😉 Maar dan moeten we alsnog onze afspraken met jou nakomen. Dat achterwege gelaten is het inderdaad het belangrijkste dat het opgelost is. Heel fijn voor jouw dochter 🙂

Als we nog iets kunnen doen, dan horen we het graag.

Groetjes,
Angela
Vraagje ik heb een vervagende sim kaart bij jullie aan gevraagd kost 5 euro .maar ik zie op de aan bieding van jullie sim kaart 5 euro en 7.euro 50 beltegoed.mijn vraag, telt dat dan ook voor bestaande klanten. gaarne een reactie hier op met vriendelijke groeten mvr M.A Peek v Drempt
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Marietje 70,

Het klopt dat een vervangende simkaart kosten met zich meebrengt van € 5,00. Bij een nieuwe aansluiting krijg je beltegoed bij je simkaart, om je toch een appeltje voor de dorst te geven als je binnenkomt bij Simyo. Dit geldt niet bij een vervangende simkaart. Is het zo duidelijk?

Groetjes,
Caspar

Reageer