.

Beantwoord

NFC v.s. USIM kaart, waarom werkt 'ie niet in mijn Samsung S4?

  • 24 March 2016
  • 4 reacties
  • 2046 Bekeken

Mijn Samsung S4 werkt wel met de Combikaart maar niet met de 3-in1 kaart, zie hier onder de uitleg c.q. verschillen!
NFC Micro simkaart vs USIM Micro simkaart

Ik las op het internet, dat veel mensen een probleem hadden met een nieuwe 3 in 1 SIM-kaart
(van Simyo) met NFC.
.
Deze SIM-kaart met NFC word niet gezien door de Samsung S4.

De klanten-service hebben toen een ''oude'' 2 in 1 SIM-kaart zonder NFC opgestuurd
(met grotere chip).
En deze SIM-kaart was DE oplossing voor het fenomeen SIM-kaart wordt niet gedetecteerd.
Ik hoop hiermee Samsung Galaxy S4 eigenaren en de Provider/klantenservice te helpen om dit probleem op te lossen.
Helaas was dit verhaal van een S4 eigenaar met een SIMYO simkaart. Gelukkig voor hem, kreeg hij wel een "oude" Combi SIM-kaart.

Het verschil zit hem in de grote van de koperen chip.
De simkaart met de grotere chip wordt wel door de Samsung S4 herkend.
Omdat de "oudere" USIM-kaart een grotere chip hebben, staan de scheidingslijnen verder uit elkaar. Waardoor de pinnen niet op 2 verschillende vlakken van de SIM-kaart chip staan.
Leg de twee NFC/USIM kaartjes naast elkaar en je ziet direct het verschil in grote van de chips!

Ik heb het probleem reeds aan de helpdesk voorgelegd, er werd mij verteld dat er speciale Samsung S4 kaartjes zijn die wel werken.
Er wordt er mij nu één toegestuurd, ik hoop nu de goede te ontvangen.


Met vriendelijke groet, John
icon

Beste antwoord door Bellabel 24 March 2016, 12:55

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem gehad. En ook met de Samsung S5. De verbinding viel na een paar minuten weg. De oude Simyo sim kaart deed het wel, maar de nieuwe met NCF chip niet. Bij ons was de oplossing: Instellingen, Verbindingen, Meer netwerken, Mobiele Netwerken, Netwerkmodus, Deze op WCDMA/GSM zetten. Probleem opgelost.

Groeten Bellabel
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem gehad. En ook met de Samsung S5. De verbinding viel na een paar minuten weg. De oude Simyo sim kaart deed het wel, maar de nieuwe met NCF chip niet. Bij ons was de oplossing: Instellingen, Verbindingen, Meer netwerken, Mobiele Netwerken, Netwerkmodus, Deze op WCDMA/GSM zetten. Probleem opgelost.

Groeten Bellabel


Hallo Bellabel,
nog voordat ik mijn nieuwe simkaart binnen heb, heeft U mij de oplossing aangedragen.
Mijn huidige simkaart die dus niet werd herkend in mijn Samsung S4 werkt nu dus wel met Uw oplossing!!

Probleem opgelost!!! Zeer veel dank!!!:)
Hoi,
Ik heb het bij toeval ook ergens gelezen.
Ben blij voor je (en ook voor anderen) dat dit de oplossing kan zijn.

Groeten Bellabel
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JohnnyBoy70,

Wat super dat je deze ervaring deelt met andere klanten op het forum, om te zorgen dat ze meteen weten hoe de vork in de steel zit! Het klopt inderdaad dat het koperen oppervlakte van een 3-in-1 simkaart (hoeft niet perse een NFC simkaart te zijn) inderdaad wat kleiner is dat die van een 'normale' simkaart. Horen we dat een klant een Samsung S4 heeft en problemen ervaart met deze simkaart, sturen we zelf handmatig een nieuwe simkaart op, die we nog hebben liggen op het kantoor.

Het is in sommige gevallen niet eens nodig, dus ik denk dat het dan misschien iets software matig is, maar we hebben hier nooit onze vinger op kunnen leggen. Nu ik de reactie van Bellabel lees, denk ik dat we eindelijk een goede oplossing hebben gevonden! Dit wist ik namelijk nog oprecht niet 🙂.

We gaan het verder testen, maar heel goed om te lezen dat dit bij jou de oplossing is, JohnnyBoy70!

Groetjes, Tiury

Bedankt voor de tip én het antwoord op JohnnyBoy70 zijn vraag, Bellabel 🙂!

Reageer